arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۲۷ اسفند ۱۴۰۱؛ از شعار «مرگ بر بی‌حجاب» در نماز جمعه تا اعلام افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها در سال آینده و واکنش امیرعبداللهیان به شایعه حذف دولت از توافقات بین المللی اخیر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

۷۶ فوتی در جاده‌ها؛ تنها در دو روز اول سفرها
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور کشور به آمار تصادفات دو روز اول طرح نوروزی از روز ۲۴ تا ۲۶ اسفند پرداخت و گفت: ۶۹ فقره تصادف فوتی با ۷۶ نفر متوفی و ۱۴۶۷ فقره تصادف جرحی با ۱۸۸۰ نفر مجروح آمار بسیار نگران کننده است و باید به عنوان هشدار و زنگ خطری برای رانندگان در سفر‌های نوروزی باشد.

شعار «مرگ بر بی‌حجاب» در نماز جمعه
محسن مهدیان، مدیرعامل موسسه همشهری در توییتی نوشت: در نماز جمعه امروز تهران مردم شعار می دادند مرگ بر بی حجاب. شعار خوبی نیست باید طلب هدایت کرد نه مرگ ؛ اما اعتراضشان حق است. به زودی این حجم از نفرت و غیرت دامن مسئولینی که به خاطر رای و قدرت منفعل نشسته اند را خواهد گرفت. فرقی هم نمی کند اسم و رسمت انقلابی است یا چه و چه ...

صدور قرار بازداشت پوتین
دیوان کیفری بین‌المللی حکم جلب ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را به اتهام ارتکاب جنایات جنگی به دلیل دست‌داشتن در ربودن گسترده کودکان از اوکراین صادر کرد. این دیوان در بیانیه‌ای اعلام کرد که آقای پوتین «مسئول جنایت جنگی به دلیل اخراج غیرقانونی جمعیت (کودکان) و انتقال غیرقانونی جمعیت (کودکان) از مناطق اشغالی اوکراین به فدراسیون روسیه است».

اعلام افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها در سال آینده
سپهر دادجوی توکلی مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت گفت: برای سال آینده قیمت کارخانه ای برخی خودروهای داخلی افزایش می یابد اما ممکن است در مورد برخی خودرو ها این افزایش قیمت کمتر و در برخی دیگر این افزایش قیمت بیشتر باشد. دادجوی توکلی بیان داشت: بر اساس جلساتی که تشکیل شده این نتیجه حاصل شده که خودروها بین ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند اما در بعضی خودروها این عدد می تواند کمتر از ۳۰ درصد و در برخی از خودروها نیز می تواند بیشتر از ۷۰ درصد باشد .

دستور برخورد با بی حجابان صادر شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: دستورات قضایی به ضابطان در برخورد با افرادی که حجاب شرعی را رعایت نکنند صادر شده است. جعفری چگنی تصریح کرد: اماکن و مغازه‌ها و وسیله نقلیه مورد استفاده که سبب نشر و اشاعه بی‌حجابی شوند پلمب و توقیف خواهند شد.

نامه ۴۶ مدیر حوزه های علمیه تهران به رئیسی درباره حجاب
۴۶ نفر از مدیران حوزه‌های علمیه تهران طی نامه ای به رئیس جمهور نوشتند: مدتی است که با مکر دشمن، بیش از پیش برهنگی سرعت یافته و هرچه صبر می کنیم، انفعال و عدم اتخاذ تصمیم معین در فضای کشور موج می زند. چقدر تلخ هست که وقتی حدود ۳۰ نهاد مسئول کاری نمی کنند. اگر قرار باشد امروز از قانون حجاب عقب نشینی کنیم، فردا دلیلی بر پافشاری بر سایر قوانین نداریم.

واکنش امیرعبداللهیان به شایعه حذف دولت از توافقات بین المللی اخیر
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در توئیتی نوشت: سفر دریابان شمخانی به امارات و عراق در چارچوب غالب مناسبات امنیتی انجام می‌شود. پدیده جدیدی نیست.نماینده وزارت خارجه در سفرها همراه ایشان است. در سیاست خارجی هماهنگی وجود دارد. همه چیز در چارچوب نظام و‌ زیر نظر رئیس‌جمهورست. هماهنگی وجود دارد. دشمنان بدانند، اختلافی نیست.

چند گام تا فعالیت اینترنت ماهواره‌ای با گوشی‌های هوشمند
کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) در حال تنظیم قانونی است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد خدمات اتصال ماهواره‌ای را مستقیماً به گوشی‌های موبایل ارائه کنند، مانند کاری که اسپیس ایکس و T-Mobile در تلاش برای انجام آن هستند. اعلامیه‌ای درباره قوانین پیشنهادی این طرح تصویب شده که در آن به توضیحاتی مانند نحوه دریافت مجوز‌های لازم توسط شرکت‌ها اشاره شده است. «جسیکا روزن‌وورسل»، رئیس هیئت‌مدیره FCC در بیانیه‌ای درباره طرح جاه طلبانه آن می‌گوید: «نیازی نیست به این فکر کنیم که چه شبکه و چه خدماتی در کجا در دسترس است. اتصالات در همه جا و همیشه کار خواهند کرد.»

یک پهپاد چینی در شرق اوکراین ساقط شد
پایگاه خبری سی ان ان از ساقط شدن یک پهپاد ساخت چین در شرق اوکراین خبر داده است. براساس این گزارش، برخی از متخصصان فنی نظامی می‌گویند که به این پهپادها، پهپاد‌های «علی بابا» می‌گویند چرا که در بازار چین روی وبسایت «علی بابا» به قیمت ۱۵ هزار دلار در معرض فروش قرار دارد.

امام جمعه قم: اگر آمریکا آدم شود، مانعی برای رابطه نداریم
حسینی بوشهری امام جمعه قم با تاکید بر اینکه اکنون وقت تسویه حساب سیاسی نیست، اظهار کرد: اگر کار خوب است دیر و زودش مهم نیست و باید در کنار هم باشیم تا هدف ارتباط با همسایگان محقق شود؛ بنای ما آشتی با همسایگان است و ما فقط یک استثنا داریم که رژیم صهیونیستی است و اگر آمریکا هم آدم شود و به خواست ملت تن دهد همانطور که رهبر و امام فرمودند ما مانعی نداریم چراکه سیاست خارجی ایران اسلامی سیاست فعال است نه منفعل.

کشف خودروی بمب‌گذاری شده در خیابان شهید بهشتی تهران
رئیس پلیس پایتخت از کشف یک خودروی بمب گذاری شده در خیابان شهید بهشتی تهران و خنثی سازی آن خبر داد. در تحقیقات اولیه مشخص شد که صاحب خودرو فاقد هرگونه مسئولیت اجرایی مهم در دستگاه‌های دولتی است. به نظر می رسد ، انگیزه بمب گذاری اختلافات شخصی بوده است.

جزئیات طرح اصلاح قانون نظام وظیفه
شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر قرار باشد خدمت سربازی حرفه‌ای شود، افراد ۵ سال تعهد می‌دهند اما حقوق آنان مانند یک درجه دار خواهد بود و اگر در آن پنج سال اثبات کردند که شرایط یک فرد نظامی را دارند و خودشان هم تمایل به این موضوع داشته باشند، در صورت طی کردن مراحل لازم می‌توانند نیروی رسمی نظامی شوند و به کار خود ادامه دهند.

نظرات بینندگان