arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۷ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۶ بهمن ۱۴۰۱؛ از ابلاغ رسمی ممنوعیت «کشف حجاب» در اماکن تجاری در شیراز تا حضور خاص داماد‌ها و ارگان‌ها در جشنواره فیلم فجر و آزادی کیوان صمیمی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ادعای اوکراین مبنی بر سرنگونی بیش از ۲۴ پهپاد ایرانی در شبانه روز گذشته
نیروی هوایی اوکراین گفت سامانه‌های دفاع هوایی این کشور طی شبانه روز گذشته بیش از ۲۴ پهپاد ایرانی را که با هدف حمله به اراضی اوکراین به پرواز درآمده بودند، سرنگون کردند.


وزیر کشور: ملاک ارزیابی ما در پذیرش مسئولیت‌ها امر نماز است
احمد وحیدی گفت: هر کدام از مؤمنان احساس کردند در مجموعه‌ای نسبت به نماز کوتاهی می‌کنند، به ما گزارش کند. ملاک ارزیابی ما در پذیرش مسئولیت‌ها امر نماز است.


علم‌الهدی: نیروی انتظامی باید از اندیشه انقلابی مردم حفاظت کند
علم الهدی، در دیدار با سردار سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی کشور در مشهد اظهار داشت: در دیگر کشورها، وظیفه پلیس فقط مشتمل بر سرفصل‌های مربوط به حفظ امنیت، جان و مال مردم است اما نیروی انتظامی در ایران اسلامی مسئولیتی مضاعف بر دوش دارد و باید به‌موازات پاسداری از ثبات جامعه، از امنیت عقیده، ایمان و اندیشه انقلابی مردم هم حفاظت کند.


ابلاغ رسمی ممنوعیت «کشف حجاب» در اماکن تجاری در شیراز
فرماندار شیراز، می‌گوید: ممنوعیت کشف حجاب در مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری به اصناف اعلام شده است و مشتریان و مراجعان به واحدهای تجاری، حق کشف حجاب ندارند که در صورت مشاهده زنان بی‌حجاب، با اطلاع به ۱۱۰ و ورود اداره اماکن عمومی، برخورد لازم صورت می‌گیرد.


صدور قبض‌های نجومی گاز در لرستان
شهروندان الیگودرزی معتقدند که هزینه گاز بهاء در این شهرستان محله با محله و خیابان با خیابان و کوچه با کوچه و حتی همسایه با همسایه و طبقه با طبقه دیگر متفاوت است بگونه‌ای که در یک محله‌ای ۹۲۱ مترمکعب را ۷۷۵ هزار تومان و در محله‌ای دیگر ۱۱۵۰ متر مکعب را ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان محاسبه کرده اند و همه این‌ها در محاسبات برایشان منجر به ایجاد سوالاتی مبهم شده است.


«اینترنت طبقاتی ملعبه‌ای خواهد شد که مردم عضو جاهای خاصی شوند تا اینترنت آزاد بگیرند»
رئیس کمیسیون بلاکچین و رمز ارز نصر کشور درباره احتمال کلید خوردن اینترنت طبقاتی و تبعات آن، بیان می‌کند که اینترنت طبقاتی ملعبه‌ای می‌شود که عضو فلان جا شوید تا اینترنت آزاد بدهیم. فردا می‌گویند مسئول دفتر فلان نماینده شوید چراکه اینترنت آزاد می‌دهند، دانشجو فلان دانشگاه شوید و اینترنت آزاد دریافت کنید. خواهشی که داریم این است که وزارت ارتباطات شفاف‌سازی کند تا این نامه‌نگاری‌ها بیرون نیاید.


کیوان صمیمی از زندان آزاد شد
کیوان صمیمی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی ملی-مذهبی با پایان یافتن دوران محکومیتش امروز از زندان سمنان آزاد شد. این زندانی سیاسی ٧۴ ساله بابت حضور در اجتماع روز جهانی کارگر (اول می) در سال ٩٨ به دو سال حبس محکوم شد.او سردبیر نشریه ایران فردا بود از خرداد ٨٨ تا سال ٩۴ نیز زندان بوده است.


کسب مدال «بنجامین فرانکلین» توسط دانشمند ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا
پروفسور نادر انقطاع، استاد مهندسی برق و سیستم در دانشگاه پنسیلوانیا یکی از ۹ نفری است که امسال به دلیل دستاوردهای فوق‌العاده‌اش در رهبری علمی، مهندسی و تجاری موفق به دریافت جایزه بنجامین فرانکلین شد. از برندگان این جایزه در روز ۲۷ آوریل(هفتم اردیبهشت) در مراسمی در موسسه فرانکلین در فیلادلفیا تجلیل خواهد شد.


حضور خاص دامادها و ارگان‌ها در جشنواره فیلم فجر
چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در حالی آغاز می‌شود که از سوی برخی از هنرمندان تحریم شده است. در میان ۲۴ فیلم این دوره از جشنواره، تنها شش فیلم متعلق به بخش خصوصی بوده و باقی آن‌ها وابسته به نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌هاست. همچنین شش فیلم هم محتوای جنگ و دفاع مقدس را دارد. از سوی دیگر حضور فیلم‌اولی‌ها و آثاری که از زمان تولید تا کنون در سکوت خبری کار خود را پیش برده و چندان اطلاعاتی از آن‌ها موجود نبود، در این جشنواره به چشم می‌آید.


احضار پدر و مادر «کیان پیرفلک» برای ثبت شکایت احتمالی به دادسرا
رسالتی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایذه گفت: فراخواندن پدر و مادر مرحوم کیان پیرفلک مطابق قانون آیین دادرسی به عنوان اولیا دم جهت ارائه شکایت در صورت تمایل صورت گرفته است.


وزیر ارشاد: فیلم ها‌ی "سیاه " جایی در جشنواره فجر ندارد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جشنواره فیلم فجر امسال ۶ فیلم با مضمون انقلاب، جبهه، جنگ و شهدا داریم که تلاش کردیم با امیدآفرینی ایجاد وفاق کنیم و فیلم‌هایی که سیاه‌نمایی می‌کنند را نداریم.


خونین‌ترین یورش نظامیان اسرائیل به کرانه باختری در دولت جدید نتانیاهو
صبح امروز (پنجشنبه) نظامیان صهیونیست با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری و شهر قدس مخصوصا اردوگاه جنین، ۹ فلسطینی از جمله یک زن مسن به شهادت رسانده و تعداد دیگری را نیز زخمی و بازداشت کردند.

نظرات بینندگان