arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۱

گل محمدی: میتوانستیم بیشتر گل بزنیم/ ژوزه:ترسو هستیم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی پرسپولیس گفت: من این شرایط را قبول کردم و این سخت‌ترین شرایط زندگی من است که با آن مواجه شده‌ام. نمی‌خواهم در مورد همه چیز حرف بزنم چون شاید برخی فکر کنند دنبال بهانه هستم. من قبول کردم که شرایط را بپذیرم و عوض کنم.

تیم فوتبال پرسپولیس در چهارمین بازی خود در لیگ برتر باز هم در آزادی و این بار مقابل صبای قم شکست خورد تا دومین شکست فصل را در خانه تجربه کند. پس از بازی مربیان دو تیم در نشست خبری شرکت کردند:

گل‌محمدی: می‌توانستیم بیشتر گل بزنیم/بازیکنان من در فاز وقت‌کشی نیستند
 یحیی گل‌محمدی پس از پیروزی 2 بر صفر برابر پرسپولیس گفت: این برد را به بازیکنان تبریک می‌گویم و به آنها خسته نباشید می‌گویم. پنج شش بازیکن خوب خود را نداشتیم، با این حال فوتبال خوبی به نمایش گذاشتیم. بازیکنان نظم تیمی را تا دقیقه آخر حفظ کردند و این مسئله جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: در نیمه اول بازی پایاپایی را شاهد بودیم و دو تیم با شناخت از هم بازی کردند و موقعیت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد نشد اما در نیمه دوم از فضای بین مدافعان استفاده کردیم. می‌توانستیم گل‌های بیشتری به پرسپولیس بزنیم و موقعیت‌های بیشتری خلق کنیم. خوشحالم بازیکنان صبا تا دقیقه آخر نظم تیمی را حفظ کردند و اسیر جو ورزشگاه نشدند و نیمه دوم شاهد بازی قشنگی بودیم.

گل‌محمدی در مورد اینکه هم مربی و هم بازیکن پرسپولیس بوده و ایرادهای این تیم را در چه می‌بیند، گفت: کارشناسان بهتری از من هستند که پاسخ این سؤال را بدهند. من در جایگاهی نیستم که ایرادهای پرسپولیس را بگویم. این تیم کادر فنی و کمیته فنی خوبی دارد و نمی‌دانم چرا آنها ایراد‌های فنی تیم را نمی‌گویند.

سرمربی صبا در مورد انجام ضد فوتبال و زمین افتادن بازیکنان تیمش گفت: دفاع کردن و ضد حمله جزئی از فوتبال روز دنیاست. تیم‌های بزرگ دنیا این کار را می‌کنند و خوشحالم که نظرشان در مورد تیم من این است.

گل‌محمدی در مورد تحریک هواداران پرسپولیس از سوی حامد لک و زمین افتادن بازیکنانش گفت: هیچ‌وقت به بازیکنانم نمی‌گویم خودشان را زمین بزنند و وقت‌کشی کنند. در هیچ تیمی چنین حرفی نزده‌ام حتی در شرایط سخت‌‌تری که حریف به تیم ما فشار می‌آورد. در دیدار با پرسپولیس از نظر بدنی هم بازیکنان ما کم نیاوردند. اکنون نیز که در رختکن بودم بازیکنان روی پایشان یخ گذاشته بودند و مصدوم بودند. بازیکنان ما در فاز وقت‌کشی نیستند.

سرمربی صبا در پاسخ به این سؤال که عبدالله ویسی گفته این صبا تیم من است، عنوان کرد:‌ این حرف‌ها قدیمی است و نمی‌شود در مورد آن صحبت کنم. هر مربی سبک خودش را دارد و هیچ وقت در دنیا اتفاق نمی‌افتد که تیم دو مربی به یک شکل بازی کند. قبول دارم ویسی در این تیم زحمت کشیده و یک سری ایده‌ها داده ولی اگر از بازیکنان هم بپرسید به شما می‌گویند که ما متفاوت از فصل گذشته بازی می‌کنیم و در این فصل صبا تفکرات جدیدی دارد.


ژوزه: فکر نمی‌کردم شرایط این‌گونه شود/ترسو هستیم و نیاز به روانشناس داریم

به گزارش مشرق، مانوئل ژوزه پس از شکست 2 بر صفر مقابل صبا گفت: در مرحله‌ای هستیم که اتفاقات خوبی رخ نمی‌دهد. در چهار بازی گذشته خوب بازی کردیم و حتی در بیرون از خانه نمایش خوبی داشتیم. تیمی بودیم که می‌خواستیم برنده شویم اما در داخل از خانه مسئولیت سنگینی روی دوش بازیکنانم بود و آنها می‌خواستند دوندگی زیادی داشته باشند ولی این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: در این باشگاه نمی‌توان با ترس برنده شد. مسئولیت وظیفه‌ای است که باعث می‌شود این اتفاقات بیفتد. من اعتقاد دارم برای اینکه پرسپولیس درست شود باید روانشناس استخدام کنیم چون در زمین کارهایی انجام می‌دهیم که حریفان می‌خواهند. در نیمه اول بازی‌ساز درستی نداشتیم و بازیکنانم عصبی بودند و استرس داشتند. وقتی در بین دو نیمه دو بازیکن 34 و 35 ساله را به زمین فرستادم یعنی کار ما در نیمه اول دچار اشکال بود.

