arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۱

معاونت زنان درمورد تخریب احتمالی بافت تاریخی شیراز: همسر خزعلی مسئولیت اجرایی ندارد / این خانه ها مخروبه ست؛ معتادان در آنجا ساکن اند

معاونت زنان ریاست جمهوری اعلام کرد: برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها همسر خانم دکتر انسیه خزعلی هیچ مسئولیت اجرایی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاونت زنان ریاست جمهوری در جوابیه ای به «انتخاب» نوشت: 

متاسفانه مجدداً شاهد بودیم رسانه انتخاب دروغی را منتشر کرده است که عدم صحت و جوابیه آن در روزهای گذشته از طریق برنامه‌های صداوسیما، بازدید عینی بیش از ۵۰نفر خبرنگار از محل موردنظر و سایر رسانه‌های مکتوب و مجازی منتشر شده است؛ اما این رسانه با علم به این مطلب با بی تعهدی کامل اخلاقی، صرفا برای ملتهب کردن جامعه و تخریب یک فرد هر کذبی را منتشر می کند .

لذا لازم است توضیحات ذیل برای شفاف سازی ذهن مخاطبان منتشر شود.

۱.در ایام گذشته هیچ تخریبی در بافت تاریخی شیراز انجام نشده است.

۲ برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها همسر خانم دکتر انسیه خزعلی هیچ مسئولیت اجرایی ندارد.

۳.میراث فرهنگی اعلام نموده که برنامه ساماندهی اطراف حرم شاهچراغ توسط میراث فرهنگی، مرمت آثار باستانی بوده و تخریبی درکار نیست.

۴ .برنامه ساماندهی شهری یک برنامه جامع تایید شده توسط مسئولین استان و کمیسیون ماده ۵ است. این برنامه صرفا بعد از طی مراحل قانونی قابل اجراست و قطعا به یک فرد مرتبط نیست.

۵. کسانی که این هیاهو را به راه می اندازند مایل نیستند خانه‌های مخروبه ای که محل معتادان شده اصلاح و ساماندهی شود؛ از همین رو تلاش میکنند با دروغ و اتهام، مانع از به سرانجام رسیدن هرگونه کار مثبتی از سوی دولت شوند.

۶.مدعیان آثار تاریخی همان کسانی هستند که در دوره ای که مسئولیت را به عهده داشتند اطراف شاهچراغ را تخریب و اقدام به پاساژ سازی کردند و اکنون معترضند که چرا دولت ضد فساد دست آنها را از برخی منافع کوتاه کرده است.

نظرات بینندگان