arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۲۵ اسفند ۱۴۰۱؛ از طرح مسدود کردن خط تلفن و اینترنت زنان بدون حجاب تا دستگیری ۱۱۰ نفر در ارتباط با مسمومیت دانش آموزان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

طرح مسدود کردن خط تلفن و اینترنت زنان بدون حجاب
بیژن نوباوه نماینده مجلس درباره طرح جدید حجاب گفت: قرار بر این است که تذکر حجاب به صورت هوشمند و غیرحضوری در دفعات صورت بگیرد به صورتی که آبروی شخص حفظ شود. او مسدود شدن خط تلفن و اینترنت زنان بدون حجاب در صورت عدم توجه به تذکرات را از جمله مجازات های این طرحح اعلام کرد.

دستگیری ۱۱۰ نفر در ارتباط با مسمومیت دانش آموزان
سخنگوی فرماندهی انتظامی از شناسایی و دستگیری بیش از ۱۱۰ نفر از خاطیان توسط سازمان اطلاعات فراجا خبر داد و گفت: حدود ۹ هزار بمبک بدبو جمع‌آوری و از فروش آن جلوگیری به عمل آمد و تعدادی از واردکنندگان عمده، دستگیر شدند.

وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت را ۳۰ تا ۴۰ برابر می‌کنیم
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اختلالی کوچک امروز داشتیم که به زودی برطرف میشود. اختلال امروز صبح به علت حمله سایبری نبود. زارع پور گفت: ما به دنبال این هستیم تا سرعت اینترنت را در استان‌های مختلف ۳۰ تا ۴۰ برابر بیشتر کنیم.

کانال مالی ایران با کشور‌های اتحادیه عرب از طریق چین
باراک راوید، یک روزنامه نگار اسرائیلیمنتقد نتانیاهو در توییتی مدعی شد: ایران از طریق چین با کشورهای اتحادیه عرب کانال مالی اختصاصی ایجاد کرده است.

دفتر مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان در ایران تعطیل شد
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به کاهش علاقه کشورهای اروپایی برای ارتباط علمی با ایران، گفت: ما جز با رژیم صهیونیستی، محدودیتی برای برقرار ارتباط علمی با کشورهای دنیا نداریم اما اروپایی ها ارتباط علمی را با ما محدود کردند و آلمان دفتر مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) را در ایران تعطیل کرد.

ایران توسط بازی «Clash of Clans» تحریم شد
کاربران ایرانی از امروز متوجه شده‌اند که دیگر امکان ورود به بازی موبایل Clash of Clans را ندارند، چرا که ظاهرا کمپانی سوپرسل ایران را تحریم کرده است این شرکت در بیانیه‌ای تایید کرد که با اعمال سیستم‌های امنیتی جدید، جلوی ورود کاربرانی که ساکن مناطق تحریم شده باشند را می‌گیرد.

نرخ دیه: ۹۰۰ میلیون تومان
به موجب ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضائیه به تمامی واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و در راستای اجرای ماده ۵۴۹ قانون مجازات اسلامی، مصوب سال ۱۳۹۲، قیمت دیه کامله در ماه‌های غیر حرام برای سال ۱۴۰۲ مبلغ ۹ میلیارد ریال معادل ۹۰۰ میلیون تومان تعیین شد.

گروسی درمورد نصب مجدد دوربین ها: توافق کردیم
گروسی درباره دسترسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «امیدوارم مشکلی پیش نیاید».‌ی در مورد دوربین‌ها، تجهیزات و بازرسی‌های فردو نیز اظهار داشت: "برداشت من این است که ما در مورد این موارد به توافق رسیده‌ایم. "

 

نظرات بینندگان