arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱

رهبر طالبان: قوانین حاکم در پاکستان غیر اسلامی است

تحریک طالبان پاکستان به تازگی سخنان منسوب به رهبر طالبان افغانستان را نشر کرده که در آن می‌گوید «قوانین پاکستان غیراسلامی» است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: تحریک طالبان پاکستان به تازگی سخنان منسوب به رهبر طالبان افغانستان را نشر کرده که در آن می‌گوید «قوانین پاکستان غیراسلامی» است.

ملا هبت‌الله آخندزاده در این نوار صوتی می‌گوید «حالا در پاکستان قانون انگلیس» حاکم است که توسط قضات تصویب شده که غیراسلامی و غیرشرعی است.

تحریک طالبان پاکستان روابط نزدیکی با طالبان افغانستان دارد. پس از تسلط طالبان بر افغانستان، این گروه چند دور میزبان مذاکرات صلح میان ارتش و تحریک طالبان پاکستان بود. این گفتگوها به نتیجه نرسید و تحریک طالبان پاکستان حملات خود را علیه ارتش پاکستان از سر گرفت.

تحریک طالبان پاکستان نوار صوتی رهبر طالبان افغانستان را زیر عنوان «نظر امیرالمؤمنین شیخ هبت‌الله آخندزاده در خصوص قوانین کفری در پاکستان» با زیر نویس اردو منتشر کرده است.

تحریک طالبان پاکستان در مورد اینکه ملا هبت‌الله آخندزاده این سخنان را چه وقت و در کجا گفته است، جزئیات نداده است.

رهبر طالبان در این نوار صوتی می‌گوید کشورهای غربی و امریکا تلاش می‌کنند که در افغانستان نظام سکولار بوجود بیاورند و اسلام و حکومت را از هم جدا کند. او استدلال می‌کند که در صورت بوجود آمدن حکومت سکولار در افغانستان «اسلام در مدارس خواهد ماند و بیرون از مدارس اسلام وجود نخواهد داشت.»

به نظر می‌رسد رهبر طالبان این سخنان را قبل از خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان گفته است.

ملا هبت‌الله آخندزاده در این نوار صوتی می‌گوید اگر «مجاهدین ضعیف شدند در حقیقت قانونی عملی خواهد شد، که حالا در پاکستان قانون انگلیس حاکم است.»

رهبر طالبان افغانستان در سخنانش از کتاب مفتی تقی عثمانی، روحانی مشهور پاکستانی نیز یاد می‌کند و می‌گوید قوانین پاکستان توسط قضات تصویب شده که غیر اسلامی و غیرشرعی است.

ملا هبت‌الله در این نوار صوتی می‌گوید «اگر پای این غربی‌ها در افغانستان مستحکم شد باز در کشور قانونی درست می‌کنند که در ترکیه و پاکستان درست کردند.»

نظرات بینندگان