arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۵ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۱

هشدار کوفی عنان در مورد اتفاقات حلب/ اپوزوسیون: خارجی ها مداخله کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کوفی عنان٬ نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه٬ در بیانیه‌ای از دریافت گزارش‌های مبنی بر اسقرار نیرو و تسلیحات سنگین در اطراف حلب اظهار نگرانی کرد.

به گزارش «انتخاب» وی در بیانیه‌اش درمورد خطر «جنگی قریب‌الوقوع» هشدار داد.

در بیانیه عنان ذکر شده که تشدید تمرکز نظامی در حلب و اطراف آن٬ بیش از پیش ضرورت اتحاد جامعه بین‌المللی برای متقاعد کردن احزاب سیاسی بر سر این موضوع که تنها راه حل برون‌رفت از بحران٬ گذار سیاسی است٬ مشخص می‌کند.

در حالی که عنان همچنان بر رویکاری سیاسی به عنوان تنها راه برون‌رفت از بحران تاکید دارد، عبدالباسط سیدا٬ رئیس شورای ملی سوریه٬ در گفت‌وگو با رویترز از کشورهای خارجی خواسته است تا شورای امنیت سازمان ملل را که دچاراختلافات داخلی درباره بحران سوریه است، پشت سر گذارند و هر چه زودتر در سوریه مداخله کنند.

وی که برای مذاکره با مقامات امارات متحده عربی هم‌اکنون در این کشور است، در نخستین ساعات بامداد یکشنبه (۸ مرداد) به رویترز گفت:‌ «در صورتی که دوستان و هم‌پیمانان ما سریع اقدام نکنند مسئولیت آن‌چه در حلب در حال وقوع است بر گردن آن‌ها خواهد بود.»

سیدا اذعان کرد که «هر اقدامی باید خارج از شورای امنیت و از طریق اتحادیه عرب و از طریق تصویب قطعنامه در مجمع عمومی انجام شود.»
نظرات بینندگان