arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱

کشف جسد عامل تیراندازیِ «مونته‌ری»/ ضارب ۷۲ ساله بود

پلیس کالیفرنیا اعلام کرد که جسد عامل تیراندازی شنبه شب در استودیوی "مونته‌ری پارک" واقع در شرق لس‌آنجلس را در خودروی او پیدا کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا:پلیس کالیفرنیا اعلام کرد که جسد عامل تیراندازی شنبه شب در استودیوی "مونته‌ری پارک" واقع در شرق لس‌آنجلس را در خودروی او پیدا کرده است.
 
 پلیس نامِ این فرد را "هو کان تران" ۷۲ ساله و آسیایی تبار اعلام کرده است و می‌گوید: جسد این فرد که مظنون به قتل ۱۰ نفر در یک استودیو در کالیفرنیا بوده در خودروی ون سفید رنگی مرده پیدا شده است.
 
رابرت لونا، کلانتر لس‌آنجلس گفته است که او با شلیک به خود کشته شده است.
 
پلیس می‌گوید نیروهای مسلح، یک خودروی ون سفید را بیش از ۱۲ ساعت بعد از تیراندازی در محاصره خود گرفتند. ماموران پلیس محلی که در تعقیب این ون سفید بودند، صدای شلیک یک گلوله را از داخل آن می‌شنود.
 
بر اساس این گزارش بعد از نزدیک به دو ساعت و نیم، وقتی که نیروهای پلیس شیشه‌های این ون را شکستند متوجه شدند که مظنون خود را به ضرب گلوله کشته است.
 
پلیس می‌گوید مرد مسلح از صحنه تیراندازی فرار کرده بود و تلاش کرده بود به یک استودیوی دیگر در "آلهامبرا" حمله کند. اما اهالی محل با او درگیر شده اند و اسلحه‌اش را از او گرفته‌اند.
 
کلانتر لس‌آنجلس گفته است دو نفری که اقدام به خلع سلاح مظنون در آلهامبرا کرده‌اند از نظر او قهرمان هستند زیرا مظنون قصد کشتن افراد بیشتری را داشت و این دو نفر جان‌ بسیاری را نجات دادند و این حادثه می‌توانست خیلی بدتر باشد.
 
پلیس می گوید مشخص نیست که دقیقا چند اسلحه در این حمله مورد استفاده قرار گرفته است اما چند اسلحه از جمله یک پیستول نیمه اتوماتیک در ون سفیدرنگ ضارب پیدا شده است. 
 
پلیس معتقد است که این مرد مسلح به تنهایی عمل کرده و مظنون دیگری وجود ندارد.
 
هنوز معلوم نیست انگیزه فرد ضارب از این حمله چه بوده است. پلیس می گوید کارآگاهان هنوز در حال تحقیق درباره تاریخچه سلامت روانی و سوءسابقه احتمالی عامل این تیراندازی هستند.
 
کلانترلس‌آنجلس در یک کنفرانس خبری بعد از ظهر یکشنبه در مونته‌ری پارک گفت: در این تیراندازی ۱۰ نفر زخمی شدند و هفت نفر از آنها هنوز در بیمارستان هستند که وضعیت برخی از آنها وخیم است.
 
به گفته وی هنوز شناسایی ۱۰ قربانی این حادثه ادامه دارد. پیش از این، مقامات گفته بودند که پنج زن و پنج مرد در این حادثه کشته شده‌اند که همگی احتمالا آسیایی تبار بودند.
 
بنابر گزارش شبکه خبری بی بی سی، این تیراندازی حدود ساعت ۱۰ و ۲۲ دقیقه شب به وقت محلی در روز شنبه در یک استودیو و در جریان جشن سال نو چینی در مونته‌ری کالیفرنیا روی داد و یکی از مرگبارترین تیراندازی‌ها در تاریخ کالیفرنیا است.
 
مونته‌ری پارک حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد، در شرق لس آنجلس واقع شده و محل زندگی بخش بزرگی از آسیایی‌تبارهای آمریکاست.
نظرات بینندگان