ژوزه تاکید کرد: کریمی و مهدوی‌کیا را آوردم که بازیکنان را آرام کنند و تا حدی این اتفاق افتاد و حتی کیفیت بازی هم بهتر شد. بعد از دریافت گل اول می‌توانستیم بازی را مساوی کنیم که توپ را از خط دروازه‌ برگرداندند ولی دوباره اشتباه کردیم و پنالتی دادیم و این اتفاقات همگی مشکل فکری است. این مسائل باعث می‌شود بازی برای ما عوض شود. یک تیم بزرگ هستیم که در هر بازی برای برنده شدن به زمین می‌آییم اما می‌ترسیم و این اتفاقات می‌افتد.

ژوزه گفت: متأسفانه فصل پیش تأثیر منفی روی بازیکنان گذاشته و از روز اول هم گفته بودم در هفته‌های ابتدایی کار سختی داریم ولی واقعاً فکر نمی‌کردم شرایط به این شکل پیش برود. مدتی تعطیل هستیم و روی بازیکنان کار می‌کنیم که آماده شوند.

یکی از خبرنگاران پرسید شما به مشکلات روانی اشاره کردید و چه زمانی قرار است مشکلات فنی حل شود که سرمربی پرسپولیس گفت: همه چیز به هم مرتبط است. بخش فکری و ذهنی به شرایط بدنی و تاکتیکی ربط پیدا می‌کند. تیم من از لحاظ فیزیکی آماده است اما از باختن می‌ترسد. در نیمه اول یک شانس هم نداشتیم و تنها رضایی یک شوت به دروازه زد. این بازیکنان سال گذشته از تیم‌های کوچک به پرسپولیس آمدند و بازی کردن در تیم‌ بزرگ و عادت آنها به این تیم طول می‌کشد. ما وقت نداشتیم و می‌دانم که این یک مشکل است.

ژوزه در خصوص اینکه بازیکنانی که به پرسپولیس آمد‌ه‌اند همگی ملی‌پوش بوده و از تیم‌های بزرگ به این تیم پیوسته‌اند، گفت: در پرسپولیس مسئولیت آنها بزرگ‌تر است و تا آنها از همه لحاظ با هم هماهنگ شوند زمان می‌برد.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه حواشی این روزها مثل مصاحبه‌های مهدوی‌کیا و اتفاقاتی که بین معدنچی و یکی از پیشکسوتان پرسپولیس رخ داده، گفت: مهدوی‌کیا بازیکن با تجربه‌ای است و سنگینی مسئولیت روی دوش او زیاد اثری ندارد. او بازیکن بزرگی است که حاشیه‌ها رویش تأثیرگذار نیست و شاید مشکل شخصی داشته باشد که به فوتبال ربطی ندارد.

 یکی از خبرنگارن خطاب به سرمربی پرسپولیس گفت می‌خواهم جوابی به شما بدهم که سؤالاتان را از داخل جواب من پیدا می‌کنید. تیم شما تبدیل به یک ویروس شده و برای دفع این ویروس چه سؤالاتی در ذهن‌تان به وجود می‌آید که ژوزه در پاسخ به او گفت: این ویروس عصبی بودن است که باعث می‌شود مسئولیت برنده شدن و قهرمانی ما کمرنگ شود. چهارده بازیکن جدید گرفته‌ایم و وقتی برای هماهنگی آنها نبود. آنها فصل بدی داشتند و از نظر فکری آماده نیستند. این برای من سورپرایز بدی بود. بازیکن باشگاه بزرگ فشار زیادی تحمل می‌کند ولی از این پس با دکتر روانشناس روی تیم کار می‌کنیم تا همه چیز حل شود.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه هنگامی که شما به این تیم آمدید رویانیان فشار زیادی برای جذب بازیکنان بزرگ متحمل شد و آیا فکر نمی‌کنید با وضعیت کنونی به کارنامه فنی شما و همچنین مدیریت باشگاه پرسپولیس خدشه وارد شود، گفت: من این شرایط را قبول کردم و این سخت‌ترین شرایط زندگی من است که با آن مواجه شده‌ام. نمی‌خواهم در مورد همه چیز حرف بزنم چون شاید برخی فکر کنند دنبال بهانه هستم. من قبول کردم که شرایط را بپذیرم و عوض کنم.

 

وی اضافه کرد: شرایط ذهنی بازیکنان ما بد است ولی نمی‌خواهم مسئولیت را به گردن آنها بیندازم. مسئولیت این نتایج صددرصد با من است و می‌بینید که دربازی‌ها شانس گلزنی داریم اما حریف به این مهم دست پیدا می‌کند. حالا باید آرام باشیم و من می‌دانم تماشاگران برنده شدن را می‌خواهند و اگر من هم به جای آنها بودم همین را می‌خواستم اما هرچه بیشتر به بازیکن فشار وارد شود تأثیرش بدتر است. از هواداران می‌خواهم که اگر قرار است فشاری وارد شود آن را به من انتقال دهند و روی بازیکنان فشار وارد نکنند.
نظرات بینندگان