arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۱

رئیس سیا: چهار تا شش ماه آینده برای جنگ اوکراین حیاتی است / چین بصورت چشمگیری در حال سنجش فاکتور‌های اقتصادی ارسال تجهیزات نظامی به روسیه است

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد که چهار تا شش ماه آینده برای جنگ در اوکراین حیاتی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد که چهار تا شش ماه آینده برای جنگ در اوکراین حیاتی است.

ویلیام برنز( بیل برنز) رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در کمیته اطلاعاتی منتخب دائمی مجلس نمایندگان آمریکا افزود: در چارچوب یک ارزیابی اطلاعاتی، چند ماه آتی چهار تا پنج یا شش ماه آینده برای وضعیت میدان نبرد در اوکراین حیاتی خواهد بود.

رئیس سیا همچنین گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آماده مذاکرات صلح نیست و چشم انداز مذاکرات جدی میان مسکو و کی یف به پیشرفت در میدان جنگ بستگی دارد.

این مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا درباره شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز گفت که هنوز تصمیم به ارسال تسلیحات به روسیه برای جنگ با اوکراین نگرفته است.

رئیس سیا تصریح کرد: ما اسناد و مدارک روشنی مبنی بر اینکه رهبران چین این اقدام را در نظر دارند، دیده ایم؛ نه اینکه تصمیمی برای اجرای آن گرفته باشند.

وی ادامه داد: قطعا فکر می کنم هیچ کس به اندازه شی در رصد تجربه پوتین در اوکراین جدی نبوده است.

به ادعای رئیس سیا، رهبران چین بصورت چشمگیری در حال سنجش فاکتورهای اقتصادی ارسال تجهیزات نظامی به روسیه و هرگونه اقدام تلافی جویانه مالی و اقتصادی بالقوه غرب است.

ارشد ترین مقام اطلاعاتی آمریکا افزود: شی با فاصله گرفتن چین از سیاست کووید-۱۹ صفر، در تلاش برای بازیابی رشد اقتصادی و تعامل با دیگر بخشهای اقتصاد جهان، در حال تصمیم گیری برای ارسال یا عدم ارسال تجهیزات مرگبار به روسیه است.

نظرات بینندگان