arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۱

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کنگره آمریکا در تلاش است تا دور جدیدی از تحریم‌‌ها علیه نفت ایران را تا آخر هفته آتی و پیش از آغاز تعطیلات خود نهایی کند.

به گزارش «انتخاب» ؛ بر اساس بسته تحریمی جدید آمریکا که بیش از هفت ماه درباره آن بررسی شده و انتظار می‌رود تا هفته آتی تصویب شود، برای بانک‌هایی که با ایران وارد معامله الکترونیکی می‌شوند جرایم سنگینی در نظر گرفته شده است.

اقدام‌این دسته از موسسات و بانک‌ها به عنوان کمک به فروش نفت تحریم‌شده کشور ایران در نظر گرفته می‌شود.

هری رید، رهبر اکثریت سنا، روز چهارشنبه به رویترز گفت: «به روشنی مشخص کرده‌ام انتظار دارم بحث‌ها پیرامون موضوع هرچه زودتر به نتیجه برسد تا بتوانیم تحریم‌ها علیه ایران را سخت‌تر کنیم.»

وی از تحریم نفت ایران به عنوان ابزاری موثر در جهت متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران و تضمین امنیت هم‌پیمانان آمریکا یاد کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن با جمهوری‌خواهان است نسخه جدید تحریم‌ها علیه ایران را در دسامبر تصویب کرد، اما سنا نسخه خود را در ماه مه به تصویب رساند. از آن زمان قانون‌گذاران کلیدی در تلاش‌اند تا تفاوت‌های مابین این دو نسخه را کاهش داده و نقاط ضعف تحریم‌ها درباره نقل و انتقال پول و بیمه محصولات نفتی را اصلاح کنند.

به‌گفته یکی از مشاوران سنا نمایندگان در تلاش‌اند تا به توافقی برسند که بر اساس آن نسخه سنا و مجلس نمایندگان، هر دو، پیش از تعطیلات آگوست به تصویب برسد. سه منبع دیگر خبری نیز از کنگره آمریکا از امکان حصول توافق تا پیش از جمعه آتی به رویترز خبر داده‌اند.

قانون‌گذاران از هر دو حزب آمریکا در مجلس نمایندگان و سنا در پی آن هستند که با ایران برخورد کنند و از همین رو تحریم‌های پیشین را به راحتی تصویب کردند. با این‌همه ممکن است لحظات آخر کشمکش‌های حزبی جریان توافق را به تاخیر اندازد. همان چیزی که در ماه مه نیز باعث شد تصویب تحریم‌ها یک هفته به تعویق افتد.

یک منبع خبری در مجلس نمایندگان آمریکا گفت که با این‌همه اگر تحریم‌های جدید ضعیف باشد و نتواند نقاط ضعف کلیدی را برطرف کند تصویب آن از سوی مجلس نمایندگان کنار گذاشته خواهد شد.

نظرات بینندگان