arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱

«كلاه‌پهلوي» پس از «كيف‌انگليسي»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تهران امروز نوشت:

«کیف انگلیسی» سريالي تاريخي بود كه در سال‌هاي پخش خود از تلويزيون توانست مخاطبان زيادي را جذب كند. اين سريال به گفته «ضياءالدين دري» از لابه‌لای خاطرات واقعی پدرش به تصوير كشيده شده بود و حالا «ضياءالدين دري» قرار است سريال «كلاه پهلوي» را روي آنتن شبكه اول بياورد. اين سريال نيز از سريال‌هاي الفي است كه نگارش آن از سال 1380 آغاز شد. البته قرار بود فيلمنامه آن طي سه سال به نگارش درآيد كه از سه سال فراتر رفت. ايده اوليه نگارش سريال به سال 1361 باز مي‌گردد كه در آن سال‌ها قرار بود اين سريال تبديل به فيلم سينمايي و حتي تله‌تئاتر نيز شود كه اين امر محقق نشد . فيلمبرداري «كلاه پهلوي» از سال 1385 آغاز شد و در حال حاضر تمام فيلمبرداري آن به پايان رسيده است. «سيدضياءالدين دري» نويسندگي و كارگرداني اين مجموعه عظيم را بر عهده داشته و «محمدرضا تخت‌كشيان» نيز تهيه‌كننده اين سريال است. در «كلاه پهلوي» بسياري از بازيگران سرشناس سينمايي و تلويزيوني حضور دارند كه مي‌توان به داریوش فرهنگ، امین حیایی، داوود رشیدی، محمدرضا شریفی‌نیا، رضا کیانیان، شادروان عباس امیری، سیروس گرجستانی، حسام نواب صفوی، داریوش کاردان، شقایق‌فراهانی، گوهر خیراندیش، مریلا زارعی، ماه‌چهره خلیلی، نیلوفر خوش‌خلق، سید‌آناهیتا دری و امیرحسین آرمان اشاره كرد. این سریال حدود 170 بازيگر اصلي و فرعي دارد و در كنار بازيگران سرشناس اين سريال برخي از بازيگران را به دنياي فيلم معرفي خواهد كرد. اين سريال درباره جوانی است که درس می‌خواند و فرماندار شهر زادگاهش می‌شود، درست زمانی که فرمان کشف حجاب از سوی رضاخان صادر شده و او موظف به اجرای این فرمان است. «مجتبي وحيدي» برنامه‌ريز و مدير توليد سريال «كلاه پهلوي» در گفت‌وگو با روزنامه تهران امروز درباره چگونگي روند كار اظهار داشت: در حال حاضر بخش اعظم كار تمام شده و تنها دو بخش از فيلمبرداري اين سريال باقي مانده است. يك بخش فيلمبرداري مربوط به تهران قديم و بخش ديگر تعزيه است كه باقي مانده و ما به دنبال لوكيشن تعزيه هستيم.وي در توضيح بيشتر ادامه داد: در بخش فيلمبرداري تهران قديم، بخش‌هايي از سريال را در خيابان لاله‌زار و شهرك سينمايي فيلمبرداري كرده‌ايم و بخش ديگر آن را در برخي از مناطق تهران فيلمبرداري مي‌كنيم. وقايع اين فيلم نيز درباره دوران سقوط رضاخان و كشف حجاب است. در حال حاضر در شهر تهران به دنبال لوكشين تهران قديم هستيم كه تغيير خاصي نكرده باشد مانند منطقه حسن‌آباد. وحيدي درباره لوكيشن تعزيه نيز بيان داشت: ما به مكاني نياز داريم كه قدمت بيش از 80 سال داشته باشد و هنوز محل مناسبي را براي فيلمبرداري بخش تعزيه پيدا نكرده‌ايم.

وحيدي اضافه كرد: البته اين لوكيشن‌ها را براي قسمت‌هاي آخر سريال مي‌خواهيم و به همين دليل، همزمان با يافتن لوكيشن‌هاي مناسب، كار تدوين، صداگذاري و كارهاي ديگر قسمت اول تا 25 سريال را انجام مي‌دهيم كه براي پخش به تلويزيون بدهيم.

وي در ادامه افزود: اين سريال 55 قسمت است و فيلمبرداري لوكيشن‌هاي باقي‌مانده را براي قسمت‌هاي 50 تا 55 سريال مي‌خواهيم. وي درباره زمان پخش سريال نيز بيان داشت: سريال كلاه پهلوي اولين جمعه بعد از ماه رمضان روي آنتن شبكه اول مي‌رود.
نظرات بینندگان