arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۹ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱

قرار مجرمیت کلاهبردار فوتبالی صادر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اشاره: اوایل سال جاری گزارشی از کلاهبرداری یکی از اهالی فوتبال خراسان رضوی به نام «الف-ج» منتشر شد که براساس شکایت حدود 150 نفر از مالباختگان، این فرد با ارایه یک قرارداد ممهور به مهر گمرک و کمیته امداد امام خمینی (ره) خود را مأمور خرید برنج برای این نهاد معرفی می‌کرده ...

 

 وی از طعمه‌های خود می‌خواسته در این کار خیر شریک شوند و سود سرمایه مشارکتی خود در این کار را نیز دریافت کنند.
هر چند مستندات کاملی از جعل مهر کمیته امداد و کذب بودن ادعای «الف - ج» از سوی کمیته امداد به مراجع رسمی ارایه شده بود، اما این فرد همچنان بر بی اساس بودن گزارش درج شده قدس اصرار داشت و در اقدامی جالب علیه نگارنده نیز شکایتی به اتهام نشر اکاذیب طرح کرد.

جلب جاعل برنج فروش
داستان رسیدگی به پرونده این فرد که به ادعای مالباختگان بیش از 100 میلیارد ریال وجه نقد به این شیوه از طعمه‌های خود گرفته آرام آرام پیش می‌رود و مالباختگان به هر مقامی نامه نوشته‌اند تا این فرد را محاکمه و وجوه آنان را برگردانند.
اما در کنار این پرونده، شکایتی نیز از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) علیه این فرد مطرح شده و مورد رسیدگی قرار گرفت که در نهایت و اواخر هفته گذشته آقای «الف - ج» به اتهام جعل مهر این نهاد بازداشت شد و براساس اعلام یک مقام آگاه قرار مجرمیت وی نیز صادر شده است.
نکته قابل تأمل دیگر اینکه روز گذشته شایعاتی درخصوص آزادی وی با قرار به گوش می‌رسید که تلاش نگارنده برای تأیید صحت و سقم این شایعه از طریق دستگاه قضایی نیز بی نتیجه بود.
نکته پایانی اینکه براساس ماده 525 قانون مجازات اسلامی هر کس مهر یا تمبر یا علامت یکی از شرکتها یا مؤسسات یا ادارات دولتی یا نهادهای انقلاب اسلامی را جعل کند یا با علم به جعل یا تزویر استعمال کند یا داخل کشور نماید، افزون بر جبران خسارت وارده به حبس از یک تا 10 سال محکوم خواهد شد.
نظرات بینندگان