arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۱

طولاني‌ترين و كوتاه‌ترين زمان روزه‌داري در كدام كشورهاست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسلمانان آرژانتيني امسال با 9 ساعت و نيم روزه‌داري كوتاه‌ترين و مسلمانان دانمارك با 21 ساعت روزه‌داري طولاني‌ترين زمان روزه‌داري در ماه رمضان را به خود اختصاص داده‌اند.
روزنامه بحريني اخبار الخليج در خبري درباره روزه‌داري مسلمانان در ماه مبارك رمضان نوشت كه مسلمانان دانمارك امسال ماه رمضان سختي را پيش‌رو دارند.
اين روزنامه بحريني در ادامه توضيح مي‌دهد كه مسلمانان دانمارك امسال 21 ساعت در روز را روزه هستند و اين طولاني‌ترين ساعات روزه‌داري در جهان است.
اين درحالي است كه مسلمانان آرژانيتن با 9 ساعت و نيم روزه‌داري كوتاهترين ساعات روزه‌داري را سپري مي‌كنند، چون آنها در نيم‌كره جنوبي قاره آمريكا قرار دارند.
اما ماه رمضان مسلمانان شمال روسيه و به طور مشخص شهر "مورمانسك" امسال با شب‌هاي سپيد مواجه شده كه در آن روز 24 ساعت تمام است، بي‌آنكه لحظه‌اي آنها شاهد شب تاريكي آن باشند و اين روزه‌داران مناطق شمالي روسيه را وادار مي‌كند كه سحري و افطار خود را در حالي صرف كنند كه خورشيد در وسط آسمان است.
به همين دليل ساعات روزه‌داري آنها بر اساس زمان مشخص شده توسط علماي اسلام و به دليل اين پديده طبيعي به 20 ساعت به ويژه در اين شهر مي‌رسد.
درخواست قحطي زدگان سوماليايي از مسلمانان براي كمك‌هاي بشردوستانه
روزه‌داران سوماليايي از ملت‌هاي مسلمان جهان خواستند تا در ماه مبارك رمضان كمك‌هاي بشر‌دوستانه بيشتري را روانه مناطق قحطي‌زده جنوب اين كشور كنند.
شبكه تلويزيوني پرس‌تي‌وي گزارش داد در حالي كه مسلمانان جهان در حال برگزاري مراسم ماه مبارك رمضان هستند اما اوضاع براي مسلمانان روزه‌دار سومالي متفاوت است.
بنا به اعلام سازمان ملل، از مجموع 7.5 ميليون نفر قحطي‌زده در سومالي، بيش از 2.5 ميليون نفر در جنوب هنوز نيازمند دريافت كمك‌هاي بشر‌دوستانه بيشتري هستند كه به دليل حضور نيرو‌هاي الشباب در اين منطقه، به سازمان‌هاي امدادرسان بين‌المللي دسترسي ندارند.
پرس‌تي‌وي با پخش تصاويري از اردوگاه آوارگان سوماليايي كه در كپر‌هاي نامناسب زندگي مي‌كنند، گزارش داد مسلمانان روزه‌دار سوماليايي در ماه مبارك رمضان روزه مي‌گيرند اما در پايان روز، غذايي براي افطار ندارند.
يكي از آوارگان سوماليايي گفت: "ما گرسنه هستيم؛ در ماه رمضان و در چنين اردوگاه و شرايط زندگي، غذايي براي خوردن نداريم؛ ما همچنين با مشكل كمبود آب آشاميدني مواجه هستيم كه بر كودكانمان تاثير گذاشته است." وي افزود: "ما از ملت‌هاي مسلمان مي‌خواهيم كه به كمك ما بشتابند."
يكي ديگر از آوارگان در اين باره ادامه داد كه ما از دولت سومالي و مسلمانان سراسر جهان مي‌خواهيم كه به ما كمك كنند؛ غذايي اندكي كه توسط سازمان‌هاي امدادرسان بين‌الملي فراهم مي‌شود، نياز‌هاي ما را برطرف نمي‌كند.
پيش از اين مسئول هماهنگ‌كننده امور بشردوستانه سازمان ملل در سومالي با انتشار بيانيه‌اي هشدار داد "پس از گذشت يك سال از وقوع قحطي در سومالي، مردم اين منطقه هنوز در شرايط نامناسب زندگي مي‌كنند و با وجود كمك‌هاي گسترده سازمان‌هاي بين‌المللي و كشور‌هاي اسلامي نيازمند كمك‌هاي بشردوستانه هستند."
نظرات بینندگان