arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

صبحانه خبری ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲؛ از اظهارنظر پرسروصدای امام جمعه رشت درباره حجاب بانوان در یک مراسم تا تبرئه شبنم فرشادجو و ترانه علیدوستی از شکایت حبیب رضایی و مهدی کوشکی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ورود کمیسیون اصل ۹۰ به ماجرای واگذاری خودروهای شاسی بلند به نمایندگان
ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت از قول یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ از ورود این کمیسیون به موضوع واگذاری خودو را به نمایندگان مجلس خبر داد. وی گفت: پرونده خودروهای شاسی بلند داده شده به نمایندگان در کمیسیون اصل ۹۰ مفتوح است و ما در حال بررسی موضوع هستیم نتایج کار متعاقباً اعلام خواهد شد.

پیشرفت در مذاکرات صلح میان ایروان و باکو
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده که میزبانی این گفتگو‌ها را بر عهده دارد، قرار بود بعد از ظهر پنجشنبه با آرارات میزویان، وزیر خارجه ارمنستان و جیحون بایراموف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در جلسه پایانی این دور از مذاکرات که از روز دوشنبه آغاز شده، شرکت کند. اطلاعات کمی که از پیشرفت در این مذاکرات به بیرون درز کرده، اما جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه عصر در توئیتی از پیشرفت در این مذاکرات خبر داد و خواهان ادامه این مذاکرات حتی پس از دیدار وزرای خارجه دوطرف در کاخ سفید شد.

ادعای اسرائیل: مواد غنی‌شده ایران برای ساخت ۵ بمب هسته‌ای کافی است
«یوآف گالانت» وزیر جنگ اسرائیل مدعی شد: "ایران مواد غنی‌شده را به نسبت‌های مختلف انباشت کرده است؛ طوری که برای ساخت ۵ بمب هسته‌ای کافی است." وی گفت: "اسرائیل به هر طریقی مانع از هسته‌ای شدن ایران خواهد شد."

از ۸ دانشجوی بازداشتی، ۷ دانشجو با سهمیه ایثارگران بودند
ابراهیم متقی رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: در حوادث سال ۱۴۰۱، هشت دانشجو در دانشکده ما، دستگیر شدند پیگیری کردم ۷ دانشجو مربوط به سهمیه ایثارگران بودند. پدر‌های آن‌ها جانباز و شیمیایی و سپاهی بودند. چرا این وضعیت شکل گرفته؟ در سخت افزار به بازدارندگی رسیده ایم، اما در قالب‌های نرم افزاری و ادراکی به بازدارندگی نرسیده ایم.

برخی معلمان استخدام ۱۴۰۱: از مهر تا به امروز ریالی حقوق دریافت نکرده‌ایم
برخی معلمان که در سال ۱۴۰۱ به استخدام آموزش و پرورش درآمده‌اند، از عدم دریافت حقوق از ابتدای مهر تا به امروز خبر می‌دهند. این افراد جزو معلمان جدیدالورود هستند که سال ۱۴۰۱ از طریق آزمون استخدامی پذیرفته شده‌اند، اما به دلیل کسر امتیاز در گزینش، موفق به احراز صلاحیت نهایی نشده بودند، اما پس از ارزیابی‌های تکمیلی، مجدد تأیید شدند.

تبرئه شبنم فرشادجو و ترانه علیدوستی از شکایت حبیب رضایی و مهدی کوشکی
شبنم فرشادجو، بازیگر خبر داد که دادگاه، او، ترانه علیدوستی و بابک کریمی را از اتهام افترا و توهین در پی شکایت حبیب رضایی و مهدی کوشکی از آنها، تبرئه کرده است. او گفته: موضوع شکایت مربوط به پستی از من با موضوع عدم حمایت از شخص متهم به خشونت و آزار گری جنسی بود که منتشر کرده بودم و سایر دوستان آن را بازنشر کردند.

توضیحات ساترا درباره ترانه پایانی «پوست شیر»
معاون امور کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا درباره اصلاحیه تیتراژ پایانی سریال «پوست شیر» توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: ساترا از همان ابتدا به نسخه‌ای از سریال «پوست شیر» مجوز داد که در تیتراژ پایانی موسیقی بدون کلام داشت و فاقد ترانه‌خوانی بود.

فرمانده سپاه قدس: نگران جمهوری آذربایجان نباشید
سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پاسخ به این سوال که موضع ایران در قبال تحرکات آذربایجان چیست؟ اظهار داشت: نگران آذربایجان نباشید و اوضاع تحت رصد است و اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

ایران همچنان آماده توافق براساس متن پذیرفته شده سال قبل
شبکه خبری المیادین در خبری در توییتر خود نوشت که محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به این شبکه گفته است که «ایران همچنان آماده توافق هسته ای براساس متن پذیرفته شده سال قبل است.»

برکناری مقام وزارت کار پس از اظهارات جنجالی پیرامون کیش و قشم
سجاد پادام مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال اظهاراتش در خصوص صندوق‌های بازنشستگی، که گفته بود با ادامه روند فعلی ممکن است مجبور شویم کیش و قشم و خوزستان را بفروشیم تا حقوق بازنشستگان را بدهیم، از سمت خود برکنار شد. در واکنش به این موضوع، سجاد پادام در صفحه توییتر خود نوشت: ما که رفتیم اما شما صداقت را، صراحت را، شفافیت را و اصلاحات را دوست نداشتید.

اظهارنظر پرسروصدای امام جمعه رشت درباره حجاب
آیت‌الله فلاحتی امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در استان گیلان در اختتامیه جشنواره تئاتر کودک ایثار در رشت گفت: از تمام دخترانی که اینجا حجاب را رعایت نکرده‌اند، بیزارم.او با بیان اینکه فردا سایت‌ها می‌زنند که نماینده، ولی فقیه در جلسه‌ای شرکت کرد که عده‌ای از دختران در آن کشف حجاب کردند گفت: اگر می‌دانستم این جلسه این گونه است، نمی‌آمدم.

حذف ۲۰ درصد رشته‌های بدون متقاضی
قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم گفت: حداقل ۲۰ درصد از رشته‌هایی که متقاضی نداشته و استان‌ها و مناطق کشور به آنها نیاز ندارند و یا اشتغال برای آنها وجود ندارد، از اعلام پذیرش در سال ۱۴۰۲ حذف می‌شوند.

نظرات بینندگان