arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲

برای ایمنی بیشتر هنگام سفر با هواپیما به این نکات توجه کنید

خانم‌ها باید از پوشیدن دامن و جوراب ساق بلند خودداری کنند. شلوار جین و شلوار به مراتب انتخاب بهتری هستند.کفش‌های پاشنه‌بلند برای هواپیما مناسب نیستند. لوفرها (یا کفش‌های تنیس سبک لوفر) بهترین کفش‌ها برای سفر هوایی شما هستند. این کفش‌های راحتی با هر لباسی متناسب هستند. به راحتی می‌توانید این کفش‌ها را در امنیت درآورید و می‌توانید آن‌ها را در هنگام فرار نگه دارید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برای ایمنی بیشتر هنگام سفر با هواپیما به این نکات توجه کنید

شاید هنگام خرید بلیط هواپیما نگران مسائل ایمنی سفر هوایی و آمادگی قبل از آن باشید. نگران نباشید، صنعت هواپیمایی امروز به سطوح بالایی از ایمنی رسیده است. به هر حال کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای آمادگی بهتر قبل از پرواز انجام دهید که هر پروازی را خوشایندتر می‌کند. در عین حال این اقدامات در موارد اضطراری ایمنی شما را بهبود می‌بخشد. در این نوشته از سفرمارکت درباره این موارد به شما توضیح می‌دهیم.

۱. معقولانه لباس بپوشید

بهترین لباس برای پوشیدن در هواپیما لباس‌های نخی یا پنبه‌ای و پشمی راحت است. پشم این مزیت را دارد که به طور طبیعی مقاوم در برابر شعله است. به همین دلیل است که برای روکش صندلی‌های هواپیمایی از پارچه‌هایی با کیفیتی در سراسر جهان استفاده می‌شود. لباس‌های راحت بپوشید که به شما کمک می‌کند تا در صورت نیاز به سرعت حرکت کنید. همچنین این لباس‌ها باید از پوست شما در برابر اصطکاک یا شعله محافظت کنند.

خانم‌ها باید از پوشیدن دامن و جوراب ساق بلند خودداری کنند. شلوار جین و شلوار به مراتب انتخاب بهتری هستند.کفش‌های پاشنه‌بلند برای هواپیما مناسب نیستند. لوفرها (یا کفش‌های تنیس سبک لوفر) بهترین کفش‌ها برای سفر هوایی شما هستند. این کفش‌های راحتی با هر لباسی متناسب هستند. به راحتی می‌توانید این کفش‌ها را در امنیت درآورید و می‌توانید آن‌ها را در هنگام فرار نگه دارید. فلیپ فلاپ‌ها در هواپیما ممنوع هستند. شما نمی‌توانید در هنگام فرار و دویدن به آن‌ها اعتماد کنید. هنگام پرواز از پوشیدن شلوارک نیز خودداری کنید.

۲. یک کیف وسایل ضروری برای اوقات اضطراری آماده کنید

کیف وسایل ضروری فقط باید چیزهایی را در خود جای دهد که در صورت گم شدن، جایگزین کردن آن‌ها برای شما دردسر بزرگی است. این موارد عبارتند از: کیف پول، پاسپورت، پول نقد و کارت‌های اعتباری، داروهای مجاز، لیستی از شماره‌های تماس اضطراری و شاید یک تلفن همراه. کیف لوازم ضروری ایده‌آل برای هواپیما، کیف‌‌های پاسپورتی، کیف کمری یا کیف رودوشی کوچک هستند. بعد از خرید بلیط این کیف‌ را برای پرواز خود آماده کنید. از آنجایی که کیف وسایل ضروری شما از قبل موارد اضطراری را در خود جای داده است، می‌توانید بقیه چیزها را در حین تخلیه هواپیما رها کنید. وقتی مهمانداران فریاد می‌زنند، وقت آن است که بیرون بیایید.

برای ایمنی بیشتر هنگام سفر با هواپیما به این نکات توجه کنید

۳. حواستان به لوازم الکترونیکی باشد

برخی از ما با وسایل الکترونیکی زیادی سفر می‌کنیم. مخصوصا وقتی به سفر کاری می‌روید، معمولا لپ‌تاپ شما چیزی است که نمی‌توانید از آن جدا شوید. بهترین کار برای آمادگی قبل پرواز این است که قبل از عزیمت به فرودگاه، از فایل‌های مهم و سوابق خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. شما می‌توانید آن‌ها را از قبل در فضای ابری نیز ذخیره کنید. شما باید فرض کنید که در زمان سفر (بدون توجه به اتفاقاتی که در هواپیمایتان می‌افتد) دستگاه‌های الکترونیکی خود را گم خواهید کرد و برای آن آماده باشید. همچنین باید مطمئن شوید که دستگاه‌های الکترونیکی شما در شرایط مناسبی هستند. از باتری‌ها و شارژرهای متناسب استفاده کنید. مسلما شما نمی‌خواهید گوشی هوشمند، تبلت یا لپ تاپ شما باعث آتش‌سوزی در هواپیما شود. متأسفانه، این اتفاق برای هر وسیله الکترونیکی ممکن است بیفتد.

