arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۱۴ دی ۱۴۰۱

هوای ناسالم در ۴ شهر خوزستان / آلودگی هوا ۶۶ نفر را بستری کرد

 هوای چهار شهر خوزستان بر اساس اعلام سامانه پایش هوای کشور امروز " ناسالم " اعلام شد. شاخص هوای اهواز در این مدت ۱۷۵، ماهشهر ۱۸۷، شادگان ۱۶۷ و دشت آزادگان ۱۵۵ " ناسالم" اعلام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: هوای چهار شهر خوزستان بر اساس اعلام سامانه پایش هوای کشور امروز " ناسالم " اعلام شد.

 هوای چهار شهر خوزستان بر اساس اعلام سامانه پایش هوای کشور امروز " ناسالم " اعلام شد.شاخص هوای اهواز در این مدت 175، ماهشهر 187، شادگان 167 و دشت آزادگان 155 " ناسالم" اعلام شد.

همچنین در این سامانه شاخص هوای شوشتر 135، اندیمشک 103 و دزفول 111 " ناسالم برای گروه های حساس" ثبت شده است.هوای بهبهان، امیدیه، شوش، رامهرمز، گتوند، مسجد سلیمان و حمیدیه نیز در این مدت قابل قبول اعلام شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان نیز پیش از این نسبت به شدت گرفتن میزان آلایندگی در هفته جاری در هوای استان هشدار سطح زرد صادر کرده بود.شاخص AQI معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است.

این شاخص به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک یا سبز، 51 تا 100 در شرایط قابل قبول یا زرد، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس یا نارنجی، 151 تا 200 در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و 301 تا 500 در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

آلودگی هوا 66 نفر را در خوزستان بستری کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: 578 بیمار دارای علایم تنفسی غیرعفونی و قلبی، در پی وقوع آلودگی هوا در این استان در شبانه روز گذشته به مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه مراجعه و زیر مراقبت قرار گرفتند.

حبیب حی‌ اظهار داشت: از این تعداد بیمار 512 نفر به صورت سرپایی درمان شده و 66 نفر در بخش‌های عادی بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی افزود: در زمان آلودگی هوا، ماندن در خانه برای افراد دارای بیماری‌ خاص به ویژه افراد دارای بیماری زمینه‌ای، سالمندان، افراد دارای بیماری‌ تنفسی حاد و کسانی که آسم دارند، ضروری است.

در پی آلودگی هوا، روز گذشته 475 بیمار و روز 12 دی نیز 602 بیمار با مشکلات تنفسی غیرعفونی و قلبی به بخش اورژانس‌ بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کردند.

نظرات بینندگان