arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در کردستان/دستگاه‌ها آماده باشند

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: از بعدازظهر امروز تا فردا آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در مناطق جنوبی، شرقی و مرکزی استان در انتظار است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: از بعدازظهر امروز تا فردا آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در مناطق جنوبی، شرقی و مرکزی استان در انتظار است.

رحیم صدیقی به آخرین وضعیت جوی آب‌‌وهوایی کردستان پرداخت و اظهار داشت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، اظهار داشت: از امروز سه‌شنبه تا ظهر فردا چهارشنبه به‌تدریج شاهد عبور موجی زود گذر از نیمه غربی کشور هستیم که سبب ابری شدن آسمان، وزش باد، در پاره‌ای نقاط رگبار باران و رعدو برق و در برخی نواحی استان بارش تگرگ خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی از صبح امروز در سطح استان افزود: مقدار بارش‌ها برای بعدازظهر امروز تا صبح فردا و در مناطق جنوبی، شرقی و مرکزی کردستان قابل توجه‌تر است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با تاکید بر ضرورت آمادگی در مقابل مخاطرات طبیعی تصریح کرد: با توجه به ماهیت رگباری؛ بارش‌های بهاری سبب آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به خصوص در مناطق جنوبی، شرقی و مرکزی استان خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: از روز پنجشنبه تا روز شنبه هفته آینده جو استان نسبتاً پایدار بوده و پدیده غالب افزایش پوشش موضعی ابر و وزش باد در بعدازظهرها پیش‌بینی شده است.

صدیقی درباره وضعیت دمای هوا توضیح داد: از لحاظ دمایی از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده میانگین دمای شبانه‌روزی به‌خصوص در طول روز به‌تدریج 4 تا 6 درجه افزایش داشته و هوای سطح منطقه گرم‌تر می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان حداقل و حداکثر دمای هوای استان در طول 24 ساعت گذشته را 3.5 و 22.7 درجه ذکر کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته سراب شهرک با 1.6- درجه و سلین با 30.3 درجه به‌ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقطه استان را به خود اختصاص دادند.

نظرات بینندگان