arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱

پنتاگون از کاهش بودجه نظامي مي ترسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا گفت: بودجه نظامی آمریکا در دهه اخیر تقریبا دو برابر شده است و پنتاگون از کاهش بودجه خود می ترسد .

به گزارش انتخاب، لاری کوب در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی درباره تاثیر کاهش بودجه نظامی آمریکا در دفاع از این کشور گفت: باید به خاطر داشته باشیم که بودجه نظامی آمریکا در دهه گذشته بسیار افزایش یافته است و اگر این کاهش انجام شود بودجه نظامی آمریکا به بودجه دوهزار وهفت باز می گردد و هیچ کس اعتراضی در این باره ندارد ، بستگی به این دارد که چگونه این کار انجام شود.

وی افزود:وزارت دفاع آمریکا نزدیک به نود میلیارد دلار بودجه دارد که می تواند از آن استفاده کند.آنها می توانند جلوی گسترده شدن برخی از برنامه های خود را بگیرند. بنابراین این کاهش بودجه می تواند با برنامه مدیریت شود اما مشکل واقعی این است که پنتاگون نمی خواهد برنامه داشته باشد زیرا از کاهش هزینه ها می ترسد.

لاری کوب گفت:کاهش هزینه ها شامل قراردادهای نظامی موجود و فروش تسلیحات به خارج نمی شود.صنایع دفاع آمریکا سال گذشته بیش از چهل میلیارد دلار تسلیحات به سراسر جهان فروخته است و کاهش هزینه ها بر فروش تاثیر نخواهد داشت اما جمهوریخواهان می گویند کاهش هزینه ها امنیت آمریکا را تضعیف و آسیب پذیر می کند.

وی افزود:بودجه نظامی آمریکا در دهه اخیر تقریبا دو برابر شده و کاهش هزینه ها گزینه سختی نیست.

مشاور وزارت دفاع در زمان ریگان گفت:کاهش هزینه ها شامل بخش های غیرنظامی نیز می شود که می تواند اثرات بدتری داشته باشد و موجب از دست رفتن فرصت های شغلی زیادی شود.
نظرات بینندگان