arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۸ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۲۲ اسفند ۱۴۰۱؛ از پیش بینی تورم بالا در سال آینده تا دروغ خواندن توافق ایران و آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

الهام افکاری از زندان آزاد شد
سعید افکاری با انتشار پیامی در توییتر از آزادی خواهرش الهام افکاری از زندان عادل‌آباد شیراز خبر داد. سعید افکاری در این پیام نوشت: «خواهرم الهام، امروز از زندان عادل‌آباد آزاد شد، اما باید پنج سال آینده‌ی زندگی‌اش را با پابند در حبس خانگی بگذراند.»

واکنش وزیر آموزش و پرورش به خبر انتشار فیلم‌های مستهجن در مدارس
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا خبر انتشار فیلم‌های مستهجن را تأیید می‌کنید؛ گفت: من چنین فیلمی را ندیده‌ام.

قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی شد
رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم بهترین‌های فوتسال کشور از انتخاب امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خبر داد.

تمام عوامل پشت پرده مسمومیت ها دستگیر شدند
محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس درباره جزئیات جلسه غیرعلنی صبح امروز با اشاره به اینکه موضوع مسمومیت دانش آموزان نیز در این جلسه مطرح شد، گفت: با گزارش های ارائه شده تمام عوامل پشت پرده این اتفاقات دستگیر شدند و کسانی که به صورت عمد در این ماجرا دست داشتند به اشد مجازات با آن ها برخورد خواهد شد.

پیش بینی تورم بالا در سال آینده
سیدشمس‌الدین حسینی رئیس ‌کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در نشست بررسی ابعاد و ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۲ گفت: خیلی خوب نیست که مجلس و به ویژه دولت در انتهای یک سال، تورم سال آینده را پیش بینی کنند بلکه باید هدفگذاری کنند. با توجه به تورم‌های نقطه به نقطه‌ای که در ماه‌های اخیر اتفاق افتاده اگر همه چیز هم خوب پیش برود که برخی چیز‌ها خوب پیش می‌رود باز ما یک تورم بالایی خواهیم داشت.

وزیر خارجه: با آمریکا به توافق تبادل زندانی دست پیدا کردیم
امیرعبداللهیان وزیر خارجه گفت: تبادل پیام‌ها همچنان در گفت‌وگوهای لغو تحریم‌ها در جریان است و در موضوع تبادل زندانیان به یک توافق در روزهای اخیر دست یافتیم و اگر همه چیز از طرف آمریکا خوب پیش برود در روزهای آینده انجام خواهد شد. وی ادامه داد: ما این پرونده را یک پرونده کاملا انسانی می‌دانیم. از مارس سال گذشته در این رابطه یک سندی بین ما و طرف آمریکایی به طور غیرمستقیم به امضا و تایید رسید اما زمنیه اجرای آن اکنون فراهم شده است.

زیدآبادی: کیهان باید ماتم بگیرد؛ دیگر باید سعودی‌ها را «خادمین حرمین شریفین» بنامد
احمد زیدآبادی نوشت: مدیر مسئول کیهان با اشاره به توافق ایران و عربستان برای عادی سازی روابط دوجانبه خطاب به اصلاح طلبان نوشته است: "چرا شما ماتم گرفته اید!" من که گمان نمی‌کنم ماجرای عادی سازی رابطه با سعودی‌ها برای جماعت اصلاح طلب جای هیچگونه ماتم داشته باشد. از قضا آنکه باید ماتم بگیرد خود کیهان است، چون که از این به بعد به جای خطاب کردن سعودی‌ها با عناوین و القابی مثل: نوکران بی جیره و مواجب آمریکا، سگ‌های دست آموز صهیونیست ها، پدر تروریسم داعش، آدمکشان حرفه‌ای و.. باید آن‌ها را خادمین حرمین شرفین بنامد!

پول هایمان در عراق از طریق امارات آزاد شده و بصورت درهم وارد بازار ایران می شود
دانشمند، رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران و امارات، در گفت و گو با «انتخاب» درباره رقابت های چالش برانگیز اقتصادی میان ایران و عربستان گفت: در توافق ایران-سعودی قرار بر این شده که پول هایمان در عراق از طریق امارات آزاد شده و بصورت درهم وارد بازار ایران شود

سفر باقری به عمان
باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه در سفر به مسقط با وزیر خارجه و معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دلار ۴۴ هزار تومان شد
قیمت ارز روز یکشنبه ۲۱ اسفند در بازار غیررسمی پس از اعلام توافق اولیه ایران و امریکا برای تبادل زندانی توسط امیرعبداللهیان کاهش یافت. امروز در بازار غیررسمی قیمت دلار از ۴۳ هزار تومان وارد کانال ۴۲ هزار تومان شد، اما با رد خبر امیرعبدلللهیان از سوی امریکا بازهم قیمت دلار افزایشی شد به ۴۴ هزار تومان رسید.

العربیه: در مقابل آزادی سه آمریکایی، پول های ایران در عراق، ژاپن و کره آزاد می شود
«حسین امیر عبداللهیان» اظهار داشت، اگر همه چیز از طرف آمریکایی خوب پیش برود، در کوتاه مدت شاهد تبادل زندانیان نیز خواهیم بود. به دنبال سخنان وزیر خارجه ایران، وبگاه شبکه «العربیه» در توییتی مدعی شد که قرار است در ازای آزادی سه شهروند آمریکایی توسط ایران، سه کشور عراق، ژاپن و کره جنوبی دارایی‌های مسدود شده ایران را آزاد کنند.

امریکا خبر توافق با ایران را «دروغ» خواند
امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران امروز در سخنانی اظهار داشت، اگر همه چیز از طرف آمریکایی خوب پیش برود، در کوتاه مدت شاهد تبادل زندانیان خواهیم بود. ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا در واکنش به این سخنان می‌گوید توافقی با ایران در بحث تبادل زندانی بدست نیامده و این اظهارات را «دروغ» خواند.وی افزود: اظهارات مقامات ایران مبنی بر بدست آمدن توافق در بحث تبادل زندانی، دروغ بی رحمانه ی دیگری ست که فقط بر رنج های خانواده های آن ها می افزاید.

نظرات بینندگان