arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱

راهنمای سفر در کیش با تور ۷ روزه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جزیره دیدنی و جذاب کیش که در جنوب کشورمان بر روی خلیج فارس قرار گرفته تبدیل به یک قطب گردشگری بزرگ شده است. این جزیره با دارا بودن مناطق تفریحی متعدد توانسته آمار بالایی از نرخ جذب گردشگر را مال خود کند. البته وجود تورهای گردشگری بی‌شمار به این جزیره، بی‌تاثیر نبوده و رفت و آمد آسان به این جزیره از طریق خرید بلیط هواپیما کیش؛ باعث جلب توجه بیشتر افراد شده است. اگر شما هم دوست دارید که برای تعطیلات به یک سفر داخلی اما متفاوت بروید پیشنهاد می‌کنیم این یادداشت را تا انتها بخوانید؛ زیرا قرار است سفری ۷ روزه به کیش با تور گردشگری را با یکدیگر بررسی کنیم. با خواندن این مقاله به احتمال زیاد مجاب می‌شوید که برای سفر خود برنامه بچینید و با تور کیش همراه شوید. یک تور تفریحی و برنامه‌ریزی شده به کیش می‌تواند حسابی حال و هوایتان را عوض کند. به کمک این مقاله دیگر نگرانی بابت از دست دادن حتی یک منطقه دیدنی را ندارید و می‌توانید تمام و کمال از برنامه سفری که تور کیش برایتان تدارک دیده لذت ببرید.

راهنمای سفر در کیش با تور ۷ روزه

رزرو تور کیش از سفرمارکت

شاید بهتر است در مرحله اول از طریقه رزرو تور کیش از سایت و اپ سفرمارکت شروع کنیم. خوب است بدانید خرید تور، رزرو هتل، تهیه بلیط هواپیما و خرید بلیط قطار همگی از طریق اپلیکیشن سفرمارکت نیز قابل انجام است. به همین خاطر اگر با رابط کاربری اپلیکیشن، احساس بهتری دارید می‌توانید با نصب این اپ تمام اوامر خود را پیاده سازی کنید. مزیتی که نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراهتان دارد اعلام جشنواره‌ها و تخفیفاتی است که از طریق نوتیفیکیشن به شما اطلاع داده می‌شود. در این صورت ممکن است بتوانید تور گردشگری کیش را با قیمت خیلی کمتری به نسبت بقیه تورها تهیه کنید. برای رزرو تور از سفرمارکت می‌بایست به نشانی Safarmarket.com مراجعه کرده و با پیدا کردن گزینه «تور» مسیر خود را مشخص کنید. مبدا و مقصد را وارد کرده و زمان حدودی سفرتان را نیز انتخاب کنید. در چندی از ثانیه، لیستی از تورهای مقصد انتخابی شما بر روی صفحه، نمایش داده می‌شود. حالا می‌توانید بر اساس سلیقه و بودجه‌تان یکی از آن‌ها را برای سفر خود برگزینید.

راهنمای سفر در کیش با تور ۷ روزه

سفر زمینی یا هوایی؟ مسئله این است

اگر در صدد کنترل هزینه‌ها باشید و یا شاید بخواهید که سفر زمینی به کیش را تجربه کنید باید بگوییم که تورهایی وجود دارند که شما را به صورت زمینی به کیش می‌برند. برای همراهی با تور زمینی کیش باید خود را از هر شهری که هستید به بندر عباس برسانید. وقتی که به بندرعباس رسیدید سوار تاکسی شوید و به سمت اسکله آفتاب یا چارک به راه بیفتید. در آن جا می‌توانید با لنج‌های مسافربری به سمت جزیره کیش حرکت کنید. این روش سفر ممکن است طاقت فرسا و خسته کننده باشد اما هزینه بسیار پایین‌تری را برا سفر به جزیره متحمل می‌شوید. تور گردشگری کیش با سفر هوایی هم که از راحت‌ترین مسیرها برای رسیدن به جزیره است. می‌توانید با مشخص کردن مبدا به آسانی سوار هواپیما شده و به کیش برسید. از آن جا هم که توسط تور لیدر راهنمایی خواهید شد.

