arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۱

مطبوعات مصر نگران سلطه اخوان المسلمين بر بخش هاي حساس کشورند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد: به دنبال انتخاب محمد مرسی به عنوان رئیس جمهور مصر و به قدرت رسیدن اخوان المسلمین در این کشور، این گروه اسلامگرا رفته رفته سلطه و سیطره خود را بر بخش های مهم مصر گسترش می دهد و این موضوعی است که برخی مطبوعات و رسانه های مصری را نگران کرده است.

«الکساندر بوسانتی» خبرنگار شبکه فرانس 24 در قاهره در این باره می گوید: مطبوعات و روزنامه های محلی مصر واکنش های تندی در قبال دخالت اخوان المسلمین در برخی بخش ها داشته اند. از جمله این بخش ها که اخوان المسلمین در آن دخالت کرده و مدیران آنها را در تنگنا قرار داده است، مطبوعات و رسانه های دیداری و شنیداری مصرند.

روزنامه پر تیراژ «الوطن» چاپ قاهره که هر روزه صفحه آخر خود را به مقاله سردبیر بخش سیاسی اختصاص می دهد، روز پنجشنبه در اعتراض به این موضوع این صفحه را سفید چاپ کرد و در ستون مخصوص آن هیچ مطلبی ننوشت.

مسئولان روزنامه «التحریر» نیز در اعتراض به دخالت اخوان المسلمین در مطبوعات صفحه آخر این روزنامه سیاسی را سفید چاپ کردند.

این خبرنگار ادامه داد: از همه دیدنی تر اقدام مسئولان روزنامه «الیوم» بود که تمام صفحه های این روزنامه را سفید چاپ کردند.

در این صفحه ها فقط تصاویری چاپ شده است و خبرنگاران و روزنامه نگاران در جملات کوتاهی زیر آنها نوشته اند که در اعتراض به دخالت اخوان المسلمین در مطبوعات، هیچ مطلبی را چاپ نمی کنند.

خبرنگار فرانس24 افزود: نمایندگان مجلس مصر که بیشتر کرسی های آن در اختیار اخوان المسلمین است به تازگی طرحی را به تصویب رسانده اند که قرار است به زودی تمام مدیران روزنامه ها را تغییر دهند.

بر اساس این طرح بیش از سی مدیر روزنامه تغییر خواهند کرد و به جای آنها افرادی نزدیک به اخوان المسلمین جایگزین خواهند شد.

بسیاری از خبرنگاران و روزنامه نگاران آزاد بر این باورند آنچه اکنون در مصر در جریان است، بسیار بدتر از دوران حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع این کشور است.

این خبرنگار افزود: تنها مطبوعات مکتوب تحت فشار اخوان المسلمین نیستند. مدیران تلویزیون دولتی و حتی شبکه های خصوصی مصر نیز اخیرا با فشارهای زیادی از جانب اخوان المسلمین روبرو شده اند تا جایی که فعالیت شبکه خصوصی «الفراحین» از بعد از ظهر روز پنجشنبه ممنوع شده است.
نظرات بینندگان