۴. به ویدیوهای ایمنی و توصیه های مهمانداران توجه کنید

حتما دلایل مهمی وجود دارد که خطوط هوایی شما را وادار می‌کنند به ویدیوهای ایمنی و توصیه‌های خلبان و مهمانداران آن‌ها توجه کنید. رعایت دستورالعمل‌های سفر هوایی هنگام خرید بلیط لحظه اخری، چارتر یا معمولی بسیار مهم است. حتی اگر فکر می‌کنید دستورالعمل‌ها را می‌دانید و آن‌ها را میلیون بار شنیده‌اید هر هواپیما با شرایط جدیدی همراه است. محل خروجی‌ها متفاوت خواهد بود. چیدمان صندلی متفاوت خواهد بود. افراد حاضر در هواپیما نیز با شما متفاوت خواهند بود. حتما دستورالعمل‌های خاص هواپیماها را بخوانید. با خواندن این موارد مرتبط‌ترین اطلاعات را برای هواپیمای خاصی که با آن در حال پرواز هستید خواهید داشت. سعی کنید همیشه کمربند ایمنی خود را بسته نگه دارید. احتمال رخ دادن مواردی مانند خرابی مکانیکی یا سایر موارد اضطراری وجود دارد که در یک پرواز با تلاطم شدید روبرو شوید.

۵. از محیط اطراف خود آگاه باشید

چنانچه می‌خواهید فرار بسیار بعید خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید، حواستان به دستورالعمل‌های مهمانداران باشد. به ویژه زمانی که مهمانداران هواپیما می‌گویند، «توجه داشته باشید که نزدیک‌ترین خروجی ممکن است پشت سر شما باشد.» به محض نشستن بدانید که گزینه‌های خروج شما چیست و تعداد صندلی‌ها را بین خود و نزدیکترین خروجی بشمارید. در شرایطی که مجبور به خزیدن در تاریکی یا زیر دود هستید، بهتر است بدانید که چگونه فاصله خود را تا در خروجی اندازه‌گیری کنید.

برای ایمنی بیشتر هنگام سفر با هواپیما به این نکات توجه کنید

۶. همسایگان مزاحم خود را نادیده بگیرید

با بحث و جدال با دیگران باعث بروز حادثه در داخل هواپیما نشوید. ذهن شما باید آرامش داشته باشد و تا حد امکان از پرواز لذت ببرید. هدفون بگذارید، از سرگرمی‌های داخل هواپیما لذت ببرید و مزاحمت‌های اطراف را نادیده بگیرید. اگر دوست داشتید می‌توانید سرگرمی‌های خود را بیاورید. هر زمان که خدمه صحبت می‌کنند، آن را متوقف کنید و به آن‌ها گوش دهید.

۷. صندلی کنار درب خروجی مسئولیت بزرگی به همراه دارد

اگر مسافر خوش‌شانسی باشید که صندلی‌تان نزدیک به در خروجی باشد، به دستورالعمل‌های درب خروجی دقت کنید و برای انجام وظایف خود آماده باشید. هنگام خرید بلیط ارزان، وقتی آن صندلی جادارتر را رزرو کردید، موافقت کردید که همه اطرافیانتان را سالم از آن هواپیما خارج کنید. در شرایط اضطراری، همه از شما انتظار دارند که این کار را انجام دهید.

۸. قبل از پرواز تغذیه سالم داشته باشید

همیشه به یاد داشته باشید که خوردن غذاهای ناسالم و نامناسب قبل از پرواز، ممکن است باعث بروز ناراحتی و مشکلاتی در حین پرواز شود. سعی کنید قبل از پرواز از غذاهای سالم و مقوی استفاده کنید. مواد غذایی باید حتما تازه و سالم باشند که باعث مسمومیت و ایجاد دردسر در پرواز نشود. حتما آب و مایعات به مقدار کافی بنوشید تا بدنتان کم آب نشود. در صورت نیاز به همراه خود یک بطری آب مناسب داشته باشید.

۹. ابتدا موارد ایمنی را رعایت کنید، سپس عکس بگیرید

ثبت خاطرات در هواپیما با گرفتن عکس و فیلم و اشتراک گذاشتن آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی، بسیار مطلوب است. با این حال هنگام مدیریت زمان محدود در شرایط اضطراری، نباید حواستان به این موارد باشد. به‌جای عجله برای اشتراک‌گذاری عکس ماسک اکسیژن، اطلاعات خود را در مورد خروجی‌های موجود تجدید کنید. مطمئن شوید که کیف لوازم ضروری خود را همراه خود دارید، اعصاب خود را کنترل کنید و به دستورالعمل‌های خدمه گوش دهید. سپس وقتی هیچ اتفاق دیگری نمی‌افتد آن عکس به یاد ماندنی را بگیرید و دوستان خود را تحت تأثیر قرار دهید.

کلام آخر

هنگام رفتن به تور مسافرتی و خرید بلیط برای سفر هوایی باید به دستورالعمل‌های ایمنی توجه کنید تا سفر خوبی داشته باشید. با رعایت کردن و توجه به موارد ایمنی برای سفر با هواپیما آمادگی بیشتری خواهید داشت. در این مقاله از سفرمارکت در مورد نکات ایمنی سفر با هواپیما با شما صحبت کردیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

نظرات بینندگان