arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۶ فروردین ۱۴۰۲؛ از اعلام دو برابر شدن نیرو‌های یگان ویژه برای مقابله با ناآرامی‌ها در ۴۰۰ نقطه تا واکنش سخنگوی شورای عالی امنیت ملی به تحولات اخیر در سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مسافران مستقر در ۷۰ چادر با پرسنل شهرداری محمودآباد درگیر شدند
مهدی اختیاری شهردار محمودآباد با تاکید بر اینکه جمع آوری چادر خواب‌ها نیازمند همکاری و برخورد جدی نیروی انتظامی است، گفت: بیش از ۷۰ چادر در سه راه مرکز شهر مستقر شدند که با وجود ممنوعیت، مسافران با پرسنل شهرداری درگیر شدند.

پلمپ کافه ای در گنجنامه به خاطر زمینه چینی برای رقص و آواز
حسن خانجانی دادستان همدان از پلمپ شدن کافه ای در گنجنامه به واسطه زمینه چینی برای رقص و آواز در آن محل که موجب سوءاستفاده شبکه های معاند شد هم خبر داد و افزود: طبق ماده 639 قانون تعزیزات با دو نفر خاطی این ماجرا به دلیل تشویق و ترغیب دیگران به فساد و فحشا برخورد، برای آنان قرار صادر و روانه زندان شدند.

کاهش ۳.۵ درصدی سفرهای خارجی ایرانی‌ها
ستاد هماهنگی خدمات سفر از ۳.۵ درصد کاهش سفرهای خارجی ایرانی‌ها در روزهای ابتدایی نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و آمار اقامت مسافران نوروزی در سراسر کشور را ۱۹ میلیون نفر اعلام کرد.

ورود بخش خصوصی چین به بندرعباس
مسعود پل‌مه دبیر انجمن کشتیرانی کشور درباره ورود چینی‌ها و جزییاتی از سرمایه‌گذاری آن‌ها در بندر عباس به دنبال گشایش سرکنسولگری چین در بندر عباس در آذر ماه سال گذشته و اینکه آیا اپراتور خارجی دیگری به بنادر کشور اضافه خواهد شد، اظهار داشت: هنوز اقدام محسوسی که منتهی به سرمایه‌گذاری قابل توجه باشد به عمل نیامده و در حال مطالعه و مذاکره هستند، در واقع هنوز سرمایه‌گذاری ملموسی اتفاق نیفتاده است. به طور قطع دولت چین اقدامی برای سرمایه گذاری بعمل نیاورده و بخش خصوصی چین ورود کرده و مباحث لجستیکی و موضوعات کالایی را دنبال می‌کند.

دو برابر شدن نیروهای یگان‌ ویژه برای مقابله با ناآرامی‌ها در ۴۰۰ نقطه
سردار حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه فراجا گفت: در سال ۱۴۰۲ ظرفیت خود را باید به دو برابر وضع موجود افزایش دهیم تا بتوانیم برای مقابله با ناآرامی‌ها ۴۰۰ نقطه را پوشش دهیم. وی خاطرنشان کرد: در ابرفتنه اخیر که با پیروزی پشت سر گذاشتیم و نام آن عملیات را لبیک با زینب (س) نهادیم توانستیم دشمن را با همه توان و همه استعداد خود از نظر مادی، نیروی انسانی و پشتیبانی رسانه‌ای زمین گیر کنیم و دماغ آن را به خاک بمالیم.

رئیسی به عربستان می‌رود
منابع بحرینی می گویند که بعد از سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به عربستان، مذاکرات و سفرهای متقابلی میان مسئولان ایرانی و بحرینی انجام خواهد شد.

باکو: جاده‌های شمال کریدور لاچین را تصرف کردیم
منابع خبری از پیشروی نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان و اشغال جاده‌های شمال گذرگاه لاچین و سیطره بر آن خبر می‌دهند. ارتش جمهوری آذربایجان با تایید اشغال جاده های شمال کریدور لاچین در توجیه آن مدعی شده است به این خاطر کنترل این جاده ها را به دست گرفته است که ارمنستان سعی دارد به طور غیرقانونی از آن برای انتقال سلاح به قره باغ استفاده کند. رسانه‌های آذری مدعی شدند که نیروهای ارتش یک ایست بازرسی را در بزرگراه استپاانکرت-گوریس (دالان لاچین) احداث خواهند کرد.

واکنش سخنگوی شورای عالی امنیت ملی به تحولات اخیر در سوریه
کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی درباره حمله به پایگاه‌های غیرقانونی این کشور در سوریه گفت: هرگونه بهانه‌گیری برای حمله به پایگاه‌هایی که با درخواست دولت سوریه برای مقابله با تروریسم و عوامل داعش در خاک این کشور ایجاد شده، بدون درنگ با پاسخ متقابل روبرو خواهد شد.

پوتین: در بلاروس سلاح هسته‌ای مستقر می‌کنیم
رئیس جمهور روسیه گفت کشورش در بلاروس سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی مستقر خواهد کرد. پوتین مدعی شده استقرار سلاح‌های هسته‌ای در بلاروس نقض توافقنامه‌های منع اشاعه هسته‌ای نیست. خبرگزاری تاس روسیه گزارش داده روسیه ۱۰ هواپیما که قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی دارند را به بلاروس منتقل کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه: مستشاران نظامی ایران در کنار سوریه خواهند بود
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، حمله تجاوزکارانه و تروریستی ارتش آمریکا به اهداف غیرنظامی در شهر دیرالزور سوریه را محکوم کرد. کنعانی افزود: هرگز فراموش نخواهد شد که سردار سلیمانی و مستشاران ضد تروریسم ایرانی، نقش مهمی در مبارزه با تروریسم در کنار نیروهای مسلح و ملت سوریه داشته اند و اکنون نیز مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران بنا به درخواست دولت سوریه و با هدف کمک به این کشور برای مبارزه با تروریسم در سوریه حضور داشته و در جهت کمک به برقراری صلح و ثبات و امنیت پایدار، در کنار سوریه خواهند بود.

 

نظرات بینندگان