arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۱۹ دی ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۱۹ دی ۱۴۰۱؛ از حمله به روحانی در مجلس تا مسیر ارتباطی آمریکا با ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

حمله به روحانی در مجلس: توصیه می کنیم سکوت کند
احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: اخیرا رئیس جمهور سابق، آقای روحانی مطالبی را در دفاع از عمکرد دولت خود بیان داشته که خوب است ایشان مانند دوره مسئولیت خود بار دیگر سوار خودرو شده و یک نظرسنجی از داخل ماشین داشته باشند، چون اگر پیاده شوند، مردم پاسخ نظرسنجی را به ایشان به طور ویژه می‌دهند. او گفت: لذا توصیه می‌شود ایشان مانند دو سال گذشته که سکوت اختیار کردند، هرگز سخن نگویند اگرچه ایشان نمی‌‎توانند از خیر دوره بعدی مجلس بگذرند و برای همین سخن را آغاز کردند.

امریکا: مسیر ارتباطی با ایران داریم اما توضیح نمی‌دهیم
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به روزنامه «اسرائیل هیوم» گفت: «ما راه‌هایی برای ارتباط با ایران در مورد موضوعات نگران کننده مانند موضوع آزادی شهروندان آمریکایی که به‌طور غیرقانونی در ایران بازداشت شده‌اند، داریم، اما قصد نداریم جزئیات آن را بیان کنیم.» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که بازگشت به برجام در این مرحله مهم نیست.

عراق تمبر‌ «خلیج ع ر ب ی» منتشر کرد
شرکت کل پست عراق، تمبر‌ها و کارت پستال‌هایی به مناسبت میزبانی بصره از جام ملت‌های خلیج فارس چاپ کرد. این تمبر‌ها و کارت پستال‌ها به دستور هیام الیاسری، وزیر ارتباطات عراق با عنوان «جام خلیج ع ر ب ی» منتشر شد.

وزیر کشور: پدیده‌ای به نام «لباس شخصی» نداریم
احمد وحیدی وزیر کشور گفت: طبیعتا ماموران اطلاعاتی در همه جا موظف هستند با لباس خاص خودشان باشند و اسمش لباس شخصی نیست؛ وظیفه‌شان این است. لذا ما چیزی به نام پدیده لباس شخصی نداریم و این بیشتر جوسازی است.

فرمانده سپاه: نظام مستحکم‌تر از تمام نظام‌های عالم است
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران خطاب به دشمنان گفت: بیخود خواب آشفته نبینید، اینجا مردان و زنان قدرتمندی از انقلابشان دفاع می‌کنند که جبل راسخ هستند و حتی اگر کوه‌ها بلرزند، آنها نمی‌لرزند؛ این نظام مستحکم‌تر از تمام نظام‌های عالم است.

نیکزاد: اغتشاشگران اینترنت را محدود کردند
علی نیکزاد نایب رئیس مجلس به موضوع محدودیت اینترنت اشاره کرد و گفت: نخست بنده تذکری بدهم. از ما می‌پرسند چرا اینترنت را محدود کردید و ما در پاسخ به آن‌ها می‌گوییم که ما اینترنت را محدود نکردیم بلکه اغتشاشگران اینترنت را محدود کردند. حاکمیت که ابتدا با محدود کردن اینترنت مشکلی نداشت بلکه برخی اغتشاشگر بودند که با استفاده ناصحیح از این نرم‌افزارها باعث شدند که حاکمیت آن‌ها را محدود کند.

آیت‌الله جوادی آملی: آدم نمی‌تواند قبیح را با قبیح پاسخ بدهد
جماران: آیت الله جوادی آملی صبح امروز یکشنبه، هجدهم دی در پایان درس خارج فقه در واکنش به کاریکاتورهای اهانت آمیز نشریه فرانسوی «شارلی ابدو»، گفت: حالا کسی فحش داد، آدم که نمی تواند فحش بدهد! با یک راه دیگری که بالاخره صحیح است باید جبران بکند و آن یا تجمع است، یا اعتراض است که آبروی یک مملکت است، آبروی یک ملّت است، آبروی یک نظام است. ولی آدم نمی تواند قبیح را با قبیح پاسخ بدهد.

فروش نرفتن شاهین‌های ۳۰۴ میلیون تومانی
در فروش بورس کالا تعداد ۴هزار دستگاه خودروی شاهین عرضه شد که در نهایت فقط ۱۵۴۵ نفر متقاضی خرید این خودرو بودند بنابراین بیش از ۲۴۰۰ خودرو بدون مشتری ماند.

ادعای CNN: مسی راهی الهلال می‌شود
شبکه خبری CNN مدعی شد که لیونل مسی قراردادش را با پاری سن ژرمن تمدید نمی‌کند و راهی الهلال عربستان می‌شود. طبق اعلام CNN مسی بعد از دیدار پاری سن ژرمن برابر بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا راهی عربستان می‌شود و با دستمزد 395 میلیون دلار در سال با الهلال قرارداد امضا خواهد کرد.

پرواز پهپاد ناشناس بر فراز پایگاه پایگاه عین الاسد
یک منبع آگاه امنیتی عراق اعلام کرد که پهپادی که توسط نیرو‌های آمریکایی سرنگون شد، از رینگ امنیتی پایگاه عین الاسد عبور کرده بود. به گزارش خبرگزاری المعلومه، این منبع آگاه افزود: این هواپیمای بدون سرنشین توانست همه حلقه های امنیتی را پشت سر بگذارد و وارد مناطق ممنوعه و صعب الوصول پایگاه عین الاسد در غرب استان الانبارشود. این منبع آگاه امنیتی گفت: این پهپاد به بخش های بسیار مهمی از پایگاه عین الاسد رسید و این نخستین بار بود که این اتفاق می افتد.

نظرات بینندگان