arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲

ادعای کاخ سفید: ایران به دنبال خرید تجهیزات نظامی به ارزش میلیاردها دلار از روسیه است

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «در حال حاضر پشتیبانی به صورت دوطرفه در جریان است. ماه گذشته ایران اعلام کرد که در حال نهایی کردن قرارداد خرید جنگنده‌های سوخو-35 از روسیه است. ایران به دنبال خرید تجهیزات نظامی بیشتر از روسیه است که شامل بالگردهای تهاجمی، رادارها و هواپیمای آموزشی رزمی Yak130 است. در مجموع ایران به دنبال خرید تجهیزات نظامی به ارزش میلیاردها دلار از روسیه است».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس:  «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه از توسعه همکاری نظامی ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرد.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می کرد، گفت: «روسیه و ایران در حال توسعه همکاری دفاعی خود هستند. در حال حاضر تعاملات میان ایران و روسیه در زمینه فروش تسلیحات پیشرفته به ویژه پهپادهای پیشرفته‌تر ادامه دارد».

کربی گفت: «ایران به فروش این پهپادهای پیشرفته به روسیه ادامه داده و از آنها برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکا در خاورمیانه نیز استفاده کرده است».

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید گفت: «دلایل متعددی وجود دارد که باور کنیم روسیه از این پهپادها برای ادامه حملات خود علیه اهداف داخل اوکراین استفاده خواهد کرد».

وی ادامه داد: «در حال حاضر پشتیبانی به صورت دوطرفه در جریان است. ماه گذشته ایران اعلام کرد که در حال نهایی کردن قرارداد خرید جنگنده‌های سوخو-35 از روسیه است. ایران به دنبال خرید تجهیزات نظامی بیشتر از روسیه است که شامل بالگردهای تهاجمی، رادارها و هواپیمای آموزشی رزمی Yak130 است. در مجموع ایران به دنبال خرید تجهیزات نظامی به ارزش میلیاردها دلار از روسیه است».

کربی اضافه کرد: «این یک همکاری دفاعی همه جانبه بوده که برای اوکراین، منطقه و جامعه بین‌الملل زیان آور است».

نظرات بینندگان