arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۲

هشدار بازگشت به روزهای سخت کرونایی / شهرهای مازندران یکی پس از دیگری پرخطر می‌شوند

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در مازندران باعث تغییر وضعیت رنگبندی آن شده است و اکنون ۱۶ شهرستان در وضعیت پرخطر ‌و به نسبت پرخطر کرونایی قرار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در مازندران باعث تغییر وضعیت رنگبندی آن شده است و اکنون ۱۶ شهرستان در وضعیت پرخطر ‌و به نسبت پرخطر کرونایی قرار دارند.

 آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی مازندران که روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرد نشان می دهد که وضعیت این استان از نظر میزان گسترش رنگ پرخطر کرونایی مناسب نیست.

به طوری که تعداد شهرهای آبی به نسبت هفته های قبل کاهش چشمگیر یافته و در حال حاضر تنهه ۶ شهرستان در وضعیت آبی یا عادی قرار دارند.
اما وضعیت شهرهای پرخطر و به نسبت پرخطر مازندران نشان دهنده افزایش این مناطق است و ۲ شهرستان در شرایط نارنجی و ۱۴ شهرستان هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

شهرستان های جویبار و رامسر در وضعیت نارنجی قرار گرفتند و گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، سوادکوه، سوادکوه شمالی، بابل، آمل، بابلسر، فریدونکنار، چالوس، عباس آباد، کلاردشت و تنکابن شهرستان هایی هستند که در وضعیت زرد قرار دارند.

و تنها میاندورود، قائمشهر، سیمرغ، محمودآباد، نور و نوشهر در وضعیت آبی قرار دارند.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰ هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت می باشد. وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی عادی است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

نظرات بینندگان