arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۴۲۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۱

اصالت ایرانی برخی از قربانیان میانمار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بسیاری از کسانی که در تصفیه نژادی وحشیانه اخیر کشور میانمار کشته شده‌اند، شیعه و از نوادگان ایرانیانی هستند که چند دهه پیش به این کشور کوچ کرده‌اند.

حجت الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو ، تصريح كرد: کشور میانمار 80 میلیون نفر جمعیت دارد که هشت میلیون نفر آنها مسلمان، هشت میلیون نفر مسیحی، کمتر از یک میلیون نفر از اقلیت های فرقه ای و مابقی بودایی هستند، میانمار کشوری است که در میانه آسیای شرقی واقع شده و موقعیت جغرافیایی بخصوصی دارد و همچنین دارای منابع و معادن سرشاری می باشد.
 
وی افزود: از قدیم فعالیت اقتصادی و تجاری در این منطقه رونق داشته و بسیاری از بازرگانان و تاجران ایرانی نیز بویژه پنج تا شش دهه پیش به این کشور تردد داشتند و بسیاری از آنها همان جا ماندگار شدند، از سوی دیگر بسیاری از مسلمانان میانماری شیعه مذهب هستند؛ لذا می بینیم بسیاری از قربانیان مسلمانان اسامی شیعه داشته اند.
 
این عضو مجلس شورای اسلامی گفت: براین اساس باید اظهار تاسف کرد که بسیاری از قربانیان این حوادث شیعیان میانمار بوده اند که برخی از آنان نیز اصالت ایرانی داشته اند.
 
سالك تصریح کرد: جنایات اخیر میانمار یک نسل کشی بسیار وحشیانه علیه مسلمانان مظلوم این کشور است که روی سفاکان صرب و صهیونیست ها را سفید کرده است.
 
وي افزود: تنها در حین وقوع یکی از این جنایات که به رغم سانسور شدید از سوی دولت نظامی میانمار و رسانه های غربی تصاویری به بیرون درز کرده دیده می شود که دهها زن و مرد، بلکه کودک مسلمان میانماری در میدانی با دست های بسته جمع آوری شده و سپس همگی زنده زنده به آتش کشیده شده اند.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این کشتارهای غیر قابل باور در جلوی چشم مدعیان حقوق بشر صورت می گیرد و هیچ یک خم به ابرو نمی آورند؛ اما حداقل از سازمان هایی مثل مجمع جهانی اهل بیت، کنفراس کشورهای اسلامی و دار التقریب انتظار می رود که واکنش نشان دهند.
 
سالك با اشاره به حملات اخیر علیه مسلمانان در کشورهای مختلف گفت: بویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی به اقدامات ضد بشری خویش علیه مسلمانان و شیعیان شدت بخشیده و هم اکنون که از بیداری اسلامی سیلی خورده اند شاهدیم که در حال تلافي از مردم بحرین، عربستان، سوریه و اخیرا مسلمانان میانمار هستند، همین دیروز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا بار دیگر مردم سومالی را به گلوله بستند.
 
وي تصریح کرد: نکته قابل تعامل آن است که توجه داشته باشیم موج نسل کشی مسلمانان میانماری یک هفته پس از دیدار وزیر امور خارجه آمریکا از این کشور آسیای شرقی روی داده است، طی دیدار کلینتون با مقامات دولت نظامی میانمار چه صحبت هایی رد و بدل شده نمی دانیم؛ ولی ارمغان آن برای مسلمانان مظلوم این کشور نسل کشی است که همچنان ادامه دارد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با انتقاد به عدم انجام اقدام عملی از سوی کشور جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از ادامه نسل کشی مسلمانان مظلوم میانمار افزود: رهبر معظم انقلاب این نسل کشی را محکوم کرده اند، بیش از 200 نفر از نمایندگان مجلس نیز طی بیانیه ای وقایع هولناک روی داده در میانمار را محکوم کردند؛ اما دستگاه اجرایی كشور باید پیگیر مسائل باشد.
 
سالك خاطرنشان كرد: همه این مسائل در حالی به وقوع می پیوندد که مجموعه مشخص موظف به رسیدگی به چنین مواردی و اعلام موضع کشور در خصوص آنها هنوز هیچ اقدامی انجام نداده و گویا در خواب بسر می برد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
1
23
حجت الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو ، تصريح كرد: کشور میانمار 80 میلیون نفر جمعیت دارد که هشت میلیون نفر آنها مسلمان، هشت میلیون نفر مسیحی، کمتر از یک میلیون نفر از اقلیت های فرقه ای و مابقی بودایی هستند.

این که شد 17 میلیون، پس 62 میلیون نفر دیگه چی؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
3
11
ایران می تواند ناو بفرستد ما هستیم بسیج برای همین روزهاست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
0
5
17=8+8+1
63=17-80
پس اون 63 میلیون چی هستند؟؟؟
باز رسیدیم به عدد63 که نحسه
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
5
0
پس چرا هیچ جبهه گیری و هیچ تحرکی از طرف دولتمردان نمیشه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
0
3
رد پاي ما اونجا هم هست؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
7
4
مرگ بر مستکبرین
مهسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
0
3
نهههههههههههههههه
نظرات بینندگان