arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

توزیع داروهای رایج سقط جنین فقط در مراکز درمانی بیمارستانی مجاز است

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: توزیع داروهای رایج سقط جنین فقط در مراکز درمانی بیمارستانی دارای مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا : معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: توزیع داروهای رایج سقط جنین فقط در مراکز درمانی بیمارستانی دارای مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز است.
 
به گزارش  سازمان نظام پزشکی کشور، علی سالاریان افزود: در ماده ۵۸ قانون حمایت از جوانی جمعیت آمده است: «توزیع داروهای رایج در سقط جنین فقط برای عرضه مراکز درمانی بیمارستانی دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در داروخانه‌های آنها مجاز است.»
 
وی اظهار داشت: هرگونه خرید، فروش و پخش این داروها خارج از سامانه ردیابی و رهگیری فرآورده‌های دارویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین نگهداری و حمل این داروها بدون نسخه پزشک جرم است و مشمول مجازات‌های تعزیری درجه سه تا شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ می‌شود.
 
سالاریان در نامه‌ای خطاب به روسای نظام پزشکی شهرستان‌ها خواستار اطلاع رسانی به اعضا درباره ثبت داروهای رایج در سقط جنین در سامانه‌های مرتبط شد.
 
وی تاکید کرد: در همین راستا به پیوست مکاتبه ریاست سازمان غذا و دارو در زمینه تکلیف قانونی ماده یادشده، خواهشمند است برای ثبت داروهای رایج در سقط جنین در سامانه‌های مرتبط به اعضای آن نظام پزشکی اطلاع رسانی شود. بدیهی‌ است تصریح قوانین و اطلاع رسانی مناسب به اعضا در راستای رسالت ذاتی و صیانت از حقوق آنها و پیشگیری از چالش‌های انتظامی مرتبط خواهد بود.
نظرات بینندگان