arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱

شروع عرضه جدید خودرو در بورس کالا از فردا

پس از چند هفته توقف عرضه خودرو در بورس کالا با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و سازمان بورس، عرضه‌ها از فردا (دوشنبه - ۲۴ بهمن ماه) از سرگرفته می‌شود تا مردم بتوانند نیاز خود به خودروی صفر کیلومتر را از مسیری شفاف به نام بورس کالا تامین کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: پس از چند هفته توقف عرضه خودرو در بورس کالا با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و سازمان بورس، عرضه‌ها از فردا (دوشنبه - ۲۴ بهمن ماه) از سرگرفته می‌شود تا مردم بتوانند نیاز خود به خودروی صفر کیلومتر را از مسیری شفاف به نام بورس کالا تامین کنند.

پس از توقف چند هفته‌ای عرضه خودرو در بورس کالا و اعلام گلایه از سوی مردم، عرضه‌ها از فردا آغاز می‌شود.

طی چند ماهی که خودرو در بورس کالا عرضه شده است، مصرف‌کنندگان توانستند نیاز خود به خرید انواع خودرو را ارزان‌تر از بازار غیررسمی و نرخ‌های کاذب در پلتفرم‌های فروش اینترنتی خودرو تامین کنند.

این رویه به قدری برای مردم و تولید کشور مطلوب بود که با رشد و استمرار عرضه چند خودروی پرطرفدار و پرتیراژ ایران خودرو و سایپا، قیمت این خودروها در بازار آزاد و نسبت به عرضه‌های قبلی در بورس کاهش یافت.

تارا، شاهین و پژو ۲۰۷ دستی و اتوماتیک، چهار خودرویی بودند که به دلیل عرضه‌های مستمر در بورس کالا، رضایت کامل مردم را به همراه داشتند، متاسفانه به دلیل برخی مقاومت‌ها بر سر راه عرضه خودرو در بورس کالا، همچنان شیوه پرابهام قرعه‌کشی و صف‌های طولانی مردم و عدم امکان خرید خودروی صفر در خصوص برخی خودروها ادامه دارد، اما دولت نشان داد که در راه شفافیت و ایجاد رقابت عادلانه و احقاق حقوق سهامداران، قدمی به عقب برنمی‌گردد و مردم نیز در انتظار ارائه برنامه‌های منظم عرضه خودرو در بورس کالا برای اطمینان خاطر و برنامه‌ریزی خرید هستند.

بر این اساس، فردا (دوشنبه ۲۴ بهمن ماه) شاهد عرضه خودروهای سنگین در بورس کالا هستیم به طوری که کامیونت FORCE، کامیون‌ کشنده EMPOWER و کامیون کشنده FAW در تالار خودرو عرضه می‌شود.

همچنین روز سه‌شنبه (۲۵ بهمن ماه) هم خودروهای تارا دستی، فیدلیتی پنج و هفت نفره و ریسپکت عرضه می‌شود که عرضه ریسپکت برای نخستین در بورس کالا صورت می‌گیرد.

چهارشنبه (۲۶ بهمن ماه) نیز وانت کارا تک کابین و دو کابین در بورس کالا عرضه می‌شود.

مشتریان حقیقی تا ساعت ۱۷ روز قبل از عرضه هر خودرویی می‌توانند ثبت سفارش خود را انجام دهند که در خصوص عرضه های روز سه‌شنبه خودروهای سواری، میزان پیش‌پرداخت خرید ۱۰۰ درصد تعیین شده است.

نظرات بینندگان