arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۲

طالبان: روسیه ما را به رسمیت بشناسد

معاون سیاسی افغانستان در دیدار با هیئت علمای مسلمان روسیه در کابل از مسکو خواست حاکمیت طالبان را به رسمیت بشناسند و تنها به مناسبات سفارتی اکتفا نکند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: معاون سیاسی افغانستان در دیدار با هیئت علمای مسلمان روسیه در کابل از مسکو خواست حاکمیت طالبان را به رسمیت بشناسند و تنها به مناسبات سفارتی اکتفا نکند.

 «مولوی عبدالکبیر»، معاون سیاسی نخست وزیر افغانستان در دیدار با هیئت علمای مسلمان روسیه در کابل از مسکو خواست همراه با دیگر کشورهای همسو حاکمیت طالبان را به رسمیت بشناسند و تنها به به مناسبات سفارتی اکتفا نکند.

دفتر نخست وزیری افغانستان در خبرنامه‌ای از دیدار مولوی عبدالکبیر با هیئتی به نمایندگی از مسلمانان روسیه تحت ریاست مسئول بین‌المللی مساجد آن کشور خبر داد و هدف از این دیدار را گسترش مناسبات میان افغانستان و روسیه عنوان کرد.

هیئت نمایندگان مسلمانان روسیه با اذعان به حدود 40 میلیون جمعیت مسلمان روسیه، رفت و آمد میان مسلمانان دو کشور را در تقویت روابط دو کشور بسیار مؤثر ارزیابی کرد.

هیئت نمایندگان مسلمانان روسیه با ابراز خرسندی از تأمین أمنیت پس از حدود 40 سال جنگ و درگیری در افغانستان تصریح کرد: دوام صلح آمیز جاری و حکومت‌داری مدبرانه حاکمیت در نهایت منجر به این خواهد شد که دنیا شما را به رسمیت بشناسد.

این هیئت نمایندگی همچنین در رابطه با روند گسترش اسلام در روسیه خاطر نشان کرد: مسلمانان در روسیه هیچ مشکلی ندارند و رفت و آمد هیئت‌های علمای اسلامی تعامل میان روسیه و افغانستان را افزایش خواهد داد.

مولوی عبدالکبیر در این دیدار اظهار داشت: ما توقع داریم این دیدار مسبب توسعه مناسبات تجارتی میان دو کشور شود و تصویر خوبی از افغانستان برای روسیه و جهان به ارمغان ببرد، وی همچنین خواستار ادامه و افزایش مراوده بین هیئت‌های علمای اسلام دو کشور شد.

عبدالکبیر همچنین تأکید کرد ما به روسیه این اطمینان را می‌دهیم که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری سوء استفاده نخواهد شد.

نظرات بینندگان