arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۳ دی ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۲۳ دی ۱۴۰۱؛ از حرکت ترکمستان به سمت قطع گاز به روی ایران تا واکنش صداوسیما به انتقادات از زیاد شدن بودجه اش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری، 23 دی ۱۴۰۱؛ از حرکت ترکمستان به سمت قطع گاز به روی ایران تا واکنش صداوسیما به انتقادات از زیاد شدن بودجه اش

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

حرکت ترکمستان به سمت قطع گاز به روی ایران
جواد اوجی وزیر نفت گفت کشور‌های همسایه اکثرا به لحاظ سرمایی که دامن گیر شده دچار مشکل شده اند، گزارشی که به ما داده اند مطرح کردند که حتی در عشق آباد هم مشکل گاز پیدا کرده اند و قطعی گاز در بخش‌های مختلف، به همین دلیل میزان سوآپ گازیشان را کم کرده اند، خواهشم این است به خصوص برای منطقه شمال شرق کشور ابا همکاری که مردم عزیز خواهند کرد ما این سرما را بدون قطعی گاز پشت بگذاریم.

سید حسن خمینی: مسخره است حکایت جنگ بدون هاشمی
سید حسن خمینی گفت: اگر افتخارات جنگ قرار است تقسیم بشود اول مال شهداست و اگر قرار باشد به فرماندهان آن برسد اول از همه آقای هاشمی است. او گفت: آقای هاشمی سردار جنگ است؛ مسخره است حکایت جنگ بدون فرماندهش.

گروسی: پیشرفتی در پرونده ایران صورت نگرفته
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد پیشرفتی در پرونده مذاکرات این نهاد بین‌المللی با ایران صورت نگرفته است.

یارانه چادر
انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: موضوع لباس و پوشش مناسب طبق گفته بانوی عضو کابینه آیت‌الله رئیسی، هم در شوراهای فرهنگی و هم در دولت مورد توجه بوده و طرحی در دست است که چادر به‌عنوان کالای فرهنگی شناخته شده و به آن یارانه تعلق گیرد تا پوشش مناسب با قیمت مناسب در اختیار افراد قرار داده شود.

رهبر انقلاب: دچار غرور نشویم که بگوییم قضایا تمام شد
رهبر انقلاب اسلامی درباره حوادث اخیر با تأکید بر اینکه محاسبات غلط دشمن نباید موجب غفلت ما شود، گفتند: ما هم باید حواسمان باشد. اینگونه نباشد که دچار غفلت و غرور شویم و بگوییم قضایا تمام شد. باید در میدان بمانیم و بدانیم عامل حفظ ملت، امید و وحدت ملی است.

بسیج اساتید: در سه ماه گذشته ۲ هزار جلسه تبیینی تشکیل داده‌ایم
محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور کمک به تمدن‌سازی اسلامی و تحقق دانشگاه اسلامی را برنامه بسیج اساتید دانست و گفت: کمک به کارآمدی نظام حکمرانی از مأموریت‌های مهم بسیج اساتید است.او خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یکی از اولویت اساسی است و در سه ماه گذشته بیش از ۲ هزار جلسه تبیینی اساتید بسیجی در سراسر کشور تشکیل شده است.

واکنش صداوسیما به انتقادات از زیاد شدن بودجه اش
صدا و سیما اعلام کرد: دلیل جیغ‌های بنفش رسانه‌های معاند و دروغ‌گو در خصوص بودجه رسانه ملی معلوم است. صداوسیمای قوی و پرمخاطب باطل‌السحر نقشه‌های شوم دشمنان ایران اسلامی است پس دستور کار روشن است: "حمله به بودجه صداو سیما با هدف هزینه‌زایی برای وکلای ملت در تقویت رسانه ملی" در این مقابله اما هم‌نوایی برخی رسانه‌های داخلی موجب تعجب است.

در ۹۰ سال گذشته از متوسط ۷ فرزندی به دو فرزندی رسیده‌ایم
فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده با بیان اینکه مشکلات کاهش شدید جمعیتی کشور یک‌شبه ایجاد نشده که بخواهیم یک‌شبه درمان شود، گفت: قطعاً راهی که در ۹۰ سال گذشته برای کاهش فرزندآوری از متوسط ۷ فرزندی به دو فرزندی با صرف وقت و هزینه هنگفت و کار رسانه‌ای مفصل داخلی و بین المللی طی شده را نمی‌توان به‌یک‌باره تغییر داد و برای برگشت و جبران این خطای استراتژیک حداقل ده‌ها سال وقت لازم است. 

خوش چهره: برخی معتقدند مردم هر چه فقیرتر باشند در اختیارترند
محمد خوش‌چهره اقتصاددان می‌گوید: بخشی از طبقه‌ی متوسط تنها به خاطر گرانی مسکن ریزش کرده‌اند. فقط یک چهارم جمعیت ایران شیر می‌خورند. این‌ها جدی است. نباید نادیده گرفته شود. در کل الگوی رشد و توسعه‌ی ما دچار اشکال است و باید این مسائل را حل کرد. او همچنین می‌گوید: برخی فکر می‌کنند با دوطبقه شدن جامعه اوضاع بهبود می‌یابد. معتقدند مردم هر چه فقیرتر باشند در اختیارترند؛ و اگر سیرتر بشوند مطالبه‌گر خواهند شد.

بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا در راه است
آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد که اتحادیه اروپا تصمیم دارد بسته جدیدی از تحریم‌ها در حمایت از اعتراضات داخلی ایران را رونمایی کند.

فعلا خودروی جدیدی در بورس عرضه نخواهد شد
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروی جدید تا مشخص شدن ساز و کار قیمت‌گذاری در بورس عرضه نخواهد شد.

توقف موقت ثبت‌نام آیلتس از اول اسفند
غلامرضا یادگارزاده رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: نظارت و تذکر به مراکز برگزاری آزمون، پیگیری قانونی موارد تقلب و افشای سؤال، مذاکره با موسسه IDP و تلاش برای عمل به مفاد قانون منع انحصار و تسهیل رقابت به منظور پایان دادن به مشکلات و حواشی آزمون آیلتس صورت گرفته است و ثبت‌نام داوطلبان آزمون آیلتس از اول اسفند ماه ۱۴۰۱ به صورت موقت متوقف می شود.

تصادف کامیون با اتوبوس با ۵ کشته
سرهنگ احمد شیرانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور از مصدومیت ۱۴ نفر و فوت ۵ نفر در حادثه برخورد کامیون با اتوبوس سرویس کارکنان یک کارخانه در استان مرکزی خبر داد. به گفته سرهنگ شیرانی علت حادثه نقص فنی حادثه از سوی اتوبوس اعلام شده است.

۱۰ ساعت حبس مسافران در قطار قم ـ مشهد
قطار قم به مقصد مشهدمقدس در ۴۰ کیلومتری شهر مشهد دچار نقص فنی شد و مسافران بدون توجه مسئولان و بدون امکانات بیش از ۱۰ ساعت در قطار سرما ماندند. 

نظرات بینندگان