arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۲

احتمال بارش برف در جاده های مناطق سردسیر / کاهش دما در پایتخت

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: پیش بینی می‌شود در روزهای آغازین فروردین ماه در پایتخت شاهد کاهش دما باشیم. امروز دمای تهران بین ۱۱ تا ۱۸ است و احتمالا فردا به دمای بین ۷ تا ۱۳ تغییر خواهد کرد، بنابراین روند کاهشی دما را خواهیم داشت و روز پنجشنبه سوم فروردین نیز دمای تهران بین ۵ تا ۱۶ خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: پیش بینی می‌شود در روزهای آغازین فروردین ماه در پایتخت شاهد کاهش دما باشیم. امروز دمای تهران بین ۱۱ تا ۱۸ است و احتمالا فردا به دمای بین ۷ تا ۱۳ تغییر خواهد کرد، بنابراین روند کاهشی دما را خواهیم داشت و روز پنجشنبه سوم فروردین نیز دمای تهران بین ۵ تا ۱۶ خواهد بود.

«صادق ضیاییان» رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد: طی امروز و فردا؛ اول و دوم فروردین ماه ۱۴۰۲ سامانه‌ای بارشی در کل کشور فعال خواهد بود و در اغلب استان‌ها شاهد بارش‌هایی هستیم.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا توضیح داد: در این مدت تداوم بارش‌ها وجود خواهد داشت؛ در شمال خوزستان، غرب لرستان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، شمال قزوین، آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل، برخی مناطق همدان و مرکزی بارش‌ها شدت خواهد داشت.

ضیائیان از احتمال رگبار و رعد و برق نیز گفت و تاکید کرد: پیش بینی می‌شود این رگبارها همراه با وزش باد شدید به صورت موقتی و با احتمال تگرگ باشد.

او ادامه داد: در ارتفاعات رشته کوه البرز و محورهای مواصلاتی آن، احتمال بارش برف نیز پیش بینی شده است و برای روز چهارشنبه دوم فروردین ماه، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، تهران، قم، مرکزی و بخشی از مناطق خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی بارش‌ها شدیدتری را تجربه می‌کنند.

ضیاییان تاکید کرد: در چهارشنبه پیش رو کاهش دما نیز داریم و در محورهای مواصلاتی مناطق سردسیر احتمال بارش برف هم می‌رود و مسافرانی که قرار است در این مسیرها تردد کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: روز پنجشنبه سوم فروردین نیز در استان‌های یزد و کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و نیمه جنوبی خراسان رضوی شاهد بارش‌هایی خواهیم بود و جمعه چهارم فروردین نیز در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم می‌شود.

او در خصوص آخرین پیش بینی‌ها از آب و‌هوای تهران نیز اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در روزهای آغازین فروردین ماه در پایتخت شاهد کاهش دما باشیم. امروز دمای تهران بین ۱۱ تا ۱۸ است و احتمالا فردا به دمای بین ۷ تا ۱۳ تغییر خواهد کرد بنابراین روند کاهشی دما را خواهیم داشت و روز پنجشنبه سوم فروردین نیز دمای تهران بین ۵ تا ۱۶ خواهد بود.

نظرات بینندگان