arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۱

نتایج ایران در روز هفتم المپیک / قایقران ایرانی22 شدم / پرتابگران وزنه و چکش ایران هم حذف شدند / امیررضا خادم هم برد / شرطبندی‌های سنگین لندنی‌ها بر روی شش وزنه‌بردار ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روئینگ سوار المپیکی ایران با قرار گرفتن در رده‌ بیست و دوم به کار خود در المپیک لندن پایان داد.

 

محسن شادی که به فینال رقابت‌ها راه یافته بود برای ایستادن در یکی از رده‌های نوزدهم تا بیست و چهارم با حریفان رقابت کرد و در پایان با ثبت زمان 7:31:42 در گروه خود چهارم شد و در مجموع در رده‌ی 22 ایستاد.

در گروه وی شش پاروزن حضور داشتند که قایقران آمریکایی شروع نکرد و شادی توانست تنها زودتر از قایقران شیلیایی از خط پایان عبور کند.

شادی در المپیک پکن در رده‌ی 25 قرار گرفته بود، اما رکوردهای بهتری ثبت کرده بود.

 

 



نیک‌فر به فینال پرتاب وزنه المپیک نرسید
مرحله مقدماتی رقابت‌های پرتاب وزنه المپیک در رشته دوومیدانی با رقابت 40 پرتابگر در دو گروه A و B آغاز شد و امین نیک‌فر از ایران با رکورد 18 متر و 62 سانتی متر نتوانست فینالیست شود.

طبق آیین نامه‌ی رقابت‌ها، هر ورزشکاری که در یکی از سه پرتاب مرحله مقدماتی موفق به ثبت رکورد 20 متر و 65 سانتی متر شود، جواز حضور در مرحله‌ی بعد را پیدا می‌کند. در صورتی که کمتر از 12 نفر موفق به رسیدن به این رکورد شوند، بهترین رکوردها راهی فینال خواهند شد.

نیک‌فر در حالی حدنصاب 18 متر و 62 سانتی متر را در پرتاب‌ اول ثبت کرد که رکورد شخصی‌اش 20 متر و 5 سانتی متر بود. وی در پرتاب‌های دوم و سوم خطا کرد تا با همین رکورد به کارش پایان دهد.

در فینال رقابت‌ها نیز 12 پرتابگر، هر یک سه پرتاب انجام خواهد داد. هشت نفر برتر سه پرتاب اضافی نیز خواهند داشت.

ورزشگاه محل برگزاری رقابت‌های دوومیدانی، مملو از تماشاگران است و صندلی خالی در این استادیوم 80 هزار نفری به چشم نمی‌خورد.

 

ملی پوش پرتاپ وزنه ایران در بازیهای المپیک لندن پس از اینکه پرتاب 18 متر 62 سانتی‌متری را در حرکت اول به ثبت رساند، در پرتاپ بعدی خود خطا کرد و در رده 33 مقدماتی قرار گرفت.

نیک‌فر پس ازپایان مسابقه‌اش، در جمع خبرنگاران گفت: باز هم دو پرتابم خطا شد و نمی‌دانم چرا اینگونه شد، از عملکردم راضی نیستم و مسابقه خوبی برایم نبود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پرتاب‌هایش در المپیک قبلی و دو پرتاب در این المپیک خطا شد؟ گفت: این اتفاق برای همه می‌افتد، اینجا دو خطا کردم و اصلاً از رکوردم راضی نیستم.

 

 

 

حذف دومین دوومیدانی‌کار ایران / موسوی از رسیدن به فینال پرتاب چکش بازماند
کاوه موسوی دومین دو و میدانی کار کشورمان پس از امین نیک‌فر بود که امروز رقابت خود با حریفان را آغاز کرد و حذف شد.

وی که در ماده پرتاب چکش شرکت کرده در دور مقدماتی باید پرتابی بیش از 78 متر انجام می داد تا در جمع 12 نفر برتر قرار می‌گرفت و راهی فینال شود.

