arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۲ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱

سازمان ملل: بیش از ۱۵ میلیون نفر در سوریه تا سال آینده به کمک های بشردوستانه نیازمندند 

هماهنگ‌کننده امداد اضطراری سازمان ملل متحد از افزایش افراد نیازمند به کمک های بشردوستانه در سوریه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۱۵.۳ میلیون نفر برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: هماهنگ‌کننده امداد اضطراری سازمان ملل متحد از افزایش افراد نیازمند به کمک های بشردوستانه در سوریه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۱۵.۳ میلیون نفر برسد.

مارتین گریفیتس، هماهنگ‌کننده امداد اضطراری سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل افزود:

تعداد افرادی که به کمک های بشردوستانه در سوریه نیاز دارند به ۱۴.۶ میلیون نفر رسیده است که نسبت به سال گذشته ۱.۲ میلیون نفر افزایش یافته است و پیش بینی می شود این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۱۵.۳ میلیون نفر برسد.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۲ میلیون نفر یا بیش از نیمی از جمعیت سوریه برای تامین غذای خود با مشکل مواجه هستند. نزدیک به سه میلیون نفر دیگر ممکن است دچار ناامنی غذایی شوند.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: قیمت مواد غذایی ضروری در سوریه در طول سال جاری میلادی بیش از ۹۰ درصد افزایش یافته است. خانواده هایی که زنان در آنها تامین کننده هستند، تأثیر این افزایش نگران کننده قیمت ها را به شدت احساس می کنند.

گریفیتس اضافه کرد: میلیون ها نفر در سوریه دوازدهمین زمستان متوالی خود را در آوارگی سپری می کنند. دو میلیون نفر که در چادرها، کمپ‌ها و پناهگاه‌های موقتی زندگی می‌کنند، با زمستانی بسیار سرد، بادهای شدید، طوفان برف و سیل مواجه هستند.

هماهنگ‌کننده امداد اضطراری سازمان ملل متحد افزود: حدود ۶ میلیون نفر در سوریه که افزایش ۳۳ درصدی نسبت به سال گذشته است، در زمستان امسال به کمک های فوری نیاز دارند.

وی تصریح کرد: حدود ۷.۳ میلیون نفر در سوریه، که اکثریت قریب به اتفاق آنها زنان و دختران هستند، برای مقابله و غلبه بر خشونت مبتنی بر جنسیت نیاز به حمایت دارند.

وی همچنین گفت که بر اساس گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل، تنها در شمال غرب سوریه، بین ژانویه تا نوامبر، حداقل ۱۳۸ غیرنظامی کشته و ۲۴۹ نفر دیگر زخمی شدند.

نظرات بینندگان