arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۱۵ دی ۱۴۰۱

وزارت علوم گفت: ۲۰ دانشجویان ما شهریه پرداز هستند / سهم دانشجویان غیرایرانی ۳ درصد کل دانشجویان است

علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم گفت: تعداد دانشجوی شهریه پرداز ما کاهش یافته و به ۲۰ درصد رسیده و تعداد دانشجویان تحصیل رایگان ما افزایش یافته و به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم گفت: تعداد دانشجوی شهریه پرداز ما کاهش یافته و به ۲۰ درصد رسیده و تعداد دانشجویان تحصیل رایگان ما افزایش یافته و به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم عصر امروز در اجلاس روسای دانشگاه‌ها در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: تعداد دانشجوی شهریه پرداز ما کاهش یافته و به ۲۰ درصد رسیده و تعداد دانشجویان تحصیل رایگان ما افزایش یافته و به بیش از ۸۰ درصد رسیده است، شهریه‌ای که از دانشجوی شهریه پرداز می‌گیریم هم به اندازه سرانه هزینه آن دانشجو نیست، وقتی راجع به اقتصاد آموزش عالی صحبت می‌کنیم این آمار رقم خوبی نیست.

به گفته وی، سهم دانشجویان غیرایرانی ۳ درصد کل دانشجویان است که سهم وزارت علوم از این ۳ درصد ۲۱ درصد است.

خطیبی عنوان کرد: ما راهی جز این نداریم که برخی هزینه‌ها را به قیمت تمام شده حساب کنیم، اعتبارات ما باید در پژوهش و فرهنگ استفاده شود نه هزینه‌های جاری.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم با اشاره به قوانین تسهیلی برای اعضای هیأت علمی اظهار داشت: براساس قانون اساتید جدیدالاستخدام تا سه سال اول از امتیازآوری معاف می‌شوند و ملاک ترفیع سالانه است.

وی گفت: اگر بودجه ۱۴۰۲ را مدیریت هزینه نکنیم اتفاق خاصی نخواهد افتاد، مهم ترین مشکلی که در سال جاری دانشگاه ها با آن رو به رو بودند بحث تغذیه است که باید مدیریت هزینه کنیم.

نظرات بینندگان