arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲

معرفی چهار نوع نهال سیب، تجاری و‌ ثروت آفرین!

سیب میوه‌ای است که در تمام طول سال در بازار وجود دارد. در ادامه این مطلب با چهار نمونه از بهترین و تجاری‌ترین نهال‌های سیب در ایران آشنا خواهید شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیب تنها میو‌ه‌ایه که تو هر فصلی از سال میشه اون رو در بازار پیدا کرد. علاوه بر مصرف تازه، میشه از سیب برای تهیه سرکه سیب، آبمیوه، کمپوت خوشمزه و غیره هم استفاده کرد. حالا فهمیدید چرا کاشت نهال سیب و سرمایه‌گذاری روی اینکار ثروت‌آفرینه؟

خب دلیلش واضحه، پرکاربرد بودن میوه سیب! اما یادتون باشه، اگه قصد دارید نهال این میوه کاربردی رو خریداری کنید، سعی کنید سراغ بزرگا، قدیمیا و باتجربه‌های ایران در زمینه تولید نهال برید و کی بهتر از نهالستان پالیز نهال! راستی، درخت سیب چندین گونه مختلف داره که در ادامه همین مطلب، چند رقمی که مناسب کاشت توی کشورمون هستند رو معرفی می‌کنیم.

معرفی چهار نوع نهال سیب، تجاری و‌ ثروت آفرین!

 سیب فقط سرخش قشنگه؟ پالیز نهال اینطور فکر نمی‌کنه!

احتمالا می‌دونید که سیب در رنگ‌ها، اشکال، نژادها و اندازه‌های مختلفی در جهان وجود داره. هر کدوم از انواع نهال سیب در شرایط اقلیمی خاصی رشد میکنن. آیا به نظر شما امکان کاشت همه انواع نهال درخت سیب توی کشورمون وجود داره؟ طبق نظر متخصصین، بزرگان و قدیمی‌ترهای حوزه کشاورزی و درختکاری یعنی نهالستان پالیز نهال، امکان کاشت همه انواع و واریته‌های سیب به دلیل سازگار نبودن با آب‌وهوای کشور ما، وجود نداره. اما با این حال، تنوع رنگ و طعم سیب داخل کشورمون کم نیست.

شما می‌تونید برای تحقیق درباره هرکدوم از انواع سیب و آب‌وهوای مورد نیاز برای کاشت اون، در دنیای وسیع اینترنت سری به سایت‌های معتبر مثل ویکی پدیا، پالیز نهال، ویکی‌چگونه، ویکی کشاورز، دایره‌المعارف بریتانیکا (Encyclopedia Brtannica) و بوتانوپیا (Botanopia)، بزنید. یا یه راه‌حل آسون‌تر! از طریق لینکی که این زیر هست، وارد سایت معتبر پالیز نهال بشید و هر اطلاعاتی که درباره انواع و قیمت نهال سیب قیمت نهال گردو و ... خواستید، راحت دریافت کنید:

https://paliznahal.ir/product/apple-seedlings/

طبق تجربه‌های چندین ساله نهالستان پالیز نهال، بعضی از انواع نهال درخت سیب، توی کشورمون عملکرد خیلی بهتری دارن و پرمحصول‌تر و پربار‌تر هستند. بیایید چهار نمونه از بهترین و ثروت‌آفرین‌ترین نهال‌های سیب رو بهتون معرفی کنیم:

لبنان و نهال سیب‌های قرمز و زردش!

سیب‌های لبنانی قرمز و زرد از معروف‌ترین انواع سیب و با بیشترین میزان کشت در جهان معرفی شدن. سیب‌های زرد لبنانی به رنگ زرد پررنگ و هاله قرمز تحت عنوان خوشمزه طلایی یا گلدن دلیشز (Golden Delicious) شناخته میشن. از ویژگی‌های سیب زرد لبنانی می‌تونیم به شکل مخروطی و درشت، طعم خیلی شیرین و گوشت ترد و آبدار اشاره کنیم. معمولا از سیب‌های زرد لبنانی هم به صورت میان‌وعده و هم برای تهیه آبمیوه میشه استفاده کرد.

در کنار سیب‌های زرد لبنانی، نهال سیب قرمز لبنان هم به عنوان بهترین سیب‌های سرخ جهان شناخته میشه. رنگ این سیب‌ها سرخه و گوشت سفید و تردی دارن. از این میوه‌های جذاب و مرغوب میشه هم برای مصرف روزانه و هم برای پذیرایی استفاده کرد. سیب سرخ لبنانی رو‌ با اصطلاح رد دلیشز (Red Delicious) هم می‌شناسن.

طبق نظر متخصصین نهالستان پالیز نهال، سیب فقط سرخش قشنگ نیست! هر دو واریته زرد و قرمز لبنانی از جایگاه تجاری بسیار خوبی برخوردار هستند و میشه اونها رو به خارج از کشور هم صادر کرد. باردهی نهال سیب از 2 تا 6 سالگی شروع میشه و شما می‌تونید بهترین سیب‌ها رو با حجم و کیفیت بسیار بالا به بازار عرضه کنید و کلی سود به جیب بزنید!

