arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

شکست سنگین حزب محافظه‌کار بریتانیا در انتخابات شهرداری‌ها

حزب محافظه‌کار بریتانیا به رهبری ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور در انتخابات محلی با شکست‌های سنگینی مواجه شده است.  بر اساس نتایج اولیه رای‌گیری که شامل شمارش یک چهارم آرا است، محافظه‌کاران بیش از ۳۴۲ کرسی خود را از دست داده که از این تعداد ۱۲۰ کرسی را به حزب رقیب یعنی کارگر واگذار کرده‌اند. همچنین لیبرال دموکرات‌ها تاکنون عملکرد نسبتا خوبی داشته و موفق به کسب ۸۷ کرسی شده‌اند.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: حزب محافظه‌کار بریتانیا به رهبری ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور در انتخابات محلی با شکست‌های سنگینی مواجه شده است. 

بر اساس نتایج اولیه رای‌گیری که شامل شمارش یک چهارم آرا است، محافظه‌کاران بیش از ۳۴۲ کرسی خود را از دست داده که از این تعداد ۱۲۰ کرسی را به حزب رقیب یعنی کارگر واگذار کرده‌اند. همچنین لیبرال دموکرات‌ها تاکنون عملکرد نسبتا خوبی داشته و موفق به کسب ۸۷ کرسی شده‌اند. 

نتایج این انتخابات از آن جهت حائز اهمیت است که در ژانویه ۲۰۲۵ انتخابات ملی در این کشور برگزار می‌شود و این رقابت محلی می‌تواند محک خوبی از نگاه افکار عمومی در قبال احزاب مختلف سیاسی در بریتانیا ارائه دهد. این نتایج می‌تواند زنگ خطر را برای ریشی سوناک، سیاستمدار هندی تبار و نخست وزیر بریتانیا و همچنین حزب محافظه‌کار به صدا در آورد. 

نظرات بینندگان