arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۷ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۲ بهمن ۱۴۰۱؛ از رفع فیلتر برخی سرویس‌های محدود شده طی روز‌های آینده تا کاهش شدید اعتبارات یارانه شیر خشک و دارو‌های صعب‌العلاج در بودجه ۱۴۰۲

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

خبر وزیر ارتباطات از رفع فیلتر برخی سرویس‌های محدود شده طی روز‌های آینده، به جز اینستاگرام و واتس اپ
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاشمان این است محدودیت‌هایی که قابلیت برطرف شدن را دارند، برداشته شود و ان‌شاالله طی دو روز آینده، خبر‌های خوشی در این زمینه خواهید شنید، اما دو پلت‌فرم اینستاگرام و واتس اپ فعلا شامل این اتفاق نمی‌شوند.


کسر ۱۵ امتیاز از یوونتوس و سقوط به رده دوازدهم
باشگاه یوونتوس که اخیرا با پیروزی‌های ارزشمندی که به دست آورد خود را به صدر جدول رده‌بندی نزدیک کرد با یک بحران واقعی مواجه شد. دادستانی فدراسیون فوتبال ایتالیا کسر ۱۵ امتیاز از یوونتوس را تایید کرد تا تیم وارد بحران واقعی شود.


سردار سلامی: سپاه نبود امنیت اروپا از بین می‌رفت
سردار سلامی تصریح کرد: اگر مجاهدت‌های مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه با محوریت نیروی قدس و فرماندهی شهید سلیمانی نبود، قطعاً آتشفشان تروریستی که توسط آمریکایی‌ها ایجاد شد، دامنگیر اروپایی‌ها می‌شد و امنیتی که امروز در اروپا حاکم است، از بین می‌رفت.


پزشکیان: باید با دنیا مدارا کنیم، نمی‌شود به همه فحش داد
نماینده تبریز گفت: باید با دنیا مدارا کنیم، نمی‌شود به همه فحش داد. بازهم در قرآن دستور است که «وَلَا تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ» یعنی به آن‌هایی که غیر خدا را صدا می‌کنند، فحش ندهید. ما صبح و عصر و شام داریم فحش می‌دهیم مرگ بر فلانی، مرگ بر فلانی و مرگ بر فلانی خب آن‌ها هم می‌گویند مرگ بر خودتان.


اظهارات نماینده مجلس درباره به جریان افتادن طرح صیانت در مجلس
علی‌اصغر عنابستانی گفت: در مجلس دنبال طرحی هستیم که دوباره بتوانیم طرح ضابطه‌مند‌کردن فضای مجازی را به جریان بیندازیم. اگر این اتفاق بیفتد، دیگر هیچ قاضی‌ای در هیچ کجای کشور نمی‌تواند مثلا حکم بدهد و تلگرام را فیلتر کند؛ چراکه بر اساس یک ضابطه و چارچوب فعالیت می‌کند.


قیمت سکه بهار آزادی به ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید
در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۸۴ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.


نماینده مجلس: اقدام اخیر اروپا حمله مستقیم به جمهوری اسلامی تلقی می‌شود
نماینده سبزوادر در مجلس تاکید کرد: اروپایی‌ها از این اقدام بی‌خردانه خود پشیمان خواهند شد. مجلس در نشست فردای خود دیگر به محکومیت صرف این اقدام اکتفا نمی‌کند و تصمیمی اجرایی خواهد گرفت. اروپایی‌ها باید بدانند که اقدام اخیر آن‌ها حمله مستقیم به جمهوری اسلامی تلقی شده و به همین واسطه منافع اروپا به خطر خواهد افتاد.


مرگ سالانه «۴۵ هزار ایرانی» به خاطر آلودگی هوا
رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا با بیان اینکه دو سال است که شاهد برگشت دی اکسید گوگرد هستیم که این نشان می‌دهد وضعیت خوبی نداریم، گفت: سالانه ۴۵ هزار مرگ ناشی از آلودگی هوا وجود دارد که در این میان هفت درصد مرده زایی است این در حالیست که ما به دنبال جوانی جمعیت هستیم.


شرط جدید برای شرکت در قرعه کشی‌های خودرویی
مدیرعملیات فروش ایران خودرو با اشاره به تعداد بالای شرکت کنندگان در طرح فروش محصولات این شرکت گفت: تلاش می‌کنیم با دریافت مجوز‌های لازم در ثبت نام‌های بعدی تنها کسانی بتوانند شرکت کنند که وجه خودرو در حسابهایشان موجود است و از طریق بانک مسدود می‌شود.


بازداشت ملیکا هاشمی، خبرنگار
ملیکاهاشمی، خبرنگار خبرگزاری شهر بازداشت شده است. خانم هاشمی امروز برای «ارائه توضیحات به دادسرای اوین» رفته بود که همانجا بازداشت شد


جریمه ورود به طرح زوج و فرد ۵ برابر شد
این درحالی است که معمولا در روز‌هایی که هوای پایتخت آلوده است طرح زوج و فرد از درب منازل اجرایی می‌شود و بر اساس بخشنامه جدید کارگروه اضطرار آلودگی هوا این مبلغ ۸۱ هزار تومان افزایش یافته و با این وجود از این به بعد مبلغ جریمه برای ورود به طرح زوج و فرد ۱۰۵ هزار تومان خواهد بود. رئیس پلیس پایتخت چند روز پیش اعلام کرد که جریمه ۲۰ هزار تومانی تناسبی با تخلف ندارد و فاقد بازدارندگی است.


کاهش شدید اعتبارات یارانه شیر خشک و دارو‌های صعب‌العلاج در بودجه ۱۴۰۲
رییس سازمان غذا و دارو گفت: متاسفانه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، اعتبارات مربوط به یارانه شیر خشک، یارانه کاهش فرانشیز و دارو‌های صعب‌العلاج و طرح دارویاری به شدت کاهش پیدا کرده و حتی نسبت به اعتبارات امسال هم پایین‌تر بوده است؛ بنابراین سه ردیف اعتباری مربوط به سازمان غذا و دارو، در بودجه سال ۱۴۰۲ نسبت به بودجه ۱۴۰۱ به شدت کاهش داشته‌اند.


آزادی آرش صادقی باقرار وثیقه از زندان اوین
رامین صفرنیا، وکیل دادگستری در صفحه توئیتر خود نوشت: دقایقی قبل موکلم ‎آرش صادقی باقرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

نظرات بینندگان