موسوی در اولین پرتاب خود رکورد 67 متر و 25 سانتی متر را ثبت و در پرتاب دوم چکش را به طول 71 متر و 42 سانتی پرتاب کرد. وی در پرتاب سوم خود نیز وزنه را 72 متر و 70 سانتی متر پرتاب کرد و به دلیل پایین بودن رکوردش از رسیدن به فینال بازماند.

 

 

 

 انتخابات هیئت رئیسه فیلا؛ قطر رای آورد، خادم رای نیاورد!
انتخابات هیئت رئیسه فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) برای انتخاب 6 عضو امروز برگزار شد و امیر رضا خادم تنها نماینده کشورمان در این انتخابات رای نیاورد.

در مرحله اول رای گیری 5 نفر از کشورهای آمریکا، صربستان، کره‌جنوبی، روسیه و قطر انتخاب شدند و برای انتخاب نفر ششم کار به دور دوم کشیده شد که نماینده قزاقستان انتخاب شد.

نکته جالب در این رای‌گیری اینکه قطر که هیچ قدرتی در کشتی ندارد به عنوان یکی از اعضا انتخاب شد.

 

 


شرط بندی‌های سنگین لندنی‌ها بر روی شش وزنه‌بردار ایرانی
برخی معتقدند بنگاه های شرطبندی در لندن مانند مین‌های زمینی هستند که هر فردی احتما دارد هر لحه ای پایش را روی این مین‌ها بگذارد، چراکه در این شهر ده ها بنگاه شرطبندی مانند "ویلیام هیل"، "کورال" و "پدی پاور" صدها شعبه در گوشه و کنار شهر دارند و هر فردی که در لندن زندگی می کند، همانند سوپرمارکت‌ها به این بنگاه ها نیز نزدیک است، اما نکته بسیار جالب توجه در جریان این سی امین دوره بازیهای المپیک، شرطبندی های سنگین بر روی قهرمانان ایرانی از جمله وزنه برداران است. این بنگاه ها بر روی هر شش وزنه بردار ایران شرطهای سنگین بسته و برای سلیمی و رستمی بیشترین شانس مدال را قائل شده اند.

یکی از دسته هایی که یک ورزشکار ایرانی محبوب ترین است، دسته 85 کیلوگرم است. در این دسته کیانوش رستمی بهترین است و بنگاه های شرطبندی براساس احتمالی که برای مدال طلای او قایل هستند، بر اساس هر یک پوند شرطبندی دو پوند دریافت می کنند.

 

شانس او برای رسیدن به مدال طلا به مراتب کمتر از بهداد سلیمی است و برای همین شرطبندی بر روی او می تواند پول بیشتری از جیب شرطبندان خارج و یا وارد کند. اما با توجه به حضور او در صدر جدول، شرطبندی بر روی او زیاد صورت می گیرد.

در این دسته سهراب مرادی هم حضور دارد که برای او به ازای هر 4 پوندی که پرداخت کنید، در صورت رسیدن او به مدال طلا، 11 پوند دریافت می کنید. این بدین خاطر است که بنگاه های شرطبندی شانس کمتری برای مدال طلای او قایل شده اند.

 

 



حدادی،‌ کرمی و باقری‌معتمد فردا به لندن می‌روند
محمد باقری معتمد و یوسف کرمی در تیم ملی مردان و سوسن حاجی پور در تیم ملی زنان نفراتی هستند که فردا به همراه کادر فنی از تهران عازم لندن شده تا از 19 مرداد ماه به مصاف رقبای خود بروند.

رقابتهای تکواندو از 18 مرداد ماه در سالن اکسل آغاز و محمد باقری معتمد در وزن دوم، 19 مرداد ماه و یوسف کرمی و سوسن حاجی پور 20 مرداد به مصاف رقبای خود می روند.

احسان حدادی هم در پرتاب دیسک که در حال حاضر در اردوی آلمان بسر می برد فردا به دیگر ورزشکاران کشورمان می پیوندد تا 16 مرداد ماه مسابقه دهد.

نظرات بینندگان