arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۶۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱

هيچيک از فرماندهان آمريکايي در رابطه با شرايط مرگبار بيمارستان کابل مجازات نشده اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نویسنده آمریکایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه گفت: تاکنون هیچ یک از فرماندهان آمریکایی در رابطه با شرایط مرگبار بیمارستان کابل مجازات نشده اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از راشا تودی، مجری این شبکه ابتدا گفت، هفته گذشته افسران ارشد ارتش آمریکا که در برابر کمیته مجلس نمایندگان این کشور گزارش می‌دادند، افشا کردند ژنرال کالدول که فرماندهی ماموریت آموزشی نیروهای ناتو را در افغانستان بر عهده داشته، به دلایل سیاسی اجازه نمی‌داد درباره شرایط بسیار بدِ مشابه به «اردوگاه آشویتز» در بیمارستانی در کابل، موسوم به بیمارستان نظامی داوود، که با کمک‌های مالیِ آمریکا اداره می‌شد، تحقیقات انجام شود یا گزارشی درباره اوضاع وخیم این بیمارستان تهیه شود.

مجری این شبکه افزود ما تصاویری (عکس‌هایی) از وضع وخیم بیماران در این بیمارستان داریم که نشان دهنده بی‌اعتنایی خدمه این بیمارستان به مجروحان و بیماران در این بیمارستان بوده است. حتی در برخی از تصاویر رشد لار و حشرات در زخم‌های درمان نشده‌ی سربازان افغان که در این بیمارستان بستری شده بودند، به وضوح مشهود است.

مایکل هیستینگز، نویسنده آمریکایی در مصاحبه با مجری این شبکه در مورد شرایط وخیم بیمارستان نظامی آمریکا در کابل و سرپوش گذاشتن روی آن توسط مقامات ارشد نظامی آمریکا و جلوگیری از تحقیقات در این مورد گفت: بیمارستان ملی نظامی داوود در سال 2005 میلادی در کابل تأسیس شد و ارتش آمریکا سرمایه گذاری اصلی آن را انجام داده بود.

وی افزود: بسیاری از سربازان و نیروهای پلیس افغان که در این بیمارستان بستری می‌شدند، در حالی بر اثر بی اعتناییِ پزشکان و پرستارانِ این بیمارستان جان می‌دادند که جراحات اکثر آنان قابل درمان بود. شرایط بهداشتی در این بیمارستان آنقدر وخیم بود که حتی شرایط ضدعفونی تجهیزات درمانی یا پائین تری سطوح بهداشت شخصی در آن رعایت نمی شد.

شایان ذکر است که به بسیاری از بیماران و زخمی های بستری شده در این بیمارستان حتی غذا داده نمی شد، زیرا شمار زیادی از پرستاران و پزشکان افغان که در این بیمارستان کار می کردند، برای دادن غذا به بیماران و مجروحان، درخواست رشوه می کردند. این در حالی است که در طول هفت سال گذشته بسیاری از مستشاران نظامی آمریکایی و افسران ارشد ارتش آمریکا از این بیمارستان بازدید کرده اما هیچ اعتراضی به شرایط وخیم آن نکرده یا گزارشی در این‌باره به فرماندهان مافوق خود یا دولتمردان آمریکایی نداده‌اند. این در حالی است که ده ها میلیون دلار از بودجه ارتش آمریکا هر ساله در این بیمارستان هزینه می‌شود. متاسفانه هنگامی که سه تن از افسران ارتش آمریکا به ژنرال کالدول در سال 2010 میلادی خبر از اوضاع وخیم این بیمارستان داده و درخواست تحقیقات در این زمینه کردند، ژنرال کالدول گفت، نباید در این مورد تحقیق کنید زیرا من تمایل ندارم در آستانه انتخابات (پارلمانی) سال 2010 آمریکا خبر بدی در رابطه با جنگ افغانستان یا عملکرد بد نیروهای آمریکایی در کابل منتشر شود. این در حالی است که تعدادی تصاویر ویدیویی و دستکم هفتاد عکس از شرایط وخیم در این بیمارستان وجود دارد که هنوز منتشر نشده است.

هیستینگز افزود، رسوایی آمریکا را درخصوص این بیمارستان در افغانستان شاید بتوان با رسوایی ارتش آمریکا در خصوص زندان ابوغریب در عراق مقایسه کرد. این در حالی است که در ابوغریب مسئله‌ی آزار رساندن به زندانیان عراقی مطرح بود، ولی در این بیمارستان مسئلهِ اصلی بی اعتنایی به سربازان افغان است که ما مدعی همکاری و آموزش دادن به آنان هستیم و می گوئیم دولت و ارتش افغانستان از متحدان آمریکا هستند. همچنین این یک مسئله اخلاقی است و طرز رفتار ارتش آمریکا را با سربازان زخمی افغان زیر سؤال می برد.

وی در پایان تاکید کرد، نه تنها سکوت طولانی مدت فرماندهان آگاه ارتش آمریکا در این خصوص سؤال برانگیز است، بلکه آنچه نگران کننده است این است که تاکنون هیچکس در میان پرسنل و فرماندهان ارتش آمریکا یا سیاستمداران آمریکایی در این رابطه مجازات یا توبیخ نشده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
1
0
خاک بر سر کابل...با این سیاستشان...افغانستان مستعمره ناتو
نظرات بینندگان