راهنمای سفر در کیش با تور ۷ روزه

اقامت در کیش با تور ۷ روزه

مورد دیگری که در سفر به کیش از اهمیت بالایی برخوردار است؛ موضوع اقامت در جزیره است. همان‌طور که تا به حال می‌دانستید این جزیره هزینه‌های بالایی را روی دستتان می‌گذارد آن هم به دلیل توریستی بودن این منطقه از کشور است. به این ترتیب برای اقامت در کیش می‌بایست هتل‌هایی را انتخاب کنید که هم از لحاظ کیفیت و خدمات و هم از نظر قیمت شرایط مناسبی داشته باشند. به طور کلی اگر قرار است با تور گردشگری کیش به طول ۷ روز در این جزیره اقامت داشته باشید بهتر است هتل‌هایی را انتخاب کنید که نام آشنا هستند و میان کاربران محبوبند. هتل ترنج، هتل آرامیس پلاس، هتل داریوش، هتل مارینا و دیگر هتل‌هایی که رتبه بالایی دارند از اقامتگاه‌های مناسب کیش هستند. رزرو هتل کیش در تور ۷ روزه این جزیره به صورت چند گزینه در اختیارتان قرار می‌گیرد. در این صورت می‌توانید با مطالعه مشخصات آن نزدیک‌ترین هتل را به سلیقه خود انتخاب کنید.

راهنمای سفر در کیش با تور ۷ روزه

راهنمای گردش روز اول در تور ۷ روزه به کیش

فرض کنید که تمام مراحل را برای اخذ بلیط و رزرو هتل انجام داده‌اید و حالا اولین روز سفرتان در کیش است. کیش با داشتن پتانسیلی همچون خلیج فارس به این قطب گردشگری بزرگ درآمده پس بهتر است اولین تفریحات خود در کیش را با ورزش‌های آبی این جزیره شروع کنید.

راهنمای سفر در کیش با تور ۷ روزه

می‌توانید در روز اول حدود ۵ تا ۶ ساعت از تایم اولیه صبح تا بعد از ظهر را به این تفریحات اختصاص دهید. غواصی، پاراسل، جت اسکی، پانانا، شاتل، قایق تندرو، قایق شیشه‌ای، کشتی تفریحی، اسکی روی آب و دیگر موارد همگی از کارهای هیجان انگیزی هستند که در این چند ساعت می‌توانید طبق سلیقه و توانایی خود با آن‌ها خوش بگذرانید. برای صرف وعده ناهار نیز می‌توانید به رستوران‌های دریایی لوکس و با کیفیتی که در ساحل یا چند خیابان آن طرف‌تر وجود دارد مراجعه کرده و یک غذای خوش مزه میل کنید. برای ناهار و استراحت بعد از آن در هتل حدود سه الی چهار ساعت در نظر بگیرید که برای شب قرار است پاساژ گردی کنید. در کیش مراکز خرید متعددی وجود دارد که می‌توانید برای خرید شبانه و گشت و گذاری همراه با خوراکی‌های خوشمزه روی آن حساب کنید.

راهنمای سفر در کیش با تور ۷ روزه

راهنمای گردش روز دوم در تور ۷ روزه به کیش

روز دوم خود را در کیش چگونه بگذرانیم؟ کشتی یونانی را که خاطرتان هست؟ همان کشتی که سال‌ها قبل در ساحل خلیج به گل نشست و امروزه به عنوان یک جاذبه گردشگری از آن یاد می‌شود. روز دوم از سفر ۷ روزه به کیش را با مراجعه به ضلع غربی جزیره و بازدید از کشتی یونانی شروع کنید. سپس به سمت دهکده المپیک بروید و از منطقه گردشگری قنات کاریز دیدن کنید. این قنات مربوط به ۲ هزار سال پیش است و معماری خاص و جذابی دارد. تا به اینجای روز حدود ۴ الی ۵ ساعت گذشته حالا می‌توانید برای صرف ناهار به رستوران‌هایی بروید که غذاهای مدرن‌تری دارند. این گونه می‌توانید با رستوران‌های لاکچری این جزیره نیز آشنا شوید. برای بعد از ظهر و خرید شبانه می‌توانید به سمت جنوب شرقی جزیره بروید و غروب دل انگیز آفتاب را از پارک ساحلی مرجان تماشا کنید. پس از آن مرکز خرید مرجان که در فاصله نزدیکی با پارک وجود دارد گزینه خوبی برای پاساژ گردی محسوب می‌شود. در این پاساژ قیمت‌های مناسب‌تری را برای خرید انواع پوشاک، کیف و کفش، اکسسوری، عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر موارد تجربه خواهید کرد.

راهنمای سفر در کیش با تور ۷ روزه

راهنمای گردش روز سوم در تور ۷ روزه به کیش

در روز سوم بهتر است کمی با آداب و رسوم مردمان بومی این جزیره آشنا شوید. به همین دلیل پیشنهاد ما برای برگزاری روز سوم گردش ۷ روزه در کیش سفر به روستای باغو است. بازدید از این روستا حدود ۳ ساعت از زمانتان را به خود اختصاص می‌دهد در عوض می‌توانید از دوران کهن جزیره کیش دیدن کنید و گله آهوانی که به این منطقه رفت و آمد دارند را ببینید. پیشنهاد بعدی برای بازدید از مناطق قدیمی کیش مراجعه به خانه مردم شناسی در محله سفین است. در آن جا مجموعه‌ای از صنایع دستی و سنتی مردمان کیش را می‌بینید که نشان دهنده تاریخ و تمدن اهالی بومی این جزیره در سال‌ها قبل است. در این ساعت از روز حدود ۵ الی ۶ ساعت از زمان گذشته و حالا نوبت به وعده ناهار می‌رسد. قرار است حالا که در حال و هوای سنتی و قدیمی این جزیره هستید ناهار را هم در رستوران شاورما به صرف کباب ترکی بگذرانید. پس از صرف ناهار بهتر است به اسکله تفریحی کیش بروید و خستگی روز خود را با سوار شدن در قایق‌های پدالی رفع کنید. قدم زدن در اسکله و تماشای غروب آفتاب نیز در این روز می‌تواند کمک زیادی به عوض شدن روحیه‌تان کند. اگر در ساعات پایانی روز هنوز انرژی برای گشت و گذار داشتید می‌توانید به میدان هور رفته و صدای آب دلنشین و خروشانی که به صخره‌ها برخورد می‌کند را گوش دهید. نور ماه بر روی ساحل دریا می‌افتد و فضای دل انگیزی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

راهنمای سفر در کیش با تور ۷ روزه

راهنمای گردش روز چهارم در تور ۷ روزه به کیش

در شروع روز چهارم دیگر لازم است که از مناطق گردشگری دیگر این جزیره نیز دیدن کنید. دره پرتغالی‌ها یکی از جاذبه‌های این جزیره است که حدود ۲ ساعت از زمان شما را به خود اختصاص می‌دهد. در این منطقه یک درخت تنومند بزرگ با قدمت ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال وجود دارد که گفته می‌شود افرادی برای برآورده شدن آرزوهایشان پارچه‌های رنگی به آن گره می‌زنند. پس از بازدید از درخت کهن نوبت به آکواریوم کیش می‌رسد که از جذاب‌ترین سفرهای داخل آب است! البته شما فقط به کانون هنر کیش می‌روید قرار نیست که به داخل آب بروید. این آکواریوم دنیایی پر از ماهی‌ّ‌های مختلف را به نمایش شما می‌گذازد. تا به حال حدود ۴ ساعت از زمان گذشته و لازم است ورزش‌ها و تفریحاتی مثل بیلیارد، بولینگ، بدن‌ سازی، سونا، دنیای بازی، رستوران و موارد دیگر را در کیش تجربه کنید و بعد به سراغ ناهار بروید. غذاهای دریایی انتظار شما را می‌کشند تا با بهترین طعم‌ها از شما پذیرایی کنند. اگر به کارتینگ و سافاری وحشت نیز علاقمند هستید و یا با جمع دوستان خود همراه تور کیش شده‌اید می‌توانید به این مراکز سفر کنید.

راهنمای سفر در کیش با تور ۷ روزه

راهنمای گردش روز پنجم در تور ۷ روزه به کیش

برویم به سراغ روز پنجم و بازدید از شهر باستانی حریره که مربوط به ۸۰۰ سال قبل است. این شهر سال‌ها پیش محل زندگی افراد بوده اما حالا به شکل یک منطقه گردشگری در اختیار بازدید کنندگان قرار گرفته است. برای صرف وعده ناهار به سمت اسکله تفریحی کیش بروید و پس از استفاده از تفریحات جذاب آن، رستوران توتی فروتی را برای وعده ظهر انتخاب کنید. اگر اهل هیجان هستید برای یک بعد از ظهر هیجان انگیز در بلوار سافاری کیش خود را آماده کنید. قرار است در آن جا سوار بر آف‌رود یا موتورهای تریل و کراس شوید و بر روی شن‌های جزیره رانندگی کنید. حدود ۳ الی ۴ ساعت زمان را برای این تفریح در نظر بگیرید. در این وقت حدودا غروب شده و می‌توانید ساعات پایانی گشت و گذار خود را به اسکی روی آب اختصاص دهید. در ساحل شرقی امکان اسکی روی آب وجود دارد. در همان ساحل هم رستوران و کافی شاپ وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید برای صرف شام از آن‌ها استفاده کنید.

راهنمای سفر در کیش با تور ۷ روزه

راهنمای گردش روز ششم در تور ۷ روزه به کیش

در روز ششم دیگر فقط یک روز دیگر برای تفریح در کیش وقت دارید پس بهتر است روز خود را با یک منطقه گردشگری شروع کنید. این منطقه که با نام پایاب کیش معروف است در میدان حریره واقع شده و قدمتی ۲ هزار ساله دارد. این منطقه معماری منحصر به فردی دارد و برای پذیرایی از شما یک چایخانه و رستوران غذاهای سنتی تدارک دیده است. برای تفریح بعد از ظهر خود سوار کشتی تفریحی شوید و ماهی‌های مختلف و رنگارنگ موجود در آب را مشاهده کنید. پس از آن می‌توانید به سراغ دوچرخه سواری در اسکله تفریحی بروید و آرامش خاصی را وارد ذهن و قلبتان کنید.

راهنمای سفر در کیش با تور ۷ روزه

راهنمای گردش روز آخر در تور ۷ روزه به کیش

دیگر وقت آن رسیده که کمی هم از مراکز خرید کیش دیدن کرده و سوغاتی‌های مورد نیاز خود را تهیه کنید. برای گشت و گذار و پاساژ گردی می‌توانید به مرکز خرید زیتون، مرکز خرید مریم، مرکز خرید پانیذ، مرکز خرید پردیس ۱ و ۲ و سایر موارد دیگر مراجعه کنید. برای صرف ناهار نیز به پارک و اسکله تفریحی میرمهنا بروید و پس از لذت بردن از امکانات این پارک مانند مسیر پیاده روی، آلاچیق‌های رو به دریا و امکان ماهیگیری در رستوران میرمهنا به خوردن غذاهای با کیفیت و خوش طعم مشغول شوید.

راهنمای سفر در کیش با تور ۷ روزه

نظرات بینندگان