arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲

چهار شهرستان خراسان رضوی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک چهار شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و رنگ قرمز و نارنجی کرونایی از نقشه این استان حذف شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا: رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک چهار شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و رنگ قرمز و نارنجی کرونایی از نقشه این استان حذف شده است.
 
دکتر محمد پهلوان کاشی  با بیان این که هم اینک شهرستان های تایباد، رشتخوار، فریمان و کلات در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند افزود: این در حالی است که هفته گذشته پنج شهرستان خلیل آباد، داورزن، رشتخوار، کلات، کوهسرخ در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند.
 
وی ادامه داد: ۳۰ شهرستان دیگر خراسان رضوی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.
 
رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: استفاده از ماسک، حضور نیافتن در اجتماعات و دریافت دز یادآور واکسن کرونا به منظور قطع چرخه انتقال این ویروس در جامعه مورد تاکید است.
 
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و نیشابور و دانشکده‌ پزشکی تربت‌جام است.
 
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۶۱۱ هزار و ۲۲۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند که مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۲۳۶ نفر رسید.
 
همچنین تاکنون هفت میلیون و ۳۶۴ هزار و ۸۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۲۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
 
تا کنون ۶۵ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۲۹۳ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۹۹ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۴۹ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۴۴۱ دُز رسیده است.
 
هم اکنون یک شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۶۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۷۹ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد و هیچ کدام از شهرستانهای کشور در وضعیت قرمز کرونایی نیست.
نظرات بینندگان