arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۲۶ اسفند ۱۴۰۱؛ از ادعای موافقت ایران با توقف ارسال تسلیحات برای حوثی‌ها تا اعلام آمادگی امارات برای رفع سوء‌تفاهم‌ها با تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مذاکرات محرمانه بین ایران و بحرین
الخلیج آنلاین نوشت: «منابع آگاه از مذاکرات محرمانه ای که در چند ماه اخیر بین ایران و بحرین آغاز شده است خبر دادند.» یک منبع منطقه ای بلند پایه در گفتگو با وبسایت امواج مدیا اعلام کرد: «احتمال دارد اندکی پس از بازگشایی دو سفارت تهران و ریاض، روابط ایران و بحرین عادی سازی گردد.» این منبع با اشاره به این که «هیچ مسئله پیچیده ای در روابط ایران و بحرین وجود ندارد»، افزود: «ارتباط محرمانه در سطح سیاسی صورت نگرفته و به مسائل اداری و بروکراتیک و بررسی وضعیت دارایی های دیپلماتیک طرفین محدود است، اما در ذوب شدن یخهای روابط دو کشور کمک کرده است.»

آغاز واریز سود سهام عدالت
مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از آغاز واریز دومین مرحله واریز سود سهام عدالت از روز پنجشنبه خبر داد و گفت: در این مرحله افرادی سهام آنها یک میلیون تومانی است یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان و برای افرادی که سهام ۵۳۲ هزار تومانی داشتند ۷۲۱ هزار تومان سود واریز خواهد شد.

قاهره یک کاردار در سطح سفیر در ایران مستقر کرده
یک منبع مصری در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط به نقل از "محمد العرابی" وزیر خارجه پیشین مصر اعلام کرده که «موارد تعیین کننده روابط تهران - قاهره با دیگر طرف‌ها (ترکیه) متفاوت تر است و این روابط درحال حاضر عادی به نظر می‌رسد و قاهره از خیلی وقت پیش یک کاردار در سطح سفیر در ایران مستقر کرده است».

افزایش ٢۵ درصدی بلیت اتوبوس
از روز پنجشنبه بلیت اتوبوس با قیمت‌های جدید و با اعمال ٢۵ درصد افزایش قیمت به متقاضیان به فروش می‌رسد و همچنین مسافرانی که بلیت را چند روز گذشته رزرو کرده‌اند باید پول را به قیمت‌های جدید بپردازند.

احمد خاتمی: روحانیت از چشم نیفتاده
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مردم، عالمان دین را با ساده‌زیستی و تحمل سختی‌ها می‌شناسند و برای مردم قابل تحمل نیست که یک عالم دین، کاخ بسازد، گفت:‌ برخی می‌گویند روحانیت نفوذش را از دست داده اما به صراحت می‌گویم که روحانیت از چشم نیفتاده است.

واکنش همتی به اظهارات رییسی
عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی در واکنش به سخنان امروز رئیسی که گفته بود "ما در کشور ذخایر، نیروانسانی و ظرفیت‌های گوناگون زیادی داریم و فقر، فساد و زد و بند زیبنده‌ی کشور و ملت نیست" گفت: ‏آقای رئیس جمهور؛ ‏شما بالاترین مقام اجرایی کشور هستید. ‏گزاره باید و نباید را قبلی ها هم داشته اند. بهتر است بفرمایید دولت شما در ۲۰ ماه مسئولیت خود ، در خصوص معضلاتی که ذکر کردید، چه توفیق و دستاوردی داشته است؟ ‏چه کسی باید پاسخگوی روند فزاینده فقر و فساد باشد؟

ادعای موافقت ایران با توقف ارسال تسلیحات برای حوثی ها
وال استریت ژورنال نوشت: مقامات آمریکایی و سعودی گفتند که ایران با توقف محموله های تسلیحاتی به حوثی ها در یمن به عنوان بخشی از توافق برای عادی سازی روابط با ریاض موافقت کرده است.

علی باقری: با دشمنان، «تهدیدزدایی» داریم نه تنش‌زدایی
علی باقری معاون وزیر خاره گفت: ما با کشور‌های دوست خود تنش‌زدایی داریم، ولی با دشمنان خود تنش‌زدایی نداریم، ما با دشمنان خود «تهدیدزدایی» داریم. یعنی در قبال دشمنان خود به دنبال این هستیم که تهدید آن‌ها را رفع کنیم، اما با دوستان خود دنبال این هستیم که هیچ مسأله‌ای نداشته باشیم. به این جهت پوشش کلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال کشور‌های همسایه و منطقه همین بحث تنش‌زدایی است و تا جایی که می‌توانیم باید تلاش کنیم اختلافاتی که بین هم داریم با تعامل با یکدیگر رفع کنیم. 

رئیسی گوش به حرف کسانی است که آمار های غیرواقعی می دهند
محمد مهاجری، فعال اصولگرا گفت: با اطلاع این را می گویم که برخی از وزرای آقای رئیسی جز منتقدان شخص آقای رئیسی هستند، به دلیل اینکه ایشان گوش به حرف عده ای از افراد داخل و خارج کابینه است و متاسفانه بیشتر تحت تاثیر کسانیست که آمار های غیرواقعی به ایشان می دهند.

اعلام آمادگی امارات برای رفع سوء‌تفاهم‌ها با تهران
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با شیخ محمد بن زاید، رئیس دولت امارات دیدار و رایزنی کرد. شیخ محمد بن زاید خاطرنشان کرد که امارات آماده رفع سوء تفاهم‌ها با ایران و گسترش روابط به بالاترین سطوح در تمامی زمینه ها با این کشور است.

توافق ایران-سعودی بازگشت به وضعیت قبل از حمله به سفارت است
یک مقام ارشد آمریکایی درمورد توافق ایران و عربستان به آکسیوس گفت: «سعودی‌ها موافقت کردند که احتمالاً ظرف دو ماه سفارت خود را در تهران بازگشایی کنند. هیچ معاهده صلحی در اینجا وجود ندارد، بلکه بازگشت به وضعیت قبل از ۲۰۱۶ (حمله به سفارت عربستان در تهران) است.»

نظرات بینندگان