arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱

نسل چهارم موشك فاتح 110 با موفقیت آزمايش شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اعلام كرد: نسل چهارم موشك فاتح 110 با قابليت نقطه‌زني با برد بيش از 300 كيلومتر، توسط سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع با موفقيت آزمايش شد.

سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي با تبريك ميلاد خجسته امام حسن مجتبي(ع) گفت: با اتكال به قدرت لايزال الهي و تحت توجهات حضرت ولي عصر(عج) و در راستاي نوآوري و ارتقاي افزايش دقت اصابت موشك‌هاي زمين به زمين توليد وزارت دفاع، متخصصان متعهد و تلاشگر سازمان صنايع هوافضا با تكيه بر توان داخلي و استفاده از فناوري‌هاي بومي به اين موفقيت دست يافتند.

وي اضافه كرد: با استفاده از روش‌هاي هدايتي نوين، سيستم نقطه‌زني بر روي موشك نصب و در آزمايش پروازي انجام شده، توانايي آن در اصابت به هدف، بدون انحراف اثبات شد و علاوه بر افزودن قابليت جديدي به توانمنديهاي عملياتي نيروهاي مسلح، ايران را جزو معدود كشورهاي توليد‌كننده اين نوع از موشك در سطح دنيا قرار داد.

وزير دفاع با بيان اينكه "در سه نسل قبلي، سرعت عمل در پرتاب، قدرت تخريب بالا و دقت در هدف‌گيري متعارف حاصل شده بود"، خاطرنشان كرد: امروز علاوه بر قابليت‌هاي قبلي، نيروهاي مسلح كشورمان قادر خواهند بود با نسل چهارم موشك فاتح 110، اهداف زميني و دريايي، نقاط تجمع دشمن، مراكز فرماندهي، سايت‌هاي موشكي، زاغه‌هاي مهمات، رادراها و ساير اهداف موردنظر را به صورت نقطه‌اي مورد هدف قرار دهند و منهدم كنند.

وي در ادامه تصريح كرد: در برنامه‌هاي آتي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، همه موشك‌هاي ساخت اين وزارتخانه به اين قابليت مجهز خواهند شد.

وزير دفاع در پايان، توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي ايران و دستيابي به قابليت‌هاي جديد را در چارچوب دكترين دفاعي و بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد و گفت: اين توانمندي‌ها دفاعي است و فقط عليه متجاوزان و تهديد‌كنندگان منافع و تماميت ارضي كشورمان به‌كارگرفته خواهد شد.


منبع: خبرگزاری ایسنا
نظرات بینندگان