arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۱۳ دی ۱۴۰۱

واکنش چین به محدودیت‌های غرب بر مسافران چینی: تلافی می‌کنیم

پکن به محدودیت‌های کرونایی اعمال شده بر شهروندان چین در آمریکا و چندین کشور اروپایی واکنش شدیدی نشان داد و تهدید کرد که اقدام متقابل خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: پکن به محدودیت‌های کرونایی اعمال شده بر شهروندان چین در آمریکا و چندین کشور اروپایی واکنش شدیدی نشان داد و تهدید کرد که اقدام متقابل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: به باور ما، محدودیت‌هایی که برخی از کشورها علیه شهروندان چین اعمال کرده‌اند، فاقد مبنای علمی بوده و غیرقابل پذیرش هستند.

او گفت: ما به شدت با تلاش برای استفاده از اقدامات مراقبتی در برابر کرونا با مقاصد سیاسی مخالفیم و واکنش متقابل نشان خواهیم داد.

در پی کاهش ناگهانی اقدامات چین برای مقابله با گسترش کرونا و شیوع گسترده این ویروس در چین، اخیرا استرالیا و کانادا هم به لیست کشورهایی پیوستند که از مسافران چینی می‌خواهند قبل از پرواز، آزمایش کرونا بدهند.

دیگر کشورها از جمله آمریکا، انگلیس، هند، ژاپن و چندین کشور اروپایی هم اعلام کرده‌اند که به دلیل شفاف نبودن داده‌های مربوط به مبتلایان در چین و نگرانی از شیوع سویه‌های جدید این ویروس، محدودیت‌های شدیدی بر مسافران این کشور وضع می‌کنند.

چین که در اکثر روزهای همه‌گیری کرونا سیاست «کرونا صفر» را اتخاذ کرده بود، در پی تظاهرات بی‌سابقه در اواخل سال گذشته اعلام کرد که این محدودیت‌ها را کاهش می‌دهد. مقامات چین اعلام کردند که از ۸ ژانویه، شهروندانی که از سفرهای خارجی بازمی‌گردند مجبور به ماندن در قرنطینه نیستند. این مسئله تقاضای مردم چین برای رفتن به سفرهای خارجی را افزایش داده است.

نظرات بینندگان