arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۴ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

وضعیت کرونایی سه شهرستان استان سمنان نارنجی و پرخطر شد

وضعیت سه شهرستان استان سمنان در تازه‌ترین اعلام رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نارنجی و پرخطر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا:وضعیت سه شهرستان استان سمنان در تازه‌ترین اعلام رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نارنجی و پرخطر شد.
 
طبق تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی روز شنبه بیستم اسفند ۱۴۰۱ شهرستان‌های مهدیشهر، سرخه و آرادان وارد وضعیت پرخطر یعنی نارنجی کرونایی شدند.
 
وضعیت پنج شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، و میامی، زرد و نسبتا پرخطر است.
 
براساس آخرین نقشه رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور از بیستم اسفند، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از یک به چهار و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۳ به ۲۳ شهر افزایش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد به ۱۸۶ شهر افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی به ۲۳۵ شهر کاهش یافت.
 
 هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با انجام به موقع واکسیناسیون در حفظ حقوق شهروندی و کمک به کادر درمان در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همراهی کنند.
 
ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
 
 
 

 

نظرات بینندگان