arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

رئیس واگنر: نیروهای روسی کنترل ۹۵ درصد باخموت را در دست دارند

رئیس گروه نظامی واگنر گفت، نیروهای روسی حدود ۹۵ درصد شهر باخموت را به‌ کنترل خود درآورده‌اند و ۵ درصد باقی‌مانده هیچ تاثیری در پیشرفت "عملیات ویژه نظامی" روسیه ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس گروه نظامی واگنر گفت، نیروهای روسی حدود ۹۵ درصد شهر باخموت را به‌ کنترل خود درآورده‌اند و ۵ درصد باقی‌مانده هیچ تاثیری در پیشرفت "عملیات ویژه نظامی" روسیه ندارد.

به گزارش خبرگزاری تاس، سرویس مطبوعاتی «یوگنی پریگوژین» رئیس‌ گروه نظامی واگنر در کانال تلگرامش نوشت: حدود ۹۵ درصد از شهر باخموت (که همچنین با اسم آرتیوموفسک شناخته می‌شود) تحت کنترل روسیه است و ۵ درصد باقی‌مانده هیچ نقشی در به اصطلاح پیشرفت عملیات ویژه نظامی و رژه "ارتش سرخ" به سمت غرب ندارد. دو کیلومتر اصلا هیچ تاثیری در پیشرفت عملیات ویژه نظامی ندارد.

وی با بیان اینکه هیچکسی با او در رابطه با کمبود مهمات ارتباط برقرار نکرده است، افزود: نیروهای واگنر در عملیات‌های بعدی به‌نفع روسیه به کار خود ادامه خواهند داد.

پریگوژین در پایان افزود: هیچ جاه‌طلبی در این خصوص ندارم که نامم به‌ عنوان کسی که آرتیوموفسک را تحت کنترل درآورد، در یادها بماند؛ بلکه جاه‌طلبی این را دارم که در خدمت کشور و دولتم باشم.

یوگنی پریگوژین روز جمعه اعلام کرد، نیروهایش در تاریخ ۱۰ ماه مه از شهر کلیدی باخموت خارج خواهند شد و در مدتی که نیروهایش بهبود پیدا می‌کنند، از ارتش روسیه خواسته است تا کنترل مواضع آن‌ها را در این منطقه به‌دست بگیرد. همچنین گزارش‌هایی از تمایل گروه واگنر برای تحویل دادن کنترل شهر باخموت به دست نیروهای چچنی گزارش شده است.

نظرات بینندگان