arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۱۴ دی ۱۴۰۱

جاهای دیدنی کمر آنتالیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آنتالیا از شهرهای زیبای ترکیه بوده و سواحل آرام و زیبای آن بهترین گزینه برای گذراندن تعطیلات تابستان است. منطقه کمر آنتالیا یکی از زیباترین مناطق تفریحی در آنتالیاست که در منطقه ریویرای ترکیه قرار دارد. جاهای دیدنی کمر آنتالیا متنوع و زیبا هستند. گردشگران تور آنتالیا لحظه آخر حتما باید قبل از ترک آنتالیا و پایان دادن به ترکیه گردی به این منطقه رفته و یک پیک نیک عالی را تجربه کند.

جاهای دیدنی کمر آنتالیا

معرفی منطقه کمر آنتالیا

کمر آنتالیا در فاصله 55 کیلومتری مدیترانه و در حوالی رشته کوه توروس واقع شده است. کمر منطقه ای ساحلی است و آب و هوایی گرم مدیترانه ای دارد. به علت نزدیکی به سواحل و دریای مدیترانه، تابستان های آن بسیار مطبوع است. در منطقه کمر آنتالیا می توان از بهترین و مهیج ترین تفریحات ورزشی، آبی و خوشمزه ترین غذاها لذت برد. از مناظر زیبای این منطقه می توان به رشته کوه های توروس که در فاصله 40 کیلومتری مانند نگینی زیبا می درخشد اشاره کرد. کمر در قسمت غربی آنتالیا واقع شده و امکانات رفاهی و تفریحی متعددی برای رفاه حال گردشگران در این منطقه تعبیه شده است. هتل ها و استراحتگاه های مختلف و لوکس، رستوران ها و کافه های مجلل، همچنین مراکز خرید واقع شده در کمر آنتالیا، همگی سبب شده اند تا تمامی مسافران از تجربه یک تفریح متفاوت نهایت لذت را ببرند.

سواحل با شن های طلایی، تلاقی کوه و جنگل و دریا، آب شفاف و ساحلی پاکیزه در کمتر جای دنیا یافت می شود. تفریحات متعدد مانند قایق سواری، موج سواری، جت اسکی و غواصی همگی در کمر آنتالیا تعبیه شده اند تا گردشگران نهایت لذت را از سفر خود ببرند.

ساحل زیبای کمر شامل دو قسمت شمالی و جنوبی است که در هر قسمت دیدنی ها و امکانات تفریحی مختص به خود را دارد. در قسمت حنوبی سواحل کمر می توانید از دیدن غروب زیبای آفتاب بسیار لذت ببرید. با استفاده از پله های زیبایی که قسمت های شمالی و جنوبی ساحل کمر را بهم متصل می کنند، می توانید به تماشای زیبایی های کمر بپردازید. نکته جالب توجه در رابطه با منطقه کمر آنتالیا، لقب پرچم آبی آن است. اروپا به تمامی سواحل و مناطق پاکیزه خود لقب پرچم آبی می دهد و همین لقب سبب شده تا هر ساله تعداد بالایی گردشگر به این مناطق سفر کنند.

تاریخچه منطقه کمر

در زمان امپراطوری یونان نام شهر کمر، ایدروس یونان بوده و در سال های بعد که عثمانی بر ترکیه و آنتالیا حکمرانی کرد، توانست نام شهر کمر را بازگرداند و با ساختن قلعه برای حفاظت از شهر در برابر سیل ها و خطرات کوهستان، دوباره این شهر را شکوفا کند. طول قلعه محافظتی شهر کمر حدود 20 کیلومتر است. نکته جالب توجه این است که تا سال 1960 تنها از طریق قایق رفت و آمد به کمر امکان پذیر بود. بعدها در سال 1980 دولت به فکر توسعه و زیبا سازی شهر کمر برای جذب گردشگر تور ترکیه افتاد. امروزه و بعد از گذشت مدت ها کمر از 4 شهر و روستا تشکیل شده است و به عنوان یکی از قطب های پرگردشگر دنیا شناخته می شود.

جاهای دیدنی کمر آنتالیا

جاهای دیدنی کمر آنتالیا کدامند؟

چند نمونه از جاهای دیدنی کمر آنتالیا به شرح زیر هستند:

منطقه باستانی فاسلیس:

شهر قدیمی از به جای مانده از حکومت رومیان و یونانیان باستان در 700 سال قبل از میلاد مسیح، به دست رودیان در حوالی کمر واقع شده است. بندر این شهر از مهم ترین بنادر آنتالیا است که در میانه های آن مخروبه های فاسلیس در میان درختان بلند و سبز کاج واقع شده اند. شهر فاسلیس، از شهرهای مهم رومیان بوده است. حمام های آهکی، آمفی تئاتر و کوچه های زیبای این شهر چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

تله کابین المپوس:

در پارک ملی Beydaglari تله کابین المپوس واقع شده است. المپوس از جذاب ترین و پرطرفدارترین تفریحات منطقه کمر آنتالیا محسوب می شود. با تله کابین المپوس می توانید بر فراز کوه زیبای Tahtali به پرواز درآیید. در زمستان نمای بالای کمر از داخل کابین محشر می شود، همه جا یکدست پوشیده از برف است و آرامش خاصی تمام فضا را در بر می گیرد.

پارک فولکوریک نومد:

پارک فولکوریک نومد به راحتی توانسته، فرهنگ و نحوه زندگی مردم محلی کمر را معرفی کند. در گذشته ها مردم کمر با دامداری زندگی خود را می گذراندند. در پارک فولکوریک نومد در زمان های مشخصی، نمایشگاه های مختلفی در جهت معرفی بیشتر نحوه زندگی مردم منطقه برگزار می شود.

پارک آبی دولوسو:

در منطقه کمر پارک آبی دولوسو واقع شده که از بهترین و مهیج ترین تفریحات عموم مردم است. پارک آبی دولوسو دارای تفریحات مختلفی مانند ترن هوایی و 30 نوع فعالیت آبی است. این پارک در سال 2015 شروع به کار کرد.

پارک دینو:

جذاب ترین تفریح در کل منطقه کمر آنتالیا پارک دایناسورها است. این پارک در 10 کیلومتری شرق شهر کمر قرار گرفته و مسیری جذاب با دیدنی هایی مانند دایناسورها، سینما 7 بعدی، باغ وحش کوچک و... دارد.

از دیگر جاهای دیدنی کمر آنتالیا می توان به گزینه های دیگری مانند مرکز اسپا بابل پالاس، دره گوینوک، بازارهای هفتگی کمر و... اشاره کرد.

جاهای دیدنی کمر آنتالیا

سخن آخر

در منطقه کمر آنتالیا مکان های دیدنی و جذاب دیگری هم هستند که با دیدن آن ها بدون شک شگفت زده خواهید شد. این شهر قدیمی با قدمت تاریخی و پاکیزگی محیط توانسته پرچم آبی اتحادیه اروپا را کسب کند. در کمر آنتالیا هر روزی که اقامت داشته باشید با پدیده و شگفتی تازه ای رو به رو خواهید شد. سفر به این منطقه و مشاهده جاهای دیدنی کمر آنتالیا یکی از خاطره انگیزترین و به یادماندنی ترین خاطرات سفرهای شما خواهد شد.

نظرات بینندگان