arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۷ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۲

واگنر: بیش از ۸۰ درصد باخموت تحت سیطره ماست

«یووگنی پریگوژین» رئیس گروه نظامی واگنر اعلام کرد که بیش از ۸۰ درصد شهر راهبردی باخموت اوکراین تحت سیطره این نیرو‌ها قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «یووگنی پریگوژین» رئیس گروه نظامی واگنر اعلام کرد که بیش از 80 درصد شهر راهبردی باخموت اوکراین تحت سیطره این نیروها قرار دارد.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز خبر داد که درگیری‌های سنگینی میان نیروهای روسیه و اوکراینی در مرکز باخموت در حال روی دادن بوده و نیروهای روسی در تلاش برای توسعه سیطره خود بر این شهر قرار دارند.

با گذشت بیش از یک سال از درگیری، نیروهای اوکراین ماه‌هاست که با یورش روسیه در شهرهایی مانند «باخموت» در شرق که در آن هزاران نفر کشته شده‌اند، مواجه‌اند. ارتش اوکراین بطور معمول تلفات نظامی خود را فاش نمی‌کند.

این گزارش حاکیست که در جریان ۹ ماه نبرد نظامیان اوکراینی با نظامیان روس در باخموت، تقریباً این شهر از بین رفته است و ۹۰ درصد از جمعیت این شهر یا همان حدود ۷۰ هزار نفر از این شهر فرار کرده اند و ارتش اوکراین روزانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نظامی را در نبرد با روسیه از دست می‌دهد.

اوکراین از ماه‌ها پیش برای مقاومت و عقب‌راندن نیروهای روسی خواستار دریافت تسلیحات سنگین، از جمله تانک‌های پیشرفته تهاجمی و هواپیماهای جنگنده شده است.

چند روز پیش بود که رئیس گروه نظامی واگنر وابسته به ارتش روسیه از کنترل شهر باخموت توسط نظامیان واگنر خبر داده بود.

این در حالی است که ارتش اوکراین گفته که نیروهایش همچنان کنترل بخش شرقی این شهر راهبردی را در اختیار دارند اما رئیس گروه نظامی واگنر وابسته به ارتش روسیه از به اهتزار درآمدن پرچم این کشور بر فراز ساختمان شهرداری شهر باخموت در جمهوری خودخوانده دونتسک خبر داده بود.

نظرات بینندگان