نهال سیب گلاب، بومی کشور خودمون

از لبنان که خارج بشیم، یک رقم نهال سیب مربوط به کشور خودمون و بومی خودمون هست. سیب گلاب یکی از ارقام درجه یک موجود در ایران و جهانه که رنگش زرده و یه هاله صورتی داره. وقتی که این سیب رو بو می‌کنید، رایحه گلاب داره و برای همین به این اسم نامگذاری شده. نکته‌ای که باید بدونید، اینه که موقع برداشت سیب گلاب نباید به درخت و شاخه‌های اون آسیب رسونده بشه.

نهال درخت سیب گلاب تو کشور ما انواع مختلفی داره که مهمترین‌شون اصفهان و کهنز است. سیب گلاب معمولا در فصل گرما و تابستون برداشت میشه و سود خیلی خوبی هم برای باغبانان به همراه داره.

سیب‌های کوه فوجی ژاپن را با نهال سیب فوجی پرورش دهید

با اینکه نهال سیب فوجی یکی از مهمترین ارقام سیب در آسیای شرقی به شمار می‌ره، ولی در برخی مناطق ایران هم کشت میشه. طعم این سیب‌ها خیلی شیرین، خاص و منحصر‌به‌فرد هست و اندازه‌اش هم متوسطه. رنگ زمینه زرد مایل به سبز با خطوط صورتی مایل به قرمز، شکل و شمایل سیب فوجی رو متمایز می‌کنه.  سیب فوجی هم گرده و هم گوشت آبدار و سفید رنگی داره.

نهال سیب گالا ربطی به مت گالا نداره!

معرفی سیب گالا، آخرین مورد توی این لیستمونه. این سیب که خاستگاهش از نیوزیلند هست، طعم خوب، ترد و شیرینی ملایمی داره. از نظر رنگ، سیب گالا ترکیبی از قرمز و زرده؛ یعنی یک سیب با زمینه زرد و خطوط قرمز ملایم. ظاهر سیب‌های گالا کشیده هست و در اندازه‌های بین معمولی تا بزرگ موجوده. از نظر شیرینی و کیفیت محصول، نهال سیب گالا در رده بهترین سیب‌های دنیا قرار داره. البته یک مشکلی وجود داره اینه که نمیشه سیب‌های گالا را برای مدت زیاد توی انباری نگه داشت.

یک توصیه خوب هم از کاربلدان نهالستان پالیز نهال داشته باشیم و اون هم اینه که بهتره نهال‌های سیب گالا رو کنار نهال‌های سیب قرمز لبنان به کارید. با این کار می‌تونید در کنار گرده‌زایی، بهترین انواع سیب‌های ثروت‌آفرین رو پرورش بدید.

معرفی چهار نوع نهال سیب، تجاری و‌ ثروت آفرین!

نهال‌های سیبی که معرفی شدند رو از کجا می‌تونم تهیه کنم؟

خیلی مهم و ضروریه که نهال‌های خودتون رو از نهالستان‌های معتبر خریداری کنید. نهالستان پالیز نهال قدیمی‌ترین و بزرگترین تولیدکننده انواع نهال در کل ایرانه که در شهر میاندوآب قرار داره. نیم قرن تجربه باعث شده که این مجموعه بهترین خدمات رو اعم از خرید نهال گردو به صورت عمده، کاشت انواع نهال، احداث باغ، آفت‌زدایی، هرس، کوددهی، آبیاری و حتی درمان بیماری‌ها ارائه بده. نهال‌هایی که شما از مجموعه نهالستان پالیز نهال خریداری می‌کنید، ضمانت واقعی مرجوعی، شناسنامه سلامت و گواهی قرنطینه دارن. البته که قیمت آنها هم در مقابل کیفیت بالاشون، خیلی عالیه.

شما می‌تونید برای اطلاعات بیشتر درباره انواع نهال سیب، یا هر نهال دیگه‌ای، به وبسایت رسمی این نهالستان معتبر (paliznahal.ir) مراجعه کنید. البته برای راحتی هم کافیه عبارت (پالیز نهال) رو توی گوگل تایپ کنید و به سایت رسمی این فروشگاه بزرگ نهال وارد بشید. توی این سایت معتبر شما لیست و اطلاعات کامل همه ارقام نهال‌های سیب و سایر میوه‌های خوشمزه و جذاب رو به همراه قیمت و مشخصات کامل مشاهده می‌کنید. برای دریافت مشاوره رایگان از این مجموعه معتبر با این شماره‌ها تماس بگیرید:

09144501007

09144501008

یا از طریق آدرس زیر به فروشگاهشون مراجعه کنید:  https://paliznahal.ir/

 

 

 

نظرات بینندگان