arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۸ - ۲۳ آذر ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۲۲ آذر ۱۴۰۱؛ از احتمال انجام اصلاحات در کشور پس از جلسه شمخانی تا ادعای یک نماینده درمورد تمکین اینستاگرام و واتساپ به شرایط ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اظهارات دختر نادر طالب‌زاده در بزرگداشت پدرش
مریم طالب‌زاده دختر نادر طالب‌زاده در مراسم بزرگداشت پدرش گفت: از پدرم به خاطر چشم اندازی که در زندگی به من نشان داد تشکر می‌کنم. هیچگاه به من دیکته نکرد چه کاری انجام دهم یا ندهم، اجازه داد مسیرم را خودم انتخاب کنم.

احتمال انجام اصلاحات در کشور پس از جلسه شمخانی
محمدرضا باهنر نائب‌رئیس اسبق مجلس با بیان اینکه ۳ پیشنهاد برای اصلاح حکمرانی به شمخانی ارائه کرده است، گفت که جلسه اخیر فعالان سیاسی با دبیر شورای‌عالی امنیت ملی خودسرانه نیست و می‌تواند گامی مهمی برای بهبود وضعیت باشد. او گفت: ما احتمال قوی می‌دهیم که این جلسه، از سوی حاکمیت تنظیم شده است و وقتی چنین جلسه‌ای برگزار می‌شود، یعنی قرار است اصلاحاتی انجام شود.

ادعای یک نماینده درمورد تمکین اینستاگرام و واتساپ به شرایط ایران
نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه فیلتر باقی نمی‌ماند، اظهار کرد: طبق گزارش‌هایی که داده شده احتمال زیاد اینستاگرام و واتس اپ به ایران می‌آیند و تا جایی که مطلع هستم به اجمال شرایط ایران را قبول کردند.

واکنش وزیر ورزش به انتقاد‌ها از پاداش ملی‌پوشان فوتبال
حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که ورزشکاران معلول از پاداش اهدا شده به فوتبالیست‌ها گلایه‌مند بودند، وزارت ورزش چه برنامه‌ای دارد که ورزشکاران احساس تبعیض نکنند؟ تصریح کرد: وزارت ورزش کار جدیدی نمی‌خواهد انجام دهد و ما برای پاداش‌ها آیین‌نامه داریم. پاداش فوتبال برای صعود به جام جهانی بود. او گفت: نباید رشته‌ها را مقایسه کرد. پاداش فوتبال یک چیز دیگر بود و برای صعود بود.

احکام متهمان حوادث اخیر در تهران
القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در‌جریان رسیدگی‌ها به پرونده‌های عناصر اغتشاش‌گران در استان تهران، ۱۶۰ نفر به مجازات‌های حبس بین ۵ تا ۱۰ سال، ۸۰ نفر به مجازات‌های حبس بین ۲ تا ۵ سال، ۱۶۰ نفر به مجازات‌های حبس تا ۲ سال و ۷۰ نفر به مجازات‌های جریمه نقدی محکوم شدند.

جزییات کالابرگ الکترونیکی
«سید صولت مرتضوی» وزیر رفاه اظهار داشت: سامانه شبکه ملی اعتبار برای کالابرگ الکترونیک ایجاد شده است و به صورت آزمایشی در بعضی از استان‌ها مبلغ یارانه در حساب پشتیبان یا همان کالا برگ را زودتر واریز می‌کنیم. وی افزود: کسانی که نیاز به خرید اقلام دارند می‌توانند برای تهیه ۱۱ قلم از این اجناس از طریق شبکه اعتباری پشتیبان اقدام کنند، اما اگر از کالا برگ استفاده نکردند در همان زمانی که مردم یارانه نقدی واریز دریافت می‌کنند، امکان برداشت دارند.

ورود دلار به کانال ۳۸ هزار تومان
قیمت دلار در بازار آزاد روز ۲۲ آذر ۱۴۰۱ وارد کانال ۳۸ هزار تومانی شد. دیروز دلار در بازار آزاد بین ۳۸ هزار و ۱۰۰ تا ۳۸ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. این در حالی است که قیمت دلار صرافی‌های بانک‌ها ۳۶ هزار و ۳۵۲ تومان اعلام شده بود.

واکنش فرمانده نیروی دریایی سپاه به بیانیه چین
دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در واکنش به بیانیه چین و کشور‌های عربی درباره جزایر سه‌گانه ایران گفت: اجازه نمی‌دهیم کسی درباره یک وجب خاک کشورمان حرف بی‌خود بزند. او افزود: ما هم بگوییم فلان خاک و فلان جزیره آزاد است یا برای فلانی است، این درست است؟!

۱۵۵ هواپیمای کشور نیاز به تعمیرات دارد
محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تا جایی که می‌توانیم از ۱۵۵ فروند هواپیمای نیازمند به تعمیر هر تعدادی را که می‌توانیم در داخل تعمیر می‌کنیم تا هواپیما‌ها را به خط برگردانیم.

درخواست ایران‌خودرو برای آزادسازی قیمت‌
مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه هیچ مخالفتی با واردات خودرو نداریم، گفت: بر اساس اخبار منتشر شده، نخستین سری از خودرو‌ها به کشور در حال ورود است و خواهشمندیم به موازات این اتفاق، محدودیت‌های قیمت گذاری برای صنایع خودروسازی برداشته شود.

نظرات بینندگان