arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۲

نماینده مجلس: ۸۲ ابرشرکت دولتی صورت حساب‌های مالی خود را ارائه نمی‌کنند

آصفری، نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: از ۳۸۰ شرکت دولتی، ۸۲ ابرشرکت دولتی صورت‌های مالی خود را به مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های نظارتی ارائه نمی‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: از ۳۸۰ شرکت دولتی، ۸۲ ابرشرکت دولتی صورت‌های مالی خود را به مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های نظارتی ارائه نمی‌کنند.

محمد حسن آصفری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: از ۳۸۰ شرکت دولتی، ۸۲ ابرشرکت دولتی صورت حساب خود را ارائه نمی‌کنند و در بودجه هم مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرند، توقع می‌رود شرکت‌های دولتی صورت‌های مالی خود را در راستای شفافیت در اختیار مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های نظارتی قرار دهند به ویژه شرکت نفت که ۱۴.۵ درصد درآمد نفتی عاید این شرکت می‌شود.

وی در تذکر دیگری با انتقاد از افزایش خودرو گفت: شورای رقابت چه وظیفه‌ای دارد که اجازه می‌دهد خودروسازان داخلی به ویژه دو شرکت ایران خودرو و سایپا نسبت به افزایش خودرو اقدام کنند و هر سه ماه یکبار شاهد افزایش قیمت باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا مجمع تشخیص جلوی مصوبه مجلس برای واردات خودروهای کارکرده را گرفت که در غیر این صورت انحصار خودرو شکسته می‌شد افزایش قیمت خودرو باعث افزایش نرخ سایر کالاها می‌شود.

نظرات بینندگان