arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱

سرلشکر صفوی: اکنون یکی از قدرت‌های موشکی هستیم

دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا گفت: در هشت سال دفاع مقدس، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر بخش‌های تخصصی توانستند با وجود وابستگی‌های دوران پیش از انقلاب در بعد فنی و تکنولوژی و عملیاتی به کار خود ادامه بدهند. همچنین ما در دوران دفاع مقدس جوانی به نام حسن باقری داشتیم که توانسته بود ژنرال‌های بعثی را شکست دهد. سپاه نیز هم می‌جنگید و هم سازمان رزم ایجاد کرد و به آموزش نیروها پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: دستیار و مشاور فرماندهی کل قوا گفت: در هشت سال دفاع مقدس، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر بخش‌های تخصصی توانستند با وجود وابستگی‌های دوران پیش از انقلاب در بعد فنی و تکنولوژی و عملیاتی به کار خود ادامه بدهند. همچنین ما در دوران دفاع مقدس جوانی به نام حسن باقری داشتیم که توانسته بود ژنرال‌های بعثی را شکست دهد. سپاه نیز هم می‌جنگید و هم سازمان رزم ایجاد کرد و به آموزش نیروها پرداخت.

سرلشکر سید یحیی صفوی که در همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سخن می‌گفت، توضیح داد: در هشت ماه گذشته یکی از تدابیر مقام معظم رهبری را به صورت علمی و با مشارکت نیروهای مسلح، وزارت خانه و دانشگاه‌ها برپا کردیم. در مجموع ۹۰۰ مقاله علمی برای این همایش ارسال و حدود یک سوم مقاله‌ها پذیرفته شدند.

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: امروز هشت نشست تخصصی برگزار خواهیم کرد. در طول این هشت ماه نیز حدود ۷۰ پیش همایش‌های تخصصی برگزار کردیم. امیدواریم بتوانیم تا اندازه‌ای جایگاه علم و فناوری و تاثیر آن را در پیروزی‌های دفاع مقدس بررسی کنیم. بدیهی است که در دفاع مقدس پیروز شدیم. از افتخارات انقلاب اسلامی این است که رهبری آن را یک مرجع جامع الشرایط را مدیریت کرد و نفوذ کلامش آنچنان بود که به جز نیروهای مسلح دو میلیون بسیجی را راهی جبهه کرد.

وی یادآور شد: وزارت سپاه نه تنها «خمپاره ۱۲۰ » و «موشک تاو»، بلکه موشک بالستیک را تولید کرد و اکنون یکی از قدرت‌های موشکی هستیم. در طول جنگ تحمیلی این دستاوردها به مرور توسعه یافت و پیشرفت کرد. در دوران دفاع مقدس که توانستیم با علم و فناوری دشمن را شکست دهیم؛ همچنان می‌توانیم مانند آن دوران از تجربه عملی به کارگیری علم برای رسیدن به سطح مطلوب اقدام کنیم.

نظرات بینندگان