arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

استعلام هزینه بیمه موتورسیکلت با ارزان ترین قیمت (1402)

بیمه موتور سیکلت همانند بیمه ثالث خودرو به صورت اجباری است و از این رو تمام موتور سیکلت‌ها باید آن را خریداری کرده و به موقع برای تمدید آن اقدام کرد. این بیمه نامه دو پوشش جانی و مالی دارد که به جبران خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث در حادثه‌های رانندگی می‌پردازد. دقت کنید که بیمه نامه موتور به صورت الزامی ‌است، در نتیجه اگر این بیمه را به موقع تمدید نکنید با جریمه روبه رو خواهید بود. همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی در صورتی که موتورسیکلتی را فاقد بیمه نامه استعلام کند، دستور توقیف داده و آن را به پارکینگ منتقل می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استعلام هزینه بیمه موتورسیکلت با ارزان ترین قیمت (1402)

اهمیت خرید بیمه موتورسیکلت چیست؟

استفاده از وسایل نقلیه زمینی مانند موتورسیکلت به عنوان یک ضرورت در جامعه امروزی است. اینکه سرعت کارها بیشتر شود یا اینکه افراد بتوانند زمان کمتری را برای تردد و جابه جایی داشته باشند به عنوان یک مزیت شناخته می‌شود. اما همیشه خطر در کمین این وسیله نقلیه است. از این رو بهتر است برای جبران خسارت‌های رخ داده در حادثه‌های رانندگی از بیمه موتور استفاده کنید. بیمه موتور یکی از بیمه نامه‌های جبران خسارت برای پوشش‌های مالی و جانی افراد ثالث است که با توجه به پرداخت حق بیمه از سوی بیمه‌گزار، خریداری می‌شود. همچنین این بیمه نامه به دلیل اجباری بودن باید به موقع تمدید شود تا مشمول جریمه و توقیف موتورسیکلت نشد. برای اینکه با پوشش‌ها و قیمت این بیمه بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

بیمه موتور سیکلت چیست؟

استعلام هزینه بیمه موتورسیکلت با ارزان ترین قیمت (1402)

بیمه شخص ثالث موتورسیکلت یک بیمه اجباری است؟

بیمه موتور سیکلت همانند بیمه ثالث خودرو به صورت اجباری است و از این رو تمام موتور سیکلت‌ها باید آن را خریداری کرده و به موقع برای تمدید آن اقدام کرد. این بیمه نامه دو پوشش جانی و مالی دارد که به جبران خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث در حادثه‌های رانندگی می‌پردازد. دقت کنید که بیمه نامه موتور به صورت الزامی ‌است، در نتیجه اگر این بیمه را به موقع تمدید نکنید با جریمه روبه رو خواهید بود. همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی در صورتی که موتورسیکلتی را فاقد بیمه نامه استعلام کند، دستور توقیف داده و آن را به پارکینگ منتقل می‌کند.

شاید از نظر برخی از افراد این رویه پلیس راهنمایی و رانندگی اندکی سختگیرانه باشد، اما وقتی آمار وحشتناک تصادفات با موتور و مرگ و میر به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی و خسارت‌های جبران‌ناپذیر ناشی از نداشتن بیمه را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که پلیس راهنمایی و رانندگی در همکاری با شرکت‌های بیمه‌گر بهترین راهکار را برای ترغیب راکبان موتورسیکلت و افزایش امنیت خیابان اتخاذ کرده است.

بیمه موتور سیکلت و موارد تحت پوشش آن

همان‌طور که اشاره کردیم، تنها بیمه‌ای که پلیس راهنمایی و رانندگی و شرکت‌های بیمه برای دریافت آن اجبار اتخاذ کرده‌اند، بیمه موتور سیکلت است که شرایط پوشش خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث را تا سقف تعهدات بر عهده دارد.

در قانون بیمه نامه موتور، مالک یا راکب موتور به عنوان بیمه‌گزار و شخص اول نامیده می‌شود. شرکت بیمه‌گر نیز به عنوان شخص ثانی شناخته شده، در نتیجه فرد زیان دیده در یک حادثه رانندگی که باید شخصی غیر از راکب موتورسیکلت مقصر باشد، شخص ثالث نامیده می‌شود. بنابراین بیمه شخص ثالث موتورسیکلت خسارات وارده به شخص ثالث را پرداخت خواهد کرد.

به طور کلی پوشش‌های بیمه نامه موتورسیکلت به شرح زیر هستند:

1.جبران خسارات مالی وارده به شخص ثالث در حادثه

2.جبران خسارات جانی وارده به شخص ثالث در حادثه شامل نقص عضو و فوت

3.جبران خسارات جانی وارده به راننده موتور سیکلت مقصر در حادثه

درست است که شرکت‌های بیمه‌گر خسارت جانی وارد به راننده مقصر در حادثه را پرداخت می‌کنند، اما باید در نظر داشته باشید که خسارات مالی وارده به موتورسیکلت راننده مقصر تحت پوشش این بیمه نامه قرار نمی‌گیرد.

سقف تعهدات جبران خسارت در بیمه نامه موتور سال 1402

استعلام هزینه بیمه موتورسیکلت با ارزان ترین قیمت (1402)

تعهدات بیمه موتورسیکلت در برابر راکب موتور

بیمه‌گر برای اینکه بتواند سقف بیمه نامه را مشخص کند، باید ابتدا به دیه اعلام شده در ابتدای سال توجه داشته باشد. در سال 1402 دیه اعلام شده در ماه‌های حرام مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان و برای ماه‌های عادی سال 900 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

با این توضیحات، سقف تعهدات در پوشش جانی بیمه نامه موتورسیکلت با توجه به دیه اعلام شده محاسبه می‌شود. همچنین برای پوشش‌های مالی باید حداقل انتخاب تعهدات، مبلغ 30 میلیون تومان و حداکثر 600 میلیون تومان باشد. البته اگر سقف تعهدات مالی را افزایش دهید با افزایش حق بیمه روبه رو خواهید بود.

منظور از تخفیف عدم خسارت و جریمه دیرکرد بیمه موتور چیست؟

شرکت‌های بیمه‌گر قبل از عقد قرارداد با بیمه‌گزار، یکسری قوانین دارند که بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای خرید بیمه موتور از آن‌ها اطلاع داشت. دو مورد از قوانین مهم در بیمه‌های اجباری وسایل نقلیه زمینی به شرح زیر هستند.

تخفیف عدم خسارت بیمه نامه موتور

 در صورتی که شخص بیمه‌گزار در طی مدت اعتبار موتور، خسارتی دریافت نکند، مشمول تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث خواهد شد. این تخفیف برای هر سال معادل ۵ درصد تا ۷۰ درصد نرخ بیمه دریافت شده خواهد بود.

جریمه دیرکرد بیمه نامه موتور

در شرایطی که مالک موتور در تاریخ سررسید بیمه برای تمدید آن اقدام نکند، مشمول جریمه دیرکرد خواهد شد. جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت به صورت روزانه محاسبه شده و حداکثر تا ۳۶۵ و یا یک سال خواهد بود. نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه نامه موتور به این صورت است که حق بیمه موتورسیکلت بر عدد ۳۶۵ تقسیم شده و در نهایت در تعداد روزهای دیرکرد ضرب خواهد شد.

عوامل مؤثر در تعیین نرخ بیمه نامه موتورسیکلت

مانند بیمه شخص ثالث خودرو، عوامل و مولفه‌های مختلفی در تعیین نرخ یا قیمت بیمه شخص ثالث موتور تاثیرگذار هستند. بر اساس این عوامل، هر ساله جدول حق بیمه پایه برای موتورسیکلت تعیین می‌شود. بنابراین لازم است به عنوان بیمه‌گزار با عوامل مختلف موثر در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت آشنا شوید.برای اینکه بتوان قیمت بیمه نامه موتور سیکلت را مشخص کرد، نیاز است که یکسری عوامل و موارد را بررسی کرده تا با نحوه محاسبه و استعلام و خرید بیمه موتورسیکلت بیشتر آشنا شوید.

نوع موتور سیکلت: موتورسیکلت‌ها به صورت کلی در سه دسته عمده برقی، سه چرخ و دو چرخ قرار می‌گیرند. نرخ بیمه برای هر کدام از این نوع موتورسیکلت‌ها متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال: نرخ بیمه موتور سیکلت‌های سه چرخ از موتورسیکلت‌های دو چرخ بالاتر است.

سال تولید موتور: اگر موتورسیکلت جدیدتر باشد، به طور حتم ریسک خطرات آن کمتر خواهد بود در نتیجه حق بیمه پرداختی کاهش پیدا می‌کند.

تعداد سیلندرهای موتور: تعداد سیلندرهای موتور، نشان‌دهنده میزان قدرت این وسیله نقلیه است. هر چقدر میزان قدرت موتور بیشتر باشد، میزان ریسک حادثه نیست بیشتر خواهد شد، در نتیجه نرخ بیمه شخص ثالث با افزایش تعداد سیلندرهای موتورسیکلت افزایش پیدا می‌کند.

نرخ پوشش مالی انتخابی: بیمه‌گزار موتورسیکلت می‌توان با توجه به نیاز خود سقف تعهدات در وشش مالی را تغییر دهد. در نتیجه این موضوع قیمت بیمه نامه را دستخوش تغییرات خواهد کرد.

تخفیف عدم خسارت و جریمه دیرکرد: اگر مالک موتورسیکلت در مدت زمان اعتبار بیمه نامه، دچار حادثه نشده و در نتیجه از پوشش بیمه خود استفاده نکند، می‌تواند تا سقف ۷۰ درصد از تخفیف عدم خسارت بیمه استفاده کند. جریمه دیرکرد نیز مشمول کسانی خواهد شد که در موعد مقرر و سررسید بیمه، برای تمدید آن اقدام نمی‌کنند.

خرید بیمه موتور سیکلت با استعلام

کارگزاری آنلاین بیمه دات کام، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه است. شما به راحتی می‌توانید با ورود به این سایت، انواع بیمه‌نامه شرکت‌‌های بیمه‌ای مجاز بیمه مرکزی را استعلام و مقایسه نمایید. ضمنا، امکان تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ برای دریافت راهنمایی‌های رایگان، کاملا بیطرفانه و اطلاعات تخصصی بیمه از کارشناسان بیمه دات کام جهت انتخاب بهترین بیمه فراهم شده است. پس از دریافت اطلاعات بیمه‌ای، بررسی و خرید ارزان‌ترین بیمه موتور در کمترین زمان ممکن، بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت می‌نمایید.

 

نظرات